Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Tomasqtno -  04 lis 2012, 13:23
 -------
#86112
Koledzy proszę was pomożcie mi bo czytam wszystkie posty chyba 5 raz i nadal nie moge dojsc do ladu. Czy ja mam ten caly DPF czy nie? jaki mam olej wlac? Jaka norma oleju? Kod silnika BKC rok 2004 prawie 190 nalatane. Zaznacze ze nie wiem jaki olej byl lany wczesniej.

Błągam pomożcie mi... pierwszy raz mam diesla... :mrgreen:
Awatar użytkownika
By leszek158 -  04 lis 2012, 16:31
 lubelskie
#86125
Zobacz kody na wlepce, ale BKC raczej nie ma DPF:

oto tłumaczenia kodów:
0GG = Emissions concept EU 4
7GG = Emissions concept EU 4 DPF (z filtrem Dieselpartikelfilter)

ten zaznaczony kod mówi o tym, czy masz DPF. Poza tym na desce, przy włączonym zapłonie, powinna sie palić żółta kontrolka, taki prostokącik z kropkami w środku - jak masz DPF.

norma z DPF - to 507.00
norma bez DPF ale z pompowtryskami - to 505.01 lub 506.01
przy BKC - 5W30.

Ja mam silnik BKC i pomino, że nie mam DPF leję niskopopiołowy 507.00 5W30

możesz posprawdzać sobie sam wszystkie kody - http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/kody-wyposazenia/
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 lis 2012, 19:27
 pomorskie
#86138
Tomasqtno pisze:Koledzy proszę was pomożcie mi bo czytam wszystkie posty chyba 5 raz i nadal nie moge dojsc do ladu. Czy ja mam ten caly DPF czy nie? jaki mam olej wlac? Jaka norma oleju? Kod silnika BKC rok 2004 prawie 190 nalatane. Zaznacze ze nie wiem jaki olej byl lany wczesniej.

Błągam pomożcie mi... pierwszy raz mam diesla... :mrgreen:

5W/30 504.00/507.00 możesz lać do każdego bez względu na to czy ma czy nie ma DPF, jeśli nie ma to możesz lać również 5W40 505.01, jeśli ma DPF to wyłącznie 504.00/507.00
leszek158 pisze: norma bez DPF ale z pompowtryskami - to 505.01 lub 506.01
506.01 został generalnie zastąpiony przez 507.00
Awatar użytkownika
By leszek158 -  05 lis 2012, 14:32
 lubelskie
#86187
I może na koniec dwa opisy norm VW - może się dalej przyda:

1.)
VW 502.00 - olej do silników benzynowych z normalnym okresem miedzy wymianą oleju.
VW 503.00 - olej do silników benzynowych z wydłużonym okresem między wymianami oleju = 30.000 km lub 2 lata.
VW 503.01 - olej do silników benzynowych z wydłużonym okresem między wymianami oleju, = 30.000 km lub 2 lata.
VW 504.00 - olej do silników benzynowych z lub bez wydłużonego okresu między wymianami oleju.
VW 505.00 - olej do silników Diesla z lub bez turbodoładowania bez pompowtryskiwaczy, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych.
VW 505.01 - olej do silników Diesla z pompowtryskiwaczami, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych.
VW 506.00 - olej do silników Diesla z wydłużonym okresem między wymianą oleju (30.000 km lub 2 lata), bez pompowtryskiwacza, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych.
VW 506.01 - olej do silników Diesla z pompowtryskiwaczami z wydłużonym okresem między wymianą oleju (30.000 km lub 2 lata). Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
VW 507.00 - olej do silników Diesla z pompowtryskiwaczami lub bez i z filtrem cząstek stałych. Kompatybilny ze specyfikacjami VW 505.00, VW 505.01, VW 506.01 (z wyjątkiem R5 TDI i V10 TDI z pompowtryskiwaczami produkowanych do 12/2006).

2.)
VW 500.00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 501.01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 502.00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503.00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503.01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504.00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI.
VW 505.00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.
VW 505.01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.
VW 506.00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
VW 506.01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV).
VW 507.00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  06 lis 2012, 20:27
 śląskie
#86290
Koledzy czytam i czytam i jestem głupszy niż tydzień temu od czytania na temat oleju. :lol:
mój gofer ma 1,6 8v BGU 2004r silnik i zalany jest teraz 5w40 magnatec i nie wiem czy nie było by lepiej jak bym wlał magnatec 5w30?
Myślałem tez o zmianie na edge 5w30 ale nie wiem bo pewnie kolor jest nie taki sam i czy można wlać taki bez obaw? :?
Będzie teraz w ofercie w selgrosie magnatec 5w40 4L+1L za 135zł chyba i zastanawiam się czy to jest ogrom różnica pomiędzy 5w30 a 5w40...

tu są opisane wszystkie normy i numery co oznaczają
http://autogeorg.bx.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 lis 2012, 9:19
 pomorskie
#86325
dexter23pl pisze:Koledzy czytam i czytam i jestem głupszy niż tydzień temu od czytania na temat oleju.

ale to dział GTI/R32 :D
dexter23pl pisze:
Będzie teraz w ofercie w selgrosie magnatec 5w40 4L+1L za 135zł
każdy kto ma pojęcie o olejach ci powie że Castrol głównie "żeruje" na reklamie między innymi kontrakty podpisywane z producentami silników a jakościowo odstaje od Totala, Valvoline, LiquiMoly czy Motula, nie żebym mówił że mam ja pojęcie :D piszę co mówią ci co na codzień mają do czynienia z olejami . Kolejna sprawa - oleje z sieci hipermarketów to najgorszy chłam

chyba i zastanawiam się czy to jest ogrom różnica pomiędzy 5w30 a 5w40...
do codziennego użytkowania i patrząc na tówj silnik - żadna
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  07 lis 2012, 10:19
 śląskie
#86333
mettenos pisze:
dexter23pl pisze:Koledzy czytam i czytam i jestem głupszy niż tydzień temu od czytania na temat oleju.

ale to dział GTI/R32 :D
dexter23pl pisze:
Będzie teraz w ofercie w selgrosie magnatec 5w40 4L+1L za 135zł
każdy kto ma pojęcie o olejach ci powie że Castrol głównie "żeruje" na reklamie między innymi kontrakty podpisywane z producentami silników a jakościowo odstaje od Totala, Valvoline, LiquiMoly czy Motula, nie żebym mówił że mam ja pojęcie :D piszę co mówią ci co na codzień mają do czynienia z olejami . Kolejna sprawa - oleje z sieci hipermarketów to najgorszy chłam

chyba i zastanawiam się czy to jest ogrom różnica pomiędzy 5w30 a 5w40...
do codziennego użytkowania i patrząc na twój silnik - żadna
zauważyłem że to dział r32 godzinę jak napisałem posta... :?

Spoko , wiec już coś konkretnego wiem ;)
dzięki za info :wink:
By volf -  09 lis 2012, 0:21
 -------
#86529
Każdy ma książkę serwisom a tam wyraźnie jest napisane jaki olej należy lać. Niestety zapomnieli o 2 ważnych uwagach:
- omijać ASO
- lać LM / MU
Wertuj od końca to znajdziesz.

i nie kupujcie z allegro, zamówcie w sklepie, w hurtowaniach normalnie jest LM rzadziej MU. Ja mam BKC i leje 505.01 (czyli 5w40) bo tak naspali w tej grubej książce.

BKC nie ma wynalazków typu DPF, zadzwoń do 2-3 ASO jak nie wierzysz.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 152