Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 maja 2010, 13:51
 pomorskie
#24812
Witam, mam kilka pytań do posiadaczy haka holowniczego z odpinaną kulą, dokładnie chodzi mi o numer 1K0 803 881 przykłady:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=995346211" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.allegro.pl/item1021352195_ha ... y_plu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.allegro.pl/item998894280_vw_ ... letny.html" onclick="window.open(this.href);return false;

1. czy trzeba ciąć tylny zderzak a jeżeli tak w jakim stopniu?
2. czy są jakieś problemy z podłączeniem instalacji?
3. jak wygląda sprawa z dodatkowym modułem/sterownikiem? musi być czy nie bo na w/w aukcjach nie ma mowy o nich, z kolei przy innych aukcjach z nieoryginalnymi hakami jest mowa o dodatkowych modułach
4. czy każdy nasz Mk5 jest w jakiś sposób przygotowany do montażu haka i jego instalacji? Wiadomo że w liczniku jest kontrolka dla haka

Za każdą dodatkową sugestię z góry serdecznie dziękuję

ps. do moderów - wybaczcie ale nie znalazłem tematu w szukajce
Ostatnio zmieniony 06 maja 2010, 20:24 przez Mettenoos, łącznie zmieniany 2 razy.
By Mandi -  06 maja 2010, 23:24
 dolnośląskie
#24833
1.niestety trzeba ciąć zderzak ( ewentulanie zakupić pod hak w aso 200zł.( ma taka klapeczkę)
każdy golf ma przygotowanie pod hak ( to producenci dopasowują swoje produkty )
z wiązką nie ma problemu .
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 maja 2010, 23:17
 pomorskie
#25775
mam prośbę do posiadaczy odpinanego haka firmy ORIS - czy ktoś może pokazać zdjęcie "tyłka" Mk5 z tym hakiem - chciałbym zobaczyć jak to wygląda, ile trzeba ciąć itp..
By Wieslaw3 -  03 sie 2010, 16:20
 wielkopolskie
#28476
Pozwólcie, że odkurzę temat.
1) Oryginalnie zderzaki maja pod hak wycięty dość duży kwadratowy otwór, ja zaś widziałem golfa, który miał wycięty nieduży okrągły otwór, czyli hak był tak skonstruowany, że gniazdo do podłączenia świateł przyczepki było wyciągnięte bardziej na zewnątrz.
Jaki hak kupić, żeby nie wycinać zbyt dużego otworu?

2) czy podłączenie modułu (oryginalnego) polega na prostym podłączeniu go do jakiegoś gniazda, czy to coś bardziej skomplikowanego - trzeba się wpinać pojedynczo do przewodów.

3) Czy trzeba jakoś to aktywować przez komputer?

Wiesiek

Odnośnie instalacji znalazłem coś takiego:
http://www.hakihol.pl/DMS/PL/EH_ahk/VW1664.pdf
http://www.hakihol.pl/DMS/PL/ME_eba/SET03385.pdf
By lenar -  05 sie 2010, 23:31
 -------
#28525
2 tygodnie temu interesowalem sie zalozeniem haka do swojego Golfa. Jednakze koszta mnie troche odstraszyly, gdyz bardziej zalezalo mi na bagazniku na rowery na hak niz do ciagniecia przyczepki. Skonczylo sie na kupnie dachowego bagaznika.
Do rzeczy:
Do podlaczenia gniazda przy haku potrzebna jest wiazka oraz modul. Sam hak przykreca sie do przygotowanych otworow.
Orginalna wiazka wpina sie podobno w gniazdo, natomiast zaminniki podobno trzeba lutowac. Obydwie wiazki przeciagasz do przodu pod deske rozdzielcza. Co do modulu to orginal na getemie kosztuje 800 zl, zamiennik podobno dobry 300 zl. Modul jest w celu oszukania komputera - po to by jak podepniesz przyczepke kontorlki od przepalonych zarowek sie nie swiecily.

Jak wyzej pisalem haka nie zalozylem a swoje informacje opieram na wywiadzie wlasnym, wiec jesli pisze bzdury to przepraszam.
2010-08-05 lenar.
By Wieslaw3 -  06 sie 2010, 13:22
 wielkopolskie
#28537
Teraz to głównie interesuje mnie odnalezienie takiego haka (mnie, lub bardziej firmowego to już mniej istotne), który będzie miał wyprowadzone gniazdo elektryczny bardziej w stronę kuli. Chodzi o to żeby otwór jaki będzie trzeba wykonać w zderzaku był jak najmniejszy. To czy będzie wpinany czy nie też nie robi mi większej różnicy bo i tak za granice nie wyjeżdżam, i raczej odkręcać końcówki nie zamierzam.

Co do modułu to chyba podłączenie takiego uniwersalnego będzie mniej kłopotliwe gdyż jest to nic innego jak zestaw przekaźników (może tyrystorów albo triaków), które kierowane impulsem z lamp tylnych auta, załączają i rozłączają obwód doprowadzonego ze skrzynki bezpiecznikowej plusa. Chodzi o to żeby nie podłączać bezpośrednio żarówek przyczepy do żarówek auta bo wtedy obciążamy obwód i komputer zgłasza błędy.

Innym rozwiązaniem było by faktycznie bezpośrednie podłączenie się do żarówek auta i użycie w przyczepce żarówek ledowych (jakich pełno jest na aukcjach) ale jest to mój niesprawdzony pomysł więc lepiej go nie stosować. Poza tym warunkiem było by podłączanie tylko przyczepki z żarówkami lodowymi.

Jeśli ktoś wie, które haki mają mają konstrukcje dla jak najmniejszego wycinania zderzaka, proszę o info.
By Mistrz -  26 mar 2012, 17:34
 -------
#67022
Witam
Orientuje się ktoś czy istnieje hak, który nie wymaga ciecia plastiku z tylnego zderzaka, aby go zamontować?
By Pablo -  26 mar 2012, 18:19
 małopolskie
#67027
Ale są też zderzaki z okienkiem i klapką. Jak zdejmujesz hak to zakladasz zaślepkę, a jak montujesz hak to ją ściągasz.