Strona 18 z 45

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 06 mar 2013, 23:24
autor: Krzycho
wyłącz skandynawie i ameryke to Ci na 0 nic się nie będzie świecić

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 07 mar 2013, 15:08
autor: Wieslaw3
Dzięki za odpowiedzi ale muszę mieć opis krok po kroku bo inaczej nie dam rady tego wyłączyć. Mam kabelek i program ale używałem go jak do tej pory tylko do kasowania wpisów poduszki powietrznej.

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 07 mar 2013, 15:18
autor: Dexter23pl
1 post http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=2989" onclick="window.open(this.href);return false;
opis z obrazkami jak wyłączć skandynawie i te drugie.

a podłączenie samych ledów to już prosty temat.
Jeden przewód pod plus a drugi pod minus a trzeci pod żarówkę od postojowych.

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 07 mar 2013, 15:36
autor: Wieslaw3
Wielkie dzięki kolego.
Z podłączeniem LED-ów już sobie poradzę. Pozdr.

___________________________________________________________

Mój kabelek chyba był "za tani" żeby robić takie cuda. Kupowałem go po to żeby kasować wpisy w poduszce. Przy kablu dostałem jakiś program który zwie się VAG K-CAN COMMANDER FULL 1.4. Kasowanie wpisów poduszki idzie tym sprawnie ale grzebania w module komfortu tym narzędziem bez opisu się nie podejmuję.

Zaprzyjaźniony mechanik ma taką skrzyneczkę od BOSCH-a którą też kiedyś wykasował mi w pis w poduszce. Czy taka skrzyneczka będzie działać z VCDS?

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 10 kwie 2013, 12:45
autor: gral48
A co powiecie o tych :
http://sklep.motohid.pl/pl/p/VW-Golf-V- ... Chrome/663" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 11 kwie 2013, 9:46
autor: Tadek
szkoda pieniędzy na takie coś

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 11 kwie 2013, 12:05
autor: Mettenoos
takie coś można samemu zrobić za 1/3 ceny

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 16 cze 2013, 15:08
autor: Wieslaw3
Poczytałem forum i widzę wiele pytań użytkownicy zadawają na temat miejsca podłączenia świateł dziennych. Chodzi o +12V po po włączeniu zapłonu.
Wydaje mi się że najlepszym miejscem jest podłączenie się skrzynki bezpiecznikowej tej koło akumulatora. W moim golfie napięcie po stacyjce było na bezpiecznikach F21, F22, F23 i F24. Ponieważ gniazdo F21 było wolne postanowiłem je wykorzystać w ten sposób że będzie ono miejscem podłączenia świateł jak również zabezpieczeniem w przypadku jakiegoś zwarcia przewodów do masy.
Obrazek
Obrazek
Po otwarciu na środku skrzynki mamy jedną śrubę (torix) po której odkręcenia możemy dostać się do spodu skrzynki. Pod skrzynką jest duża kostka przyłączeniowa. Trzeba prześledzić (najlepiej multimetrem) który zacisk doprowadza prąd do gniazda bezpiecznika które chcemy wykorzystać. W moim przypadku był to pin numer 16. Żeby go oznaczyć na fotografii nasunąłem na niego konektor.
Obrazek
Obrazek
No ale pod sam pin nie można się ani podlutować ani w inny sposób podłączyć jak tylko przez kostkę połączeniową. Oto ona:
Obrazek
Bardzo uprościło by w tym momencie posiadanie specjalnego konektorka (takiej specjalnej metalowej końcówki) pasującego do tej kostki. Nie wiem czy jest coś takiego dostępne w handlu, może gdzieś z demobilu na szrocie. Ja z uwagi na brak takiej specjalistycznej końcówki postanowiłem wykorzystać to co miałem czyli żeńskiego konektorka oznaczony jako: konektor płaski 6,3mm, 0,8mm.
Obrazek
Odwracamy kostkę połączeniową i lokalizujemy otwór odpowiedni dla pinu 16.
Obrazek
Wewnątrz otworu była gumowa zaślepka którą należało usunąć. Dalej wewnątrz otworu widać różową blokadę/zabezpieczenie które zabezpiecza konektory przed wypadaniem. Nie mając oryginalnego konektora zabezpieczenie to jest przeszkodą. Ja pozbyłem się go wprowadzając do otworu cienki frez na multiszlifierce dremel. Ale podejrzewam że śróbokrętem równiez mozna by wyłamać to zabezpieczenie.
Końcowym etapem było zaciśnięcie konektora na przewodzie i unieruchomienia go w otworze.
Obrazek
Ja posłużyłem się klejarką i gorącym klejem. Umieściłem przewód z konektorem w otworzei na czas klejenia unieruchomiłem go wsuwając z drugiej strony odpowiedni męski konektor.
Przy wlewaniu kleju trzeba uważać żeby nie zalać za bardzo kostki. Trzeba pamiętać że wewnątrz znajduje się ruchome zabezpieczenie które nadmierna ilość kleju mogła by unieruchomić.
Teraz wystarczy wszystko złożyć i wsunąć do nowo zagospodarowanego gniazda bezpiecznik.
Obrazek

Oczywiście można by to wszystko o wiele prościej zrobić choćby podlutowując się bezpośrednio do bezpiecznika z przewodem lub podłączając się do któregoś z przewodów za bezpiecznikami F22, F23 lub F24 od spodu i też będzie działać. Twój wybór.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 18 cze 2013, 8:31
autor: mariower
Hello.
A co sądzicie o takich "gotowcach" ? Cena wydaje się bardzo mała :?:
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-jazdy ... 17709.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam jeszcze pytanko, jaka jest średnica otworów w kratce zderzaka pod halogeny, 70 czy 90mm ?

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 18 cze 2013, 10:56
autor: gral48
Możesz kupić te swiatła "made in China " i jadąc na nich cały czas będziesz się martwił, czy jeszcze palą?!!!! i na ile mnie "smerfy" skasują!
Najlepsze sa oryginalne Hella, a dużo tansze sa "Phillipsy", a o reszcie to nie ma co mówić.
Mnie osobiście najbardziej "wkurzają", zamontowane w samochodach "chinczyki", które ledwo co widać, a kierowca jest zadowolony bo ma MODNE teraz "ledy".
Przelącz sobie światła na dzienne, zredukuj moc swiecenia na 60%, i .... twój Golfik wygląda OK, dodatkowo "oszczędzasz" żarówki ( porównaj cene H7 x 2 ) a cenę tych ledów, i co Ci będzie dłużej swieciło za ta sama kase???? i bez stresu!!!!!
A co do zużycia paliwa?????? 20 mlitr na 100km!!!!
pozdrawiam

aha!. średnica to 90mm

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 23 cze 2013, 21:38
autor: Lukasz89
gral48 pisze:Możesz kupić te swiatła "made in China " i jadąc na nich cały czas będziesz się martwił, czy jeszcze palą?!!!! i na ile mnie "smerfy" skasują!
Najlepsze sa oryginalne Hella, a dużo tansze sa "Phillipsy", a o reszcie to nie ma co mówić.
Mnie osobiście najbardziej "wkurzają", zamontowane w samochodach "chinczyki", które ledwo co widać, a kierowca jest zadowolony bo ma MODNE teraz "ledy".
Przelącz sobie światła na dzienne, zredukuj moc swiecenia na 60%, i .... twój Golfik wygląda OK, dodatkowo "oszczędzasz" żarówki ( porównaj cene H7 x 2 ) a cenę tych ledów, i co Ci będzie dłużej swieciło za ta sama kase???? i bez stresu!!!!!
A co do zużycia paliwa?????? 20 mlitr na 100km!!!!
pozdrawiam

aha!. średnica to 90mm
0,2 litra na 100 km ? Piszesz o jeździe miejskiej czy poza (czy jest różnica)? :)

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 25 cze 2013, 8:47
autor: Mettenoos
Lukasz89 pisze: 20 mlitr na 100km!!!!

0,2 litra na 100 km ? Piszesz o jeździe miejskiej czy poza (czy jest różnica)? :)
chcę zauważyć że 20 ml to 0,02 litra a nie jak napisałeś 0,2 litra :D

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 07 lip 2013, 19:27
autor: Lukasz89
mettenos pisze:
Lukasz89 pisze: 20 mlitr na 100km!!!!

0,2 litra na 100 km ? Piszesz o jeździe miejskiej czy poza (czy jest różnica)? :)
chcę zauważyć że 20 ml to 0,02 litra a nie jak napisałeś 0,2 litra :D
U mnie na postoju ze światłami pali 0,1 litra więcej ! ciekawe jak sprawa wygląda w trasie i w mieście.

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 29 lip 2013, 14:40
autor: M4rcin
Czy ktoś montował światła dzienne od fabii RS? jeśli tak to czy pasują plug & play pod halogeny? czy można zobaczyć zdjęcie jak to wygląda na golfie?
Auto miało już zamontowane światła http://allegro.pl/okragle-swiatla-dzien ... 69318.html" onclick="window.open(this.href);return false;
w jaki sposób podłączyć światła od fabii?
W światłach od fabii podoba mi się to, że działają jako dzienne i halogeny.

Re: LEDy - jako światła dzienne

: 29 lip 2013, 18:06
autor: grzedo
wysłałem na pw numer tel dzwoń powiem co wiem ja u siebie mam ledy ze skody rs