Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#222440
votus pisze: U mnie na tabliczce pisze BLS a w dowodzie jest 66 KW, wlepki w bagażniku niestety nie ma a nie patrzyłem pod silnikiem :fluff:
popraw prosze silnik w swoim opisie bo masz 1.9 TDI BXF+
wg mnie przydaloby sie to wyjasnic bo ktos gdzies popelnil blad
#223346
Oj, nie do końca Enviro+ 5w40. Ma po prawdzie aprobatę VW 502.00 i jeśli GTI jest gwarancji to oczywiście można go zastosować, ale najlepszym środowiskiem dla tego oleju są silniki TDI na pompowtryskiwaczach :)

Do GTI można zastosować olej o pełnej zawartości popiołów. Polecam w takiej kolejności:
1. http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/0w40/3 ... 0-5l-.html (lepiej się nie da, olej PAO estrowy, Noack <5,5%)
2. http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glowna ... 40-5l.html
#225127
Poczytałem wasze opinie i sam nie wiem co robić. Chce zrobić pierwszą wymianę oleju (silnik 1.6 BSE), na karteczce jest niby napisane 5W-40, ale nie wiem czy karteczka jest oryginalna czy sprzedawcą ją przyczepił i sam uzupełnił żeby uwierzyć w przebieg.
Chciałbym wlać 5w-40, ale jeśli wcześniej miał lany 10W-40? Czy jest tu ktoś kto przeszedł z 10w na 5w i naprawdę rozszczelnił mu się silnik albo zaczął pobierać więcej oleju?
Dodam jeszcze że w przyszłości zamierzam założyć gaz.
I czy każdy w 1.6 BSE ma czarny bagnet z którego nie można odczytać poziomu oleju tylko trzeba odznaczać na chusteczce co jest mniej dokładne i wiarygodne?
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 152