Z tego co wiem to każdy olej z normą 504.00/507.00 posiada "w sobie" /przynajmniej powinien/ normę 505.01, chciałem tylko pokazać,
że ten Valvoline jest wyjątkiem - chyba
, przecież wiele ASO VW stosuje go do pompowtryskiwaczy - mam tu na myśli Castrol SLX
inny przykład - na stronie MOTUL-a jest pewna uwaga, a mianowicie:
- stosując Motul Specyfic 504.00-507.00 w silnikach wymagających stosowania normy 505.01 należy zachować interwał wymiany co 15.000 km nawet jeśli zastosowany jest Motul 504.00-507.00, czyli krótko mówiąc ten Motul pomimo normy 504/507 nie nadaje się do interwału typu Long Life, tak to rozumiem, jeśli się mylę to mnie poprawcie
źródło
http://www.motul.pl/download/1motul_spe ... _5w_30.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ja zacząłem stosować Total Quarz INEO 504.00-507.00 gdzie na odwrocie baniaka jest wyraźnie napisane, że można stosować w silnikach wymagających normy 505.01, zastanawiam się skoro 504/507 zawiera normę 505.01 to po co to w ogóle pisać?
na jednej ze stron znalazłem taki jego opis:
Specyfikacja:
Znacznie przekracza wymagania następujących norm międzynarodowych:
ACEA 2007 A3/B4
VOLKSWAGEN VW 504.00 / 507.00 (pokrywa wszystkie wcześniejsze wymagania norm: VW 502.00/505.00/505.01, VW 502.00/505.00, VW 503.00/506.00/506.01*, VW 501.01/505.00 (*dla silników produkowanych od 2007r)
MERCEDES-BENZ 229.31 i 229.51
BMW LL 04 pokrywa również wymagania norm LL01 i LL 98
PORSCHE C30