Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Wieslaw3 -  14 lip 2020, 22:54
 wielkopolskie
#282609
Nie jest przestawiony. Oba koła zostały zablokowane, pasek zdjęty i nowy założony w tej samej pozycji kół. Nie mogło się nic przestawić. Z resztą synchronizacja wałka jest w normie więc...
By buczek -  14 lip 2020, 23:55
 mazowieckie
#282610
Na prawdę zmieniłeś pasek, gdy była założona ta blokada na zdjęciu?
Przecież to widać gołym okiem, że koło pasowe nie jest ustawione w GMP.

Są dwa rodzaje blokad wału. Jedna ma znacznik na zębie, a druga na wgłębieniu. Na zdjęciu ewidentnie pomyliłeś blokady.

Na kole wałka rozrządu zablokowałeś bolcem gdy był wał ustawiony w tej pozycji?
Sprawdzałaś czy był znak na kole zamachowym ?
By Wieslaw3 -  15 lip 2020, 10:17
 wielkopolskie
#282613
Czy dokładnie tak było koło wałka rozrządu to Ci nie powiem, mogło byś ze 3-4 stopnie w lewo ale kołek blokady wchodził.
Myślę że nie potrzebnie młotkujesz temat i starasz się mi udowodnić że popełniłem błąd. Może i popełniłem błąd używając nie tej blokady (na filmach które widziałem, gdzie wymieniany był rozrząd niby w tym samym silniku strzałka blokady była po prawej stronie a nie po lewej jak jest na powyższych zdjęciach - tym się zasugerowałem). Ale biorąc wszystko na zdrowy rozsądek to dlaczego tak ważne jest ustawienie tego silnika w GMP? Nie mamy tutaj pompy rotacyjnej. Do zgrania tak naprawdę są tylko dwa koła: na wale i na jednym tylko wałku rozrządu. Blokuję koła, zdejmuje pasek, zmieniam rolki, pompę, zakładam nowy pasek (żadne koło w tym czasie się nie obróciło - no może minimalne na fasolkach to od wałka rozrządu). Staram się aby fasolki koła od wałka rozrządu były na środku. Skręcam i gotowe. W tych silnikach nie ma większej filozofii. Już pisałem - VCDS pokazał dobre parametry synchronizacji, auto zrobiło już pareset KM. Jest OK.

Ale za objaśnienie:
Są dwa rodzaje blokad wału. Jedna ma znacznik na zębie, a druga na wgłębieniu.
bardzo dziękuję, tej wiedzy mi brakowało
By buczek -  15 lip 2020, 11:21
 mazowieckie
#282614
Źle mnie odebrałeś, nie mam zamiaru udowadniać czy ustawiłeś dobrze czy źle, zależy mi bardziej na tym żeby nikt nie powielał Twojego błędu.
Jeżeli uruchomiłeś samochód, to oznacza że jest u Ciebie ok, a ustawiłeś koła tak jak były na starym pasku.

Zdziwiło mnie tylko, że zablokowałeś oba koła, gdy koło pasowe wału było ewidentnie przestawione (o około 70 stopni). Oznacza to, że koło wałka rozrządu było w tym czasie przestawione o około 35 stopni. Zapewne koła wałka rozrządu nie zablokowałeś, tylko włożyłeś blokadę w samo koło, a nie w otwór w głowicy. Bolec blokujący koło wałka, wchodzi w głowicę zajebiście ciężko (o ile jest prawidłowej grubości).

Generalnie, zmieniłeś pasek rozrządu starym sposobem „na farbkę”, z tą różnicą że zablokowałeś wał, nie robiłeś znaków, a całe szczęście że nie obrócił się wałek rozrządu.

Odnośnie tego że nie ma tutaj większej filozofii, tak pod warunkiem że wiesz jak ustawić. Zasada jest dokładnie taka sama jak w silniku na pompie, tylko tam są trzy koła do zgrania, a nie dwa. W PD rolę koła pompy, przejęło koło wałka rozrządu.
Wieslaw3 pisze:
15 lip 2020, 10:17
Do zgrania tak naprawdę są tylko dwa koła: na wale i na jednym tylko wałku rozrządu. Blokuję koła, zdejmuje pasek, zmieniam rolki, pompę, zakładam nowy pasek (żadne koło w tym czasie się nie obróciło - no może minimalne na fasolkach to od wałka rozrządu). Staram się aby fasolki koła od wałka rozrządu były na środku. Skręcam i gotowe. W tych silnikach nie ma większej filozofii. Już pisałem - VCDS pokazał dobre parametry synchronizacji, auto zrobiło już pareset KM. Jest OK.
Właśnie o to mi chodzi, całe szczęście że wałek się nie obrócił, bo jeśli by któryś zawór mocniej cisnął, to miałbyś już niezły problem. Wiesz prawo Murphy'ego, wszystko jest ok, dopóki się nie spier....
Właśnie dlatego ustawiasz GMP, żeby zawory nie cisnęły na wałek i nie przestawiły go.

Polecam poniższą stronę (nie tylko w celu wymiany rozrządu, ale większości napraw)

https://workshop-manuals.com/volkswagen ... o_engine)/
By Wieslaw3 -  15 lip 2020, 13:47
 wielkopolskie
#282619
Blokada koła na wałku wchodziła na pewno w blok tylko nie tak ciężko jak piszesz i nie tak głęboko jak na powyższym zdjęciu.
Masz rację, lepiej żeby nikt się nie wzorował na moim przykładzie. Zawsze lepiej postępować zgodnie ze sztuką. Doświadczenie robi swoje, na drugi raz będę wiedział na co zwracać uwagę.
Dzięki za link, na pewno się przyda :oczko: .

Jak się czyta poradniki i ogląda tutoriale można wywnioskować że ile mechaników tyle metod.
Jedni wymieniają szpilki od rolek i napinaczy inni nie. Jedni smarują klejem gwinty od tych szpilek i od nakrętek, inni tego zabraniają itd. Jedni wymieniają pompę wody za każdym razem, inni co druga wymianę.
By buczek -  15 lip 2020, 15:26
 mazowieckie
#282622
Wieslaw3 pisze:
15 lip 2020, 13:47
Jak się czyta poradniki i ogląda tutoriale można wywnioskować że ile mechaników tyle metod.
Jedni wymieniają szpilki od rolek i napinaczy inni nie. Jedni smarują klejem gwinty od tych szpilek i od nakrętek, inni tego zabraniają itd. Jedni wymieniają pompę wody za każdym razem, inni co druga wymianę.
Z mojej strony, ja zawsze wymieniam szpilki, bo kupuję cały zestaw rozrządu i tam są w komplecie. Na nowej szpilce od napinacza nie ma kleju, a na szpilce od rolki jest klej. Jak dla mnie, jeśli na szpilce od napinacza był by potrzebny klej, to by go dali.

Pilnuję tylko momentu dokręcania i do tej pory w żadnym z silników które robiłem nie było problemu.

Kiedyś wymieniałem rozrząd w starej audi 80 z 1Z, i po zdjęciu pokrywy rozrządu zobaczyłem, że zostało pół paska rozrządu, bo skrzywiła się szpilka napinacza i zdarło go o połowę. Najlepsze, że właściciel nawet nie był tego świadomy, po prostu stwierdził, że może już czas na zmianę rozrządu.

Co do pompy wody, powinna wytrzymać 200 tyś, a może i więcej, ale nikt nie da Ci gwarancji że się nie rozszczelni po 130 tyś., a wtedy masz znowu do wymiany cały rozrząd. Lepiej zmienić, bo później się okazuje, że nawali w najmniej odpowiednim momencie i dochodzą dodatkowe koszty wymiany. Pompa hepu ( HEPU P565) to koszt około 170 zł, a późniejsza ewentualna naprawa, nie warta jest tych pozornych oszczędności.
By Wieslaw3 -  15 lip 2020, 21:16
 wielkopolskie
#282627
Ja się zastanawiałem czy dać klej ale stwierdziłem tak jak Ty, skoro nie dawają producenci części to nie trzeba. Dzisiaj widziałem filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=9cYfmydGOAo
gdzie gość zaleca kapnąć trochę kleju.
Momenty dokręcania: tutaj było różnie bo szpilki wkręcałem w blok silnika z wyczuciem. Ustawiłem sobie klucz dynamometryczny na 15Nm, do pewnego momentu dokręcając jednak zrezygnowałem, nie czekałem aż kliknie, bałem się że zerwie ten miękki aluminiowy gwint w bloku. Nakrętki rolki i napinacza dokręciłem już z właściwym momentem.
Kiedyś wymieniałem rozrząd w starej audi 80 z 1Z, i po zdjęciu pokrywy rozrządu zobaczyłem, że zostało pół paska rozrządu, bo skrzywiła się szpilka napinacza i zdarło go o połowę. Najlepsze, że właściciel nawet nie był tego świadomy, po prostu stwierdził, że może już czas na zmianę rozrządu.
Nieźle :szok:
Pompa wody u mnie mogła by zostać bo wymieniałem pasek ze względu na lata a nie przebieg (tylko 62 tys przejechałem na poprzednim pasku).
By buczek -  15 lip 2020, 23:12
 mazowieckie
#282628
Jeśli chcesz się nauczyć i dowiedzieć czegoś wartościowego, to pooglądaj profesora chrisa, marewela albo Auto Challenge, a nie M4K. Z całym szacunkiem, ale M4K robiąc "poradniki" ma tyle niedomówień, że możesz tylko zrobić sobie kuku.

Moja ulubiona instrukcja :)
od 8:40 :D

Rozgrzewamy silnik, żeby materiał głowicy i świecy się rozszerzył i wtedy ją wykręcamy. Finał - ukręcona świeca.
Normalnie fizyka :P
Awatar użytkownika
By tomcio666 -  08 paź 2022, 20:37
 dolnośląskie
#289625
Hej wymieniałem ostatnio rozrząd na komplet INA w swoim tdi BLS , na blokadach, rolka napinająca ustawiona wg instrukcji nakrętka napinacza paska rozrządu ( Litens) dokręcona zgodnie z instrukcją kluczem dynametrycznym. Zrobiłem 2 obroty wałem strzałka ruszyła się trochę w prawo, ale została w zakresie tej szparki. Poskładałem do kupy i jazda, silnik chodzi elegancko, kąt wyprzedzenia - 0,47. Jednak z ciekawości po 1000 km zajrzałem pod osłonę rozrządu, a tu Ło... Strzałka na maxa w prawo, odpaliłem motor, a ona stoi jak mur. Pytanie wymienić na nowy? Bo poluzowałem (z blokadami przy GMP), poprawiłem, odpaliłem, a napinacz po chwili znów w to samo miejsce i stoi przy pracującym silniku... A powinien troszkę falować w okolicach szpary... ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Komplet z Ale drogo INA 530 0201 33 Pompa wodna + zestaw paska rozrządu.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48