Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By jarek60 -  30 wrz 2022, 9:20
 zachodniopomorskie
#289578
jihaad pisze:
30 wrz 2022, 9:03
Ale to cały czas nijak ma się do przekładania elektroniki. Musisz kupić cały kompletny dogrzewacz. Jak będzie niesprawny, to negocjujesz cenę tak, aby koszt po naprawie był akceptowalny i tyle. Z tym, że musisz to zrobić "na miejscu". Wysyłkowo raczej każdy zgodzi się co najwyżej na zwrot.
Czytasz to co napisałem -sprzedają zepsute za kosmiczna cenę -sprawdź towar se sam -narobisz się jak frajer i masz odesłać towar skoro niesprawny -wysilą kolejnemu klientowi - robisz za testera ich niesprawnego sprzętu -właśnie to przerobiłem -bądź pewny że nawet grosza nie opuszczą - zawsze ceny na jesień podnoszą i nikt ich nie chce kupować. Umowy z firmami kurierskimi poodpisywali i teraz klienta maja w d... .
Może czas tą dyskusje zakończyć, chyba że ma kto taką na sprzedaż w rozsądnej cenie -może być uszkodzona. (tylko nie otwierana obudowa).
:idea:

Dodano po 8 godzinach 25 minutach 51 sekundach:
Udało mi się kupić za 250PLN kolejna używaną - pewno czeka mnie naprawa, z dwóch jedną naprawie.
:tooth:
Awatar użytkownika
By jihaad -  30 wrz 2022, 20:13
 dolnośląskie
#289582
Zamontuj tę bez CANa, z nowszych roczników. Załączanie można zrobić z przycisku. ;-)
Awatar użytkownika
By jarek60 -  30 wrz 2022, 20:21
 zachodniopomorskie
#289583
jihaad pisze:
30 wrz 2022, 20:13
Zamontuj tę bez CANa, z nowszych roczników. Załączanie można zrobić z przycisku. ;-)
Możesz coś więcej na ten temat napisać -zakupiłem już wprawdzie używana ale na przyszłość jak znalazł.
Może jakiś link do opisu? Załączanie skoro to możliwe można zrobić z termostatem i układem czasowym po przekręceniu stacyjki. Ciekawe rozwiązanie szkoda że nie wiedziałem o tym.
:naughty:
Awatar użytkownika
By jihaad -  30 wrz 2022, 20:35
 dolnośląskie
#289584
Nie ma żadnego opisu, bo i sensu nie ma. Przed chwilą to wymyśliłem, żartem trochę.
W nowszych rocznikach dogrzewacze sterowane są przez ECU (chyba) i nie mają żadnej elektroniki, a jako że grzałki są nieśmiertelne, to całość kupuje się po 10-20 zł. ;-)

Oryginalnie załączenie grzałki jest warunkowane wieloma czynnikami, nie tylko temperaturą. Jest zależne od m.in. obciążenia alternatora, a sama praca jest kilkostopniowa, tzn, że jeśli np. część warunków jest spełniona, a inne nie, to grzałka pracuje z częściową mocą. Skomplikowany temat, stąd taka właśnie elektronika w starszych rocznikach, która tym zarządza.
Awatar użytkownika
By jarek60 -  30 wrz 2022, 21:23
 zachodniopomorskie
#289585
Dokładnie jak piszesz -jest takie mylne przekonanie ze ta grzałka pracuje tylko chwile przy uruchomieniu auta , jak ta nagrzewnica obecnie nie działa to czuję w różnicy temperatury z nawiewu nim auto się rozgrzeje -ogólnie system słabiej grzeje. Czekam na tą używana w drodze i ciekawe co będą musiał z urzędu naprawić -nawet jej nie montuje przed naprawą. Mam dwie to jedną sprawną z tego zrobię, a na podstawie tej naprawię starą (tam masakra na druku była już łatana -sprzęt do naprawy i technologia się zmieniły).
Może ma kto schemat do niej ?
Po Stalingradzie Niemcy zadbali o ciepło w aucie.
:fluff:
Awatar użytkownika
By jarek60 -  07 paź 2022, 12:04
 zachodniopomorskie
#289617
Zakupiłem używana oczywiscie niesprawna -naprawiłem.
Teraz pytanie czy nagrzewnica jest podłączona do sterownika gateway, o ile tak to pod które wejścia sterownika -te od klimatyzacji Can L H?
Mam układ taki na stole podłączam sterownik Gateway do VCDS i mam komunikacje mogę robić z nim co chce, pada pytanie czy mogę do tego sterownika gateway podpić nagrzewnicę po Can i czy to umożliwi mi odczyt z niej błędów itp, czyli uzyskam komunikacje ze sterownikiem PTC?
:fluff:
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  08 paź 2022, 0:05
 śląskie
#289619
aby uruchomić ptc na stole .
potrzeba.
ecu silnika z ecu immo off
symulacja obr silnika
panel klimatyzacji
czujnik temp zewnętrzny
czujnik temp płynu chłodniczego
licznik

Dodano po 40 sekundach:
jarek60 pisze:
07 paź 2022, 12:04
Zakupiłem używana oczywiscie niesprawna -naprawiłem.
Teraz pytanie czy nagrzewnica jest podłączona do sterownika gateway, o ile tak to pod które wejścia sterownika -te od klimatyzacji Can L H?
Mam układ taki na stole podłączam sterownik Gateway do VCDS i mam komunikacje mogę robić z nim co chce, pada pytanie czy mogę do tego sterownika gateway podpić nagrzewnicę po Can i czy to umożliwi mi odczyt z niej błędów itp, czyli uzyskam komunikacje ze sterownikiem PTC?
:fluff:
tak pod can panela AC
mając gatka na stole i ptc odczytasz jedynie błedy w ptc.
brak błędów ptc nie zawsze znaczy że ptc jest sprawna.
dopiero po jej teście załączeniu wychodzi jej stan.
Awatar użytkownika
By jarek60 -  08 paź 2022, 9:26
 zachodniopomorskie
#289622
Dziękuję za odpowiedz konkretna
Ok test to podstawa.
Wiem że bez pełnej symulacji tego nie zrobię.
Mi chodzi o to mam błąd z 35 i czy jak na przykład zimny lut na oporze to go usuwam i błąd znika ze sterownika -taki prosty test przy naprawie zimnych lutów.
Zdaję sobie sprawę że to może być tylko pomocne przy naprawie, tak sobie co chwila wkładać nagrzewnice do auta za każdym razem to trochę meczące i właśnie tak miałem zakupiłem używaną i poprawiłem luty na oporach -nic to nie dało bo jeden lut przeoczyłem i już musiałem kolejny raz ją wyratować i ponownie sprawdzać. Tak do skutku.
Nie ma błędów ale czy do końca sprawna nie wiem, bo chiński VCDS zrywa połączenie co jakiś czas ze sterownikiem w aucie.
Pełnego testu nie udało mi sie wykonać za to widzę jak w bloku pomiarowym potrafi brać 71A i pokazywać moc około 949W.
Zamierzam naprawić tą starą nagrzewnice choć elektronika mocno z "fatygowana".
Możesz mi opisać wyjście z nagrzewnicy Can L i H który jest który?
W sterowniku gateway jest opisane które są do klimatyzacji 5-Can L (BCM Climetr.) ; 15 Can H (np BCM Climatr.)
-rozumiem ze tu włączam do gateway?
Opis sterownika Gateway
Obrazek
Opis podłączenie VCDS z Gateway
Obrazek
:tooth:
Awatar użytkownika
By jarek60 -  11 paź 2022, 9:40
 zachodniopomorskie
#289630
Błędy mogę odczytać ze sterownika. Czas na testy.
Tak podłączyłem VCDS poprzez Gateway do PTC Nagrzewnicy:
Obrazek

Dodano po 6 minutach :
Takie są wyprowadzenia Can H, Can L w nagrzewnicy.
Obrazek
Czas na testy, pytanie na ile ten układ będzie użyteczny przy naprawie -ten układ działa stępnie bez problemu odczytałem błędy sterownika PTC
:idea:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 gru 2022, 11:30
 pomorskie
#289923
Dexter23pl pisze:
22 lip 2013, 22:10
Ja nie dawno montowałem całą nagrzewnicę do auta
Wiem że minęło troszkę czasu, raptem 9 lat od tego cytowanego tekstu :tooth: ale czy kojarzysz Mariusz, czy w adaptacjach jest opcja zmiany temperatury załączania grzałki PTC? Fabrycznie jest chyba 5 st. o ile dobrze pamietam ewentualnie czy masz możliwość wejścia VCDSem w sterownik i sprawdzenia?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  15 gru 2022, 10:05
 pomorskie
#289949
Dexter23pl pisze:
13 gru 2022, 22:20
ale ona się sama załącza od +4 lub +5C w dół. Lub jak damy np. w lato na HI to też grzeje :tooth:
To jest oczywiste, od +5 w dół ale coś kojarzę, że w A3 w adaptacjach miałem opcję zmiany tego progu i myślałem że mógłbyś sprawdzić to w Mk5 w adaptacjach klimatyzacji czy też grzałki
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33