Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By PiTT -  28 paź 2009, 23:12
 -------
#17862
zanim wybrałem akurat ten typ - Specyfic VW 504.00; 507.00 LOW SAPS sporo szukałem
znalazłem gdzieś info, że do silników TFSI zalecają jednak przestrzeganie norm
właściwy olej z tego co pamiętam powinien spełniać jedną z norm 502 / 504 / 507
z Mobila 1 tylko 0w40 spełnia 502
natomiast chciałem wlać Mobil 1 5w50 i on nie spełniał specyfikacji vw, takiej jak rekomendują do tego silnika
oczywiście nie wierzę w to, że jakbym zalał 5w50 to się silnik zniszczy, dobry olej to podstawa, ale mając do wyboru szeroki wachlarz różnych producentów, można przecież sobie wybrać to co najlepiej pasuje :)
jeszcze Castrol też dokładnie spełniał wymogi, ale samych złych rzeczy się nasłuchałem o tych olejach :wink:
By teedee -  08 lis 2009, 20:46
 -------
#17993
zgodze się z przedmówcami 1,9tdi jeździłem i dolewałem tyle co Ty, sprzedałem go bratu, który ma lżejszą nogę i prawie nie dolewa oleju. A na 75tyś jakie zrobiłem dolałem z 5l
By speedbass -  10 lis 2009, 9:04
 pomorskie
#18022
z tą normą VW to faktycznie do nowych modeli polecają tę normę 504 507 ze względu na te różne katalizatory ekologiczne zwłaszcza w dieslach by chronić wydech czy filtr w wydechu ale jak mam benzynę i wydech cały wymieniony łącznie z katem i upalam czasem autko to nie wiem czy muszę go się trzymać, chyba że ma na coś wpływ w silniku ale nie za wiele konkretnych wiadomości mogę znaleźć o co biega z tą normą poza ochroną wydechowego układu
więc chyba wezmę http://motul-oils.pl/motul-300v-5w40-po ... 487781cd68
miałem wcześniej Motula 15W 50 Competition ale za dużo trochę więc spróbuję tego oleju 300V POWER 5W 40 tym razem
Awatar użytkownika
By Bruce -  10 lis 2009, 11:21
 mazowieckie
#18026
krz_p pisze:Mobil 1 ESP Formula 5W30 spełnia normę 504.00/507.00
mam taki obecnie zalany
Zalany mam ten sam olej, jestem z niego bardzo zadowolony, silniczek nie bierze oleju, moze sladowe ilosci.
Mimo, ze nie mam wysilonej jednostki napedowej (bez turbo), chwale sobie :D
By Jedi -  10 lis 2009, 13:19
 -------
#18034
ja także przy najbliższej zmianie zmienię na Motula, tylko jeszcze zobacze na którego:
- Specific 504.00-507.00 5W-30
- 8100 X-Lite 0W-30
- 8100 X-Cess 5W-40

wszystkie spełniają normy, więc myślę, że każdy powinien być ok
By btl5 -  20 gru 2009, 19:52
 -------
#19634
cyprianmeister pisze:dolewanie normalne ale wyrzuć tego Castrola :)
To co kolego proponujesz za markę oleju, jak mam rozstać się z Castrolem ??
By juras5 -  22 gru 2009, 9:12
 -------
#19694
a po programie zmieniał ktoś olej?
gadałem ostatnio z Mastersem i odradzał Castrola
MOTUL albo Mobil. teraz mam Longlife i zamierzam przy okazji zmienić tylko też sam nie wiem na który.
Awatar użytkownika
By cyprianmeister -  22 gru 2009, 14:59
 pomorskie
#19700
popieram Bartasa , lub jak kto woli dodatkowo wybór pomiedzy MOTUL SPECYFIC 5W30 507.00/504.00 , który ma troche inne właściwości i jest do trybu LL chociaz ja go wymieniam co 15 tys :P
Awatar użytkownika
By Danielo -  22 gru 2009, 22:01
 dolnośląskie
#19705
Ja do siebie leje Motul Specific SAE 0W30 spelniajacy normy 506.01 506.00 i 503.00 i spisuje sie wysmienicie :) z pozytywnych rzeczy jakie zauwazylem w odroznieniu do poprzedniego oleju jest mniejsze jego nagrzewanie :idea: Jest to olej do wymiany w trybie LL (tak byl caly czas serwisowany moj silnik) ale wymieniam go przy 15 tys a napewno to nie zaszkodzi :) Pozdrawiam
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 152