Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Whirpool -  23 paź 2018, 7:41
 podkarpackie
#268900
Witam jeszcze raz, nie wiem czy dobrze trafiłem z wyborem działu ale spr.
Otóż mam golfa 5 2.0 Tdi 2006 rok. I problem polega w tym że auto po nagrzaniu się do temperatury pracy nie daje ciepłego powietrza . Temperaturę mam ustawioną na max.
Przyklad: auto z odpowiedia temperatura pracy tzn 90C bieg jałowy. Ogrzewanie na max i nic dmucha zimnym powietrzem.
Przyklad 2: jadąc autem i mają obroty powyżej 2 tyś. Ż nawiewow zaczyna dmuchać Ciepłym powietrzem natomiast gdy zejdę poniżej 2 tyś obrotów znowu zaczyna dmuchać zimne powietrze . To sama jak stoi na biedy jalowym i zwiększa obroty do 2 tyś to znowu zaczyna grzać obroty spadną leci zimne powietrze.
Dla mnie dość dziwna sytuacji i nie wiem o co może chodzić jeśli ktoś coś miał podobnego proszę o podpowiedź. Pozdrawiam.
P.S jak jakieś wyrazy będą przekrecone to przepraszam za moja autokorekcje
By Whirpool -  23 paź 2018, 14:56
 podkarpackie
#268912
A jakoes inneo objawy miałeś jeszcze np typowe dla walnietej uszczelki ? Np grzanie się silnika itp ? Bo u mnie nic dymu nie ma silnik trzyma temperaturę moc jest
By Whirpool -  23 paź 2018, 16:33
 podkarpackie
#268915
Zamówiłem test na obecność spalin w układzie chłodzenia i spr czy coś wykaże jak nie to wyciągnę nagrzewnice i sprawdzę w jakim jest stanie . Aa i przez jakiś tydzień miałem dość spore ubytki płynu w zbiorniczkh wyrownawczym ale po kolejnej dolewce problem ustal jeżdżę już ponad tydzień i żadnych ubytków
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 paź 2018, 7:52
 pomorskie
#268930
Pęknięta głowica w BKD to częsty obrazek. W BMM pamiętam tylko jeden przypadek więc to nie norma. Albo masz nieszczelność układu i jest zapowietrzony albo uszczelka
By Whirpool -  24 paź 2018, 8:24
 podkarpackie
#268931
Obawiam się uszczelki pod głowicą gdyż nie widzę żadnych plam pod samochodem. Jedyne co mnie dziwi że jest mokre miejsce ale w dość dziwnym miejscu gdyż jest to patrząc z przodu po lewej stronie zaraz koło halogenu z przodu. A dziwi mnie to gdyż nie ma tam żadnego przewodu którym idzie płyn. A jeszcze jedno pytanko jak jest zapowietrzony układ to jest możliwość ubytku płynu? Aha i jeszcze jaka jest jbc procedura odoowietrzenia ukladu