Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By zerdo -  21 lis 2013, 12:14
 -------
#111552
Jak masz za dużo oleju to ci go przepali.
Spróbuj może nalać tak olej, żebyś miał mniej więcej w połowie min a max na bagnecie.
Ale to nie chodzi że ja dolewam bo twierdzę że jest mało, tylko zaświeca się kontrolka więc nie sądzę aby przepalał bo jest zbyt dużo.
Dam do mechanika, niech sprawdzi. Lepiej zapobiegać niż leczyć.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  21 lis 2013, 12:50
 dolnośląskie
#111553
zerdo pisze:
Jak masz za dużo oleju to ci go przepali.
Spróbuj może nalać tak olej, żebyś miał mniej więcej w połowie min a max na bagnecie.
Ale to nie chodzi że ja dolewam bo twierdzę że jest mało, tylko zaświeca się kontrolka więc nie sądzę aby przepalał bo jest zbyt dużo.
Dam do mechanika, niech sprawdzi. Lepiej zapobiegać niż leczyć.
wychodzi na to iż przez 2,5 kkm dolałeś prawie 0,5 l oleju. Strach pomyśleć ile musiałbyś dolać przez 15 kkm...
Daj go lepiej do dobrego warsztatu na sprawdzenie silnika i turbiny...
Ja leję Castrol Edge 5W30 dolewka od wymiany do wymiany 15 kkm to max 200-250 ml.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 lis 2013, 19:53
 pomorskie
#111586
zerdo przejdź na jakiś nie za drogi olej 505.01 i ciesz się jazdą, dolewasz - trudno, taka często charakterystyka silników PD ale nie daj się nabrać na jakieś remonty, takie jest moje zdanie bynajmniej przy obecnym poziomie zuzycia oleju
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  21 lis 2013, 21:13
 dolnośląskie
#111592
zerdo pisze:No to pewnie wpakowałem się na minę...
W weekend postaram się poszukać DOBREGO warsztatu w Lublinie.

Dzięki wszystkim za wypowiedzi
nikt nie mówi/pisze o tym ze masz zły silnik i że wpakowałeś się na minę. Może być to np turbina która bierze olej...
Podjedz do dobrego mechanika i sprawdź dlaczego tak się dzieje.
Dolewanie oleju przy turbinie to raczej standard.
Ja osobiście bym się nie cieszył z jazdy zabierając ze sobą bankę 5 litrów oleju w każdą dłuższą trasę na wakacje po autostradach...
Takie jest moje zdanie i również nie dałbym się namówić na remont silnika jeśli usterka nie zostałaby stwierdzona. Równie dobrze możesz wymienić pół silnika a olej będzie dalej ubywał
By arianm -  21 lis 2013, 21:44
 mazowieckie
#111598
zerdo pisze:
Jak masz za dużo oleju to ci go przepali.
Spróbuj może nalać tak olej, żebyś miał mniej więcej w połowie min a max na bagnecie.
Ale to nie chodzi że ja dolewam bo twierdzę że jest mało, tylko zaświeca się kontrolka więc nie sądzę aby przepalał bo jest zbyt dużo.
Wychodzi na to że powód zapalania kontrolki jest inny , niż za niski poziom oleju . Przyczyną może być błędne działanie instrumentów które to kontrolują i sygnalizują , lub jakaś inna duperela , nie jedna kontrolka sygnalizuje różne "dolegliwości"
W Twoim przypadku samo otwarcie maski najprawdopodobniej gasi ją na jakiś czas .
Spróbuj po zapaleniu kontrolki otworzyć maske i zamknąć -ciekawe co będzie , jeżeli zgaśnie i zapali się w podobnym cyklu jak dotychczas ,to będzie to już jakimś sygnałem .
By zerdo -  21 lis 2013, 21:57
 -------
#111603
Silnik pracuje bez zastrzeżeń. Ogólnie autko bardzo fajne, przestronne, twarde zawieszenie. Ogólnie widzę że słaba blacha.
Dziękuję za podpowiedzi. Poszuam mechanika i sprawdzę co się dzieje - ewentuane remonty przemyślę i nie będę podejmował pochopnie decyzji.
By Krystek. -  07 sty 2014, 20:09
 łódzkie
#114863
Dziś żonie zapaliła się kontrolka oleju, dała radę i dolała :) sprawdziłem właśnie ile jest i niestety przelała :x na bagnecie jest ok 4mm powyżej górnej granicy. Coś z tym robić czy tak jeździć ? generalnie na 15000 dolewam ok 200ml. Tydzień temu miałem wymianę i pewnie za mało mi nalali,
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 152