#289996
W przypadku PD norma jest ważna, ale w dieslu mercedesa na CR też kupuję wg normy, choć pewnie każdy olej byłby dla niego dobry. Jak norma się zgadza to staram sie brać mid saps (bo full saps to już chyba nie do kupienia). No i na końcu klasa lepkości - do CR biorę 0w40, ale nie ma takiego z normą 505.01, wiec 5w40.
Tak jak piszesz, olejów jest cała masa, określa je sporo parametrów, które ciężko ze sobą porównywać. Dodatkowo parametry dotyczą oleju świeżego, ale te się w eksploatacji degradują. Jedne szybciej, inne wolniej. Lepszy na papierze, świeżo zalany, może być lepszy przez 3-5 tysięcy, a potem nagle parametry polecą. To jest nie do sprawdzenia, nie do porównania i najlepiej nie do zajmowania się dla zwykłego użytkownika samochodu. Kupujmy oleje z aprobata producenta, dobrych marek, najlepiej nieekologiczne (o ile nie mamy DPF), bo te będą lepiej chroniły silnik, pilnujmy poziomu i interwałów wymian i tyle.
Golf V 1,9 TDI BXE DSG Trendline OEM+ 156KM/356Nm
Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.