Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Sylwestro -  03 sty 2013, 18:54
 -------
#89994
mettenos pisze:ja Mk5 jeździłem na Total Quarz Ineo 507.00
Jak zaleję Total Quartz Ineo long life 504/507 to nastepna wymianka za 2 lata lub 30 tys km czy mozna więcej kilometrów przejeżdzić? Bo rocznie robie 25-30 tysiecy km
By Sylwestro -  03 sty 2013, 20:18
 -------
#89999
mettenos pisze:wymieniałem częściej niż raz w roku co około 20-22 tyś km
Na stronie Totala jest info że na ineo long life 504/507 można przejeździć dieslem nawet 50 tysiecy km ale mi się wydaje że 50 tys km na oleju to troche przy dużo,
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 sty 2013, 20:07
 pomorskie
#90050
Mikas pisze:
Sylwestro pisze:Ten Valvoline spełnia normy VW :?:
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... -iii_5w-30" onclick="window.open(this.href);return false;
swego czasu nie spełniał norm VW, to że ma normę 507.00 nie oznacza że ma normę 505.01 bo to nie jest jednoznaczne, można go stosować do 1.6 TDI CR i 2.0 TDI CR ale nie do pompowtrysków, tak było - czy się coś zmieniło w tej kwestii - nie wiem, chciałem go lać kiedyś ale ze względu że posiadał w specyfikacji 507.00 z wyłączeniem 505.01 zrezygnowałem z niego, z tego co widzę nie piszą że spełnia normy dla PD więc sądzę że się nic nie zmieniło


EDIT:
potwierdza się że nie ma specyfikacji dla pompowtryskiwaczy
poczytajcie sobie dane http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/3274.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

jest napisane:
SAE 5W-30
API SL/CF
ACEA A3/B4
Aprobata MB 229.5
Volkswagen 502.00/505.00
Volkswagen 503.01
BMW Longlife-01
* w tym Mercedes-Benz 229,3
a więc nie ma 505.01 :D więc Mikas przy następnej wymianie zalej go prawidłowym olejem :wink:
By mwsoft -  04 sty 2013, 20:36
 dolnośląskie
#90053
Może warto by raz na zawsze napisać, dlaczego specyfikacja dla pompowtrysków jest taka ważna.

Otóż na wałek rozrządu działają ogromne siły przy popychaniu pompowtrysków - na tyle duże, ze "tradycyjny" filtr olejowy nie jest w stanie się utrzymać na tych powierzchniach. Żeby temu zaradzić wymyślono specjalne dodatki na bazie związków molibdenu, które zapewniają stałą warstwę smarującą na krzywkach, gdy płynna została już "wyciśnięta".

Gdy będziemy jeździć na zwykłym oleju, nawet 5W40, to wałek rozrządu prędzej czy później się wytrze.
By karol24x -  17 sty 2013, 23:59
 -------
#90865
Witam:) nie dawno zakupiłem WV GOLFA 1.9 TDI z filtrem cząstek stałych DPF 2008 r 98500 tys. km wiec chodzi o wymianę oleju silnikowego, obecnie jest zalany Castrolem edge 5w40 czy to dobry olej ??, czy mogę zalać innym olejem;) przeznaczonym do tego silnika?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  18 sty 2013, 7:53
 pomorskie
#90869
karol24x pisze:Witam:) nie dawno zakupiłem WV GOLFA 1.9 TDI z filtrem cząstek stałych DPF 2008 r 98500 tys. km wiec chodzi o wymianę oleju silnikowego, obecnie jest zalany Castrolem edge 5w40 czy to dobry olej ??, czy mogę zalać innym olejem;) przeznaczonym do tego silnika?
gdybyś przeczytał ten temat to byś wiedział, od nazwy ważniejsza jest norma a w twoim przypadku normą tą musi być 507.00 połączona z normą 505.01
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  22 sty 2013, 8:21
 kujawsko-pomorskie
#91094
Ja zalewam MOTUL-em już trzecią zmianę i jestem zadowolony. Minimalne zużycie od wymiany do wymiany.
Silnik ma najechane 154000 km
No i cena jest znośna.

Obrazek
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 152