Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 maja 2012, 21:36
 pomorskie
#72932
jeśli ktoś jeździ bardzo dużo to nie widzę przeciwwskazań aby nawet w Polsce stosować się do interwału LL, jeśli ktoś robi rocznie 10-15 tyś km to oczywiście nie ma sensu

Sylwestro pisze:A powiedzcie mi Koledzy czy są przeciwwskazania do przejscia 5W-40 z 505.01 na Total Quartz Ineo 5W-30ktory ma 504.00,507.00,

nie ma najmniejszego przeciwwskazania
Awatar użytkownika
By malydaras -  17 maja 2012, 19:49
 mazowieckie
#73052
Mario V pisze:sorry ale to co napisałem nie jest wyssane z palca
wiec jeśli nie miał bym wiedzy w tym temacie to bym sie nie udzielał
Właśnie problem w tym że te 3 punkty co napisałeś nie są zgodne z rzeczywistością :wink:.
Mario V pisze:1 olej nie ważne czy z DPF czy bez zmienia sie co roku !
Czas wymiany oleju nie zależy od obecności DPF ale od ustawionego trybu serwisowego (stały ->1 rok/LL ->2 lata)
Mario V pisze:2 olej do pompek musi spełniać warunki vw 505.01 z DPF czy tez bez PDF
Olej do silników PD z DPF musi spełniać tylko normę 507. Jeśli twierdzisz że olej do PD-ków z DPF musi również spełniać normę 505.01 proszę abyś poparł swoje stwierdzenie jakimkolwiek oficjalnym materiałem VW. Moje informacje pochodzą z instrukcji jakie otrzymałem wraz z zakupem samochodu.
Mario V pisze:3 jeśli olej jest z normą vw 505.01 ...507 long life wymiana do 30kkm lub po roku
Patrz punkt 1.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 maja 2012, 21:27
 pomorskie
#73070
malydaras pisze:Olej do silników PD z DPF musi spełniać tylko normę 507. Jeśli twierdzisz że olej do PD-ków z DPF musi również spełniać normę 505.01 proszę abyś poparł swoje stwierdzenie jakimkolwiek oficjalnym materiałem VW.
tu się z tobą nie mogę zgodzić, jak już pisałem jeszcze do niedawna olej Valvoline z normą 507.00 nie posiadał specyfikacji 505.01 w związku z czym nie można było go lać do PD ale to pewnie kwestie finansowe pomiędzy VW a Valvoline, generalnie każdy rekomendowany przez VW olej z normą 507.00 musi zawierać i zawiera jednocześnie normę 505.01, jeśli jej nie ma to możemy go lać np. do CR ale nie do PD, dawniej nie było takie rozdziału - był olej 506.01 który właśnie spełniał obie normy

to moje spostrzeżenia i doświadczenia z innego tematu o olejach http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3 ... hilit=olej" onclick="window.open(this.href);return false;
507.00 oznacza że jest do DPF czy common raila a niekoniecznie musi mieć normę 505.01 dla pompowtryskiwczay, takim przykładem jest VALVOLINE SYNPOWER XL-III, jest dobry do CR i innych aut wyposażonych w DPF ale niestety nie ma rekomendacji VW do pompowtryskiwaczy czyli 505.01, dokładnie jest tam napisane with the except of the standard 505.01 pewnie chodzi o pieniądze i umowy na linii VW-Valvoline ale to jest fakt, piszę o tym ponieważ byłem przy rozmowie mojego mechanika z przedstawicielem Valvolina, który potwierdził że pomimo posiadania normy 504.00/507.00 przez Valvoline SynPwer XL-III nie spełnia on normy dla pompowtryskiwaczy, temat wziął się z tego że mój mechanik wcześniej zalał mi go do silnia a ja wyczytałem na odwrocie baniaka, że nie należy go stosować do silników wymagajacych normy 505.01, był tym mocno zdziwiony i przy mnie dzwonił do tego przedstawiciela
być może VALVOLINE SYNPOWER XL-III posiada już akceptację VW, wtedy nie miał
Awatar użytkownika
By malydaras -  04 cze 2012, 23:04
 mazowieckie
#74428
mettenos pisze:tu się z tobą nie mogę zgodzić
Temat mi gdzieś umknął ale już polemizuję :wink::
1- VW nie stworzył nowej/osobnej normy do CR, choćby dlatego żeby trzymać w magazynie/serwisach jeden typ oleju,
2- nigdzie w oficjalnych materiałach VW nie spotkałem się z wymogiem w przypadku PD-ków z DPF/LL stosowania oleju spełniającego jednocześnie normy 507+505.01,
3- podany przez Ciebie przykład oleju Valvoline to często stosowane przy różnych produktach tzw. spełnianie normy z wyłączeniami. Producent wziął typowy olej do CR i zastosował ten "chłyt matkekingowyyy". Jak VW nic nie zmieni ze swoimi normami to możemy mieć coraz więcej takich olejów na rynku i ludzie w nieświadomości będą lać ten olej do PD-ków :x. Jak Twój mechanik dał się nabrać to co ma zrobić zwykły szarak?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 cze 2012, 23:11
 pomorskie
#74430
malydaras pisze: 1- VW nie stworzył nowej/osobnej normy do CR

oczywiście że VW nie bo norma 507.00 to norma VW nie stosowana przez Fiata czy Forda :D , ja piszę o Valvoline gdzie jednoznacznie jest napisane że XL-III 507.00 nie spełnia normy 505,01

2- nigdzie w oficjalnych materiałach VW nie spotkałem się z wymogiem w przypadku PD-ków z DPF/LL stosowania oleju spełniającego jednocześnie normy 507+505.01,
zgadza się bo wszystkie oleje 507.00 mające aprobatę VW do silników PD jednocześnie mają "w sobie" 505,01 o czym Valvoline pewnie zapomniał
Awatar użytkownika
By Tyson -  05 cze 2012, 22:38
 mazowieckie
#74574
miałem plany, żeby przejść z castrola na motula, ale niestety się nie udało. U mnie na wsi, albo nie mają motula, a jak mają to w takich cenach mogą ściągnąć, że aż włos się jeży. Mowa o kwocie 250-270zl za 5L. Kupiłem castrola edge 5w-30 504.00, 507.00.
Awatar użytkownika
By TomuŚ -  05 cze 2012, 23:52
 pomorskie
#74591
wykopując temat w takim razie co zalać, bo wcześniej nie musiałem jednak zmieniac oleju :P

zajade tu w gdańsku do tego gościa filtry_gdansk i wezme cały zestaw z filtrami tylko jaki olej :P

przebieg udokumentowany mam 100 tyś km pod kompami wychodzi to samo.

motul specific 5w40 ????

LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W-40 ??

bo ja to zawsze mam problem z tymi olejami co samochód to nigdy nie wiem co zalać :P

hehe a może edga z tesco bo po 100 zł jest za 4L :)
By krisv -  06 cze 2012, 8:52
 mazowieckie
#74604
Ja do tej pory smigalem na Motulu i jestem b zadowolony i ostatnio liqy moly zalalem , mysle ze te oleje sa naj do naszych TDI :)
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 152