Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
#290513
Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem - nie ma reguły, czy ciepły, czy zimny - występuje losowo.

Czasem kilka razy z rzędu, czasem tylko pierwsza próba.
Po nieudanej próbie słuchać jakieś - nie wiem - styczniki po lewej stronie (jakby z "szafki" bezpieczników). W każdym razie dźwięk kierunkowskazu wydaje podobny dziwięk z w sensie jego stycznik.

Pompa vacum, czy jednak coś gorszego? :sad:

https://megawrzuta.pl/download/fa337e98 ... 9442f.html

Dodano po 2 minutach 22 sekundach:
Jeżeli zdarzy się, że odpali po 3 razie to wtedy ma wyższe obroty na biegu jałowym. Po przejechaniu kawałka wszystko wraca do normy :hmmm:
#290540
bejot2021 pisze:
21 lip 2023, 8:34
Jeżeli zdarzy się, że odpali po 3 razie to wtedy ma wyższe obroty na biegu jałowym. Po przejechaniu kawałka wszystko wraca do normy :hmmm:
Podwyższona prędkość obrotowa może być związana m.in. z zimnym silnikiem. Takie zachowanie opisane przez ciebie może wynikać z dużego zapotrzebowania na prąd możliwe że słaby aku. Taki stan jest rozpoznany przez sterownik silnika i podnosi on obroty by nie dopuścić do rozładowania aku.
Sprawdzić ładowanie , stan akumulatora, kleme plusową, kabel od alternatora do aku.
Co do odpalania to myśle że uszczelniacze wtrysków do wymiany, a te kręcenie rozrusznikiem daje popalić aku i obroty silnika lecą na 1000 obr potem podładuje i już są normalne obroty.
#290549
Dzisiaj wróciliśmy z trasy ponad 600km - nie mogłem jechać szybciej niż 110, bo przy przyspieszaniu coś przerywało - chwilowo było czuć po prostu takie przyhamowanie - i wolałem nie ryzykować. Oczywiście bywały chwile, że się udało trochę szybciej, ale wolałem nie. Do prędkości 105 - szedł gładko. Czy może to być powiązane z odpalaniem?

Może nie dostaje paliwa? - pompa vacum, czy w baku?
A może któraś ze świec? :(