Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Mario V -  14 lut 2011, 20:51
 pomorskie
#38158
jozin pisze:potwierdzam ze stosuja Filtrona. Sprowadzilem autko z niemcowni i filtr powietrza jest wlasnie filtrona ze znaczkami VW audi seat skoda ;)

Tak samo miałem jak ku mojemu zdziwieniu ujrzałem filtr powietrza filtrona :o założony przez ASO w belgii
By krisv -  14 lut 2011, 20:58
 mazowieckie
#38160
Dowiedzialem ze iz do vag group filtron rygorystycznie sie trzyma ich wytycznych i te filtry sa naprawde dobre ale reszta ktora idzie na sklepiki to chlam nawet ( nie wiem ile w tym jest prawdy ) znajomemu filtr oleju sie rozpuscil ( az mi sie nie chce wierzyc ).
Awatar użytkownika
By PotaS -  14 lut 2011, 21:29
 warmińsko-mazurskie
#38163
krisv pisze:Dowiedzialem ze iz do vag group filtron rygorystycznie sie trzyma ich wytycznych i te filtry sa naprawde dobre ale reszta ktora idzie na sklepiki to chlam nawet ( nie wiem ile w tym jest prawdy ) znajomemu filtr oleju sie rozpuscil ( az mi sie nie chce wierzyc ).
Czyli co w ASO kupie filtr oleju filtrona OE 650/2 lepszy niż ten sam typ w sklepie motoryzacyjnym? Coś powątpiewam :roll:
Bo coś mi się nie chce wierzyć żeby filtron stosował różne materiały dla tego samego produktu.
Choć w dzisiejszych czasach wszystko możliwe.
By jurgeen -  04 paź 2011, 14:32
 pomorskie
#50756
Koledzy, to jaki to ma być w końcu olej? Wybrałem Motula Specific, ale 5W30 czy 5W40? Chodzi o 1.9TDI BKC bez DPF, 130tys. przebiegu.

I gdzie najlepiej aktualnie kupić olej i filtry? Zamówić czy może gdzieś w Trójmieście jest jakiś fajny tzn tani sklep z takimi rzeczami?
By marmi m -  04 paź 2011, 17:33
 śląskie
#50764
przebieg znaczenia nie ma żadnego co do stosowanego oleju...
Jeśli tylko ten motul 5W40 ma dopuszczenie vw 505,01 506,01 albo 507,00 to jak najbardziej jest do tego silniczka i będzie lepszy niż 5W30....

507,00 bedzie miał 5W30 bo to jest low saps...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 paź 2011, 22:15
 pomorskie
#50774
trzeba uważać, bo nie każdy olej z normą 504.00/507.00 musi mieć normę dla pompowtryskiwaczy 505.01

ja dziś jestem po "przeglądzie" - wymiana oleju i wszystkich filtrów, 330 zł poszło

olej Total Quarz Ineo 504.00/507.00 /505.01/
filtry Knecht /paliwa, oleju, powietrza, kabinowy/
By marmi m -  05 paź 2011, 1:34
 śląskie
#50782
mettenos pisze:trzeba uważać, bo nie każdy olej z normą 504.00/507.00 musi mieć normę dla pompowtryskiwaczy 505.01
przecież według danych vw norma 507,00 zastepuję każdą starszą normę w tym te do PD...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 paź 2011, 8:27
 pomorskie
#50785
507.00 oznacza że jest do DPF czy common raila a niekoniecznie musi mieć normę 505.01 dla pompowtryskiwczay, takim przykładem jest VALVOLINE SYNPOWER XL-III, jest dobry do CR i innych aut wyposażonych w DPF ale niestety nie ma rekomendacji VW do pompowtryskiwaczy czyli 505.01, dokładnie jest tam napisane with the except of the standard 505.01 pewnie chodzi o pieniądze i umowy na linii VW-Valvoline ale to jest fakt, piszę o tym ponieważ byłem przy rozmowie mojego mechanika z przedstawicielem Valvolina, który potwierdził że pomimo posiadania normy 504.00/507.00 przez Valvoline SynPwer XL-III nie spełnia on normy dla pompowtryskiwaczy, temat wziął się z tego że mój mechanik wcześniej zalał mi go do silnia a ja wyczytałem na odwrocie baniaka, że nie należy go stosować do silników wymagajacych normy 505.01, był tym mocno zdziwiony i przy mnie dzwonił do tego przedstawiciela

chodzi dokładnie o ten olej:
http://www.valvoline.pl/pr,1,synpower_xl-iii_5w-30.html" onclick="window.open(this.href);return false;
By LeszekR -  05 paź 2011, 11:06
 wielkopolskie
#50791
Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 z normą 504/507 to to można lać do pompek?Ma niby rekomendacje grupy WAG ale teraz już zwątpiłem czy nie robię krzywdy swoim pompkom skoro powiadacie ze są oleje z wymaganą normą z wyłączeniem pompek.
By Mario V -  06 paź 2011, 17:55
 pomorskie
#50871
LeszekR pisze:Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 z normą 504/507 to to można lać do pompek?Ma niby rekomendacje grupy WAG ale teraz już zwątpiłem czy nie robię krzywdy swoim pompkom skoro powiadacie ze są oleje z wymaganą normą z wyłączeniem pompek.

"Castrol SLX Professioanl Powerflow VW Longlife III 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowany przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych w innowacyjnej technologii Clean Performance Technology.


SPEŁNIA NORMY I SPECYFIKACJE:

Klasa lepkości: SAE 5W-30
Klasa jakości: ACEA A3/B3/B4;

Specyfikacje: VW 504 00/ 507 00/ VW 503 01

ale normy 505.01 nie doszukałem sie a miałem zmieniać na ten olej następnym razem :?
chyba pozostaje przy ciężko dostępnym ELF Solaris LLX ten na pewno spełnia normę 505.01
By LeszekR -  06 paź 2011, 18:26
 wielkopolskie
#50879
No tez zaczynam wątpic czy SLX nadaje się do pompek. Choć w moim golfie francuski serwis właśnie używał tego oleju :?: i bądź tu madry
By marmi m -  06 paź 2011, 22:13
 śląskie
#50904
zgadza się norma 507,00 jest opracowana do DPF-a z tym że do tej pory kązdy mechanik włacznie z aso i nie tylko twierdzili że wedle dokumetnacji vw ta norma zastepuję każdą starszą normę...

Czyli jak jest faktycznie to nikt nie wie... a zas oleji z napisaną normą 505,01 dużo nie ma...

A należałoby zauwazyć że 1,9 na pompkach posiadał DPF-a i teraz pytanie w tym układzie jaki olej do niego lac...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 paź 2011, 23:09
 pomorskie
#50908
Z tego co wiem to każdy olej z normą 504.00/507.00 posiada "w sobie" /przynajmniej powinien/ normę 505.01, chciałem tylko pokazać, że ten Valvoline jest wyjątkiem - chyba :D , przecież wiele ASO VW stosuje go do pompowtryskiwaczy - mam tu na myśli Castrol SLX

inny przykład - na stronie MOTUL-a jest pewna uwaga, a mianowicie:

- stosując Motul Specyfic 504.00-507.00 w silnikach wymagających stosowania normy 505.01 należy zachować interwał wymiany co 15.000 km nawet jeśli zastosowany jest Motul 504.00-507.00, czyli krótko mówiąc ten Motul pomimo normy 504/507 nie nadaje się do interwału typu Long Life, tak to rozumiem, jeśli się mylę to mnie poprawcie

źródło http://www.motul.pl/download/1motul_spe ... _5w_30.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ja zacząłem stosować Total Quarz INEO 504.00-507.00 gdzie na odwrocie baniaka jest wyraźnie napisane, że można stosować w silnikach wymagających normy 505.01, zastanawiam się skoro 504/507 zawiera normę 505.01 to po co to w ogóle pisać? :shock:

na jednej ze stron znalazłem taki jego opis:
Specyfikacja:

Znacznie przekracza wymagania następujących norm międzynarodowych:
ACEA 2007 A3/B4
VOLKSWAGEN VW 504.00 / 507.00 (pokrywa wszystkie wcześniejsze wymagania norm: VW 502.00/505.00/505.01, VW 502.00/505.00, VW 503.00/506.00/506.01*, VW 501.01/505.00 (*dla silników produkowanych od 2007r)
MERCEDES-BENZ 229.31 i 229.51
BMW LL 04 pokrywa również wymagania norm LL01 i LL 98
PORSCHE C30
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 152