Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 maja 2011, 14:46
 pomorskie
#43355
snap pisze:a jak staniesz na pozycyjnych to bedziesz mial dzienne wlaczone
taki jest sens podlaczenia do pozycji :)

nie rozumiem, przecież mam podłączone do mijania, więc jak nawet włączę pozycje to i tak palą się dzienne dopiero w momencie zapalenia pozycji dzienne gasną, nie widzę sensu podłączania dziennych pod pozycję gdyż każdorazowo trzeba by pamiętać o włączaniu pozycji aby paliły się dzienne a tu przecież chodzi o to, aby nic nie robić a światła mają się palić
By snap -  02 maja 2011, 14:51
 -------
#43356
mettenos pisze:
snap pisze:a jak staniesz na pozycyjnych to bedziesz mial dzienne wlaczone
taki jest sens podlaczenia do pozycji :)

więc jak nawet włączę pozycje to i tak palą się dzienne dopiero w momencie zapalenia pozycji dzienne gasną
:?:
Awatar użytkownika
By leszek158 -  02 maja 2011, 14:54
 lubelskie
#43358
snap pisze:a jak staniesz na pozycyjnych to bedziesz mial dzienne wlaczone
taki jest sens podlaczenia do pozycji :)
Tak, jak stanę na pozycyjnych-to faktycznie będą dzienne włączone,ale
"taki jest sens podlaczenia do pozycji " w tym przypadku coś w zdaniu nie gra-podłączenie do pozycji eliminuje świecenie dziennych z włączoną pozycją. Albo coś w Twoim zdaniu nie gra, albo jest za niskie ciśnienie :D
Awatar użytkownika
By leszek158 -  02 maja 2011, 16:25
 lubelskie
#43367
snap pisze:chodzi o to zeby po wlaczeniu pozycyjnych dzienne sie wylaczaly
Albo ja Ciebie nie rozumiem, albo Ty mnie.
Przecież, aby po włączeniu pozycyjnych dzienne się wyłączyły, instalacja z dziennych musi być podłączona do pozycyjnych (moduł dziennych dostanie prąd z pozycji i dzienne nie będą świecić). A zarazem jak włączymy mijania to też działają pozycyjne i też dzienne się wyłączą. Dzienne będą świeciły po włączonym zapłonie, a przy każdych włączonych światłach nie, wcześniej gdzieś w googlach znalazłem artykuł mówiący o tych dwóch metodach podłączania-do pozycji i do mijania-przy czym stwierdzono, że do pozycji jest prawidłowa i o to chodziło ustwodawcy. Męczę pytaniem, bo zbliżam się do założenia dziennych, a nie chcę aby diagnosta potem mi mieszał, że coś nie tak.
Dzięki za zrozumienie i odpowiedzi, innym też się może przydadzą :D
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 maja 2011, 19:05
 pomorskie
#43383
nie widzę sensu podłączania do pozycji gdyż pozycje mają prąd stały a nie "po stacyjce", więc po pierwsze primo: zapomnisz przy wysiadaniu wyłączyć pozycje to będą się również palić dzienne, po drugie primo :wink: sens dziennych wg mnie jest taki aby zapalały się bez przekręcania czegokolwiek a dokładnie włącznika świateł, chodzi o to aby nie zapominać :D po trzecie primo ultimo: na postoju kierunkiem włączysz dzienne :D Ale jeżeli ktoś ma kaprys i chce dzienne włączać pod pozycje i każdorazowo włączać je przekręceniem włącznika to oczywiście tak można, tylko zamiast brać prąd zasilający po stacyjce musi je najzwyczajniej podłączyć do postojówek natomiast i tak trzeba prąd odcinający do automatu pociągnąć ze świateł mijania
By snap -  02 maja 2011, 19:09
 -------
#43384
nie chodzilo mi zeby plus do dziennych byl po pozycyjnych tylko zeby po wlaczeniu pozycyjnych dzienne sie wylaczaly a nie wlaczaly
czyli:
wlaczam zaplon/silnik (swiatla na ZERO) dzienne swieca
wlaczam pozycje dzienne sie wylaczaja
wlaczam mijania jw
Awatar użytkownika
By Krzycho -  02 maja 2011, 19:17
 małopolskie
#43394
jak dla mnie to takie dziennie powinny uruchamiać się automatycznie gdy włącznik świateł jest na ZERO albo AUTOMAT (jest na dzień) i silnik jest uruchomiony.
Awatar użytkownika
By leszek158 -  02 maja 2011, 21:14
 lubelskie
#43420
mettenos pisze:nie widzę sensu podłączania do pozycji gdyż pozycje mają prąd stały a nie "po stacyjce", więc po pierwsze primo: zapomnisz przy wysiadaniu wyłączyć pozycje to będą się również palić dzienne, po drugie primo :wink: sens dziennych wg mnie jest taki aby zapalały się bez przekręcania czegokolwiek a dokładnie włącznika świateł, chodzi o to aby nie zapominać :D po trzecie primo ultimo: na postoju kierunkiem włączysz dzienne :D Ale jeżeli ktoś ma kaprys i chce dzienne włączać pod pozycje i każdorazowo włączać je przekręceniem włącznika to oczywiście tak można, tylko zamiast brać prąd zasilający po stacyjce musi je najzwyczajniej podłączyć do postojówek natomiast i tak trzeba prąd odcinający do automatu pociągnąć ze świateł mijania
Chyba się nie rozumiemy-ja mówiłem, że zamiast prądu sterującego automat -z mijania dajemy prąd -z pozycyjnych, + po stacyjce i masa zostają te same o których wcześniej pisałeś. Odpalamy samochód i dzienne się świecą bez żadnych włączników, każde przekręcenie włącznika daje impuls na automat i wyłącza dzienne. Użytkowanie świateł pozostaje bez zmian.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 maja 2011, 8:44
 pomorskie
#43443
leszek158 pisze:
Chyba się nie rozumiemy-ja mówiłem, że zamiast prądu sterującego automat -z mijania dajemy prąd -z pozycyjnych, + po stacyjce i masa zostają te same o których wcześniej pisałeś. Odpalamy samochód i dzienne się świecą bez żadnych włączników, każde przekręcenie włącznika daje impuls na automat i wyłącza dzienne. Użytkowanie świateł pozostaje bez zmian.

masz rację, nie zrozumieliśmy się, to jest dobry pomysł, tylko czy prąd z pozycji nie będzie za słaby do odcięcia dziennych, muszę to w tym tygodniu przetestować


Krzycho pisze:to do zasilenia LEDów trzeba znaleźć + nie po stacyjce a po uruchomieniu silnika :)
prąd zasilający po stacyjce zostaje i musi zostać, jedynie tak jak wyżej napisał leszek można odcięcie automatu spróbować podłączyć pod pozycyjne
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 45