Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#232322
W klimatyzacji dwustrefowej na przycisku obiegu zamkniętego mam drugą kontrolkę nad narysowną strzałką ob.zamk.z literką A, -zakładam że to czujnik jakości powietrza, jak sprawdzić czy on działa? Powinien działać gdy ta dioda świeci, ale mimo to wpuszcza zapachy dymu i spalin do kabiny. Chyba, że zanim zadziała to coś zdąży wlecieć. Jak to sprawdzić?
Awatar użytkownika
By Rafer -  27 cze 2016, 18:02
 kujawsko-pomorskie
#232513
:clap: po odwiedzinach u prawdziwego fachowca od klimatyzacji w Bydgoszczy wyjechałem z super działającą klimą Pan specjalista od razu powiedział że to zawór klimatyzacji a nie jak pięciu innych na pewniaka wskazywało że kompresor do wymiany. Po godzinie miałem naprawioną klimę i kilka stówek do przodu :yahoo: Dawno nie spotkałem tak zaangażowanego skromnego i spoko gościa. Dlatego nie ma co zaraz szukać sprężarki a dokładnie sprawdzić wszystkie możliwości, w jednym serwisie bardzo znanym w Bydgoszczy zaproponowali mi wymianę sprężarki bo moja już podobno miała już być ledwo żywa za :fluff: 1600 PLN :eek: a ja naprawiłem za 250 PLN więc renoma chyba nie idzie za bardzo w parze za wiedza albo uczciwością
#232516
Rafer pisze::clap: po odwiedzinach u prawdziwego fachowca od klimatyzacji w Bydgoszczy wyjechałem z super działającą klimą Pan specjalista od razu powiedział że to zawór klimatyzacji a nie jak pięciu innych na pewniaka wskazywało że kompresor do wymiany. Po godzinie miałem naprawioną klimę i kilka stówek do przodu :yahoo: Dawno nie spotkałem tak zaangażowanego skromnego i spoko gościa. Dlatego nie ma co zaraz szukać sprężarki a dokładnie sprawdzić wszystkie możliwości, w jednym serwisie bardzo znanym w Bydgoszczy zaproponowali mi wymianę sprężarki bo moja już podobno miała już być ledwo żywa za :fluff: 1600 PLN :eek: a ja naprawiłem za 250 PLN więc renoma chyba nie idzie za bardzo w parze za wiedza albo uczciwością
To napisz dla potomnych gdzie i co to za warsztat
#232528
Niecik pisze:Kuzyn mechanik przy ogledzinach samochodu podłączył takie duże zbiorniki (nie pamiętam z jakim gazem) i stwierdził że kompresor mam do wymiany.
Jak mogę zdiagnozować że zamiast sprężarki mam do wymiany sam zawór? Czy demontaz mi wyjaśni ta sprawę?
Te duże zbiorniki to tylko azot do sprawdzenia szczelności układu. niema to nic do stanu sprężarki.
By greghome -  02 lip 2016, 23:23
 kujawsko-pomorskie
#232967
Witam,

Mam taki oto problem z klimą - climatronik.
Rok temu gdzieś ok maja - czerwca 2015 r.pojechałem na przegląd klimatyzacji. Samochod zakupiłem listopad 2014r. Panowie sprawdzili czynnik i brakowało ok 200g. Sprawdzili szczelność UV - Klimatyzacja szczelna. dobili ok 200g. z tego co pamiętam. Jakoś nie wnikałem jak chłodzi ale chłodziła (raz lepiej innym razem gorzej). Niedawno porównałem chłodzenie z samochodem brata (ma manualną) i okazało się ze można powiedzieć ze jego to chłodzi. Zacząłem testować moją i okazało się ze nie dosyć ze np dopiero zaczyna chlodzic po przejechaniu ok 3 km to jeszcze potrafi np 3 min chłodzić a następnie leci ciepłe powietrze i znomu po jakimś czasie zimne. Różnie to bywa. Udałem się do serwisu i okazało się ze ma ok 180 g czynnika. Czyli po ok roku 300 g czynnika ulotniło się. W takim razie dziw że klima czasami chłodzi - czasami ale chłodzi. Sprawdzili szczelność i powiedzieli mi że wszystko ok. Na pytanie dlaczego w ciągu roku tyle czynnika ubyło nie potrafili mi powiedzieć. Diagnoza która postawili to wymiana kompresora klimaty. Koszt ok 2000zł (Żadne używki bądź regeneracja). Prócz tego ze Jeszce jutro sprawdzę co Vcds pokazuje. Czy ktoś może jeszcze coś zaproponować ?
Dzieki.
#232970
moja używka za 400 zl chłodzila sprawnie. W życiu nie kupiłbym za 2000 tys zl, po drugie nowa kosztuje wiele mniej poza ASO oczywiscie

Dodano po 6 minutach 56 sekundach:
Ja mimo wszystko spróbowałbym jeszcze raz nabić

Kolejna rzecz - stwierdzili ze uklad jest szczelny a ubylo tyle czynnika - co ma do tego kompresor? Może warto to skonsultować w innym warsztacie
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  03 lip 2016, 0:05
 zachodniopomorskie
#232973
greghome pisze:Witam,

Mam taki oto problem z klimą - climatronik.
Rok temu gdzieś ok maja - czerwca 2015 r.pojechałem na przegląd klimatyzacji. Samochod zakupiłem listopad 2014r. Panowie sprawdzili czynnik i brakowało ok 200g. Sprawdzili szczelność UV - Klimatyzacja szczelna. dobili ok 200g. z tego co pamiętam. Jakoś nie wnikałem jak chłodzi ale chłodziła (raz lepiej innym razem gorzej). Niedawno porównałem chłodzenie z samochodem brata (ma manualną) i okazało się ze można powiedzieć ze jego to chłodzi. Zacząłem testować moją i okazało się ze nie dosyć ze np dopiero zaczyna chlodzic po przejechaniu ok 3 km to jeszcze potrafi np 3 min chłodzić a następnie leci ciepłe powietrze i znomu po jakimś czasie zimne. Różnie to bywa. Udałem się do serwisu i okazało się ze ma ok 180 g czynnika. Czyli po ok roku 300 g czynnika ulotniło się. W takim razie dziw że klima czasami chłodzi - czasami ale chłodzi. Sprawdzili szczelność i powiedzieli mi że wszystko ok. Na pytanie dlaczego w ciągu roku tyle czynnika ubyło nie potrafili mi powiedzieć. Diagnoza która postawili to wymiana kompresora klimaty. Koszt ok 2000zł (Żadne używki bądź regeneracja). Prócz tego ze Jeszce jutro sprawdzę co Vcds pokazuje. Czy ktoś może jeszcze coś zaproponować ?
Dzieki.
Kombajnem nigdy za pomocą prózni nie sprawdzisz szczelności, chyba ze mega dziurę gdzie czynnik schodzi po kilku dniach. Poszukaj warsztatu co nabija układ azotem lub gazem sladowym. Dobijasz do 25-30 barów i patrzysz na wskaźniki i szukasz ubytku. Mi ubywało 200g rocznie, po próbie azotowej znalazłem nieszczelnosc, teraz sprawdzone , po 6 miesiącach ubyło - 0%g :)
#232985
greghome pisze:Witam,

Mam taki oto problem z klimą - climatronik.
Rok temu gdzieś ok maja - czerwca 2015 r.pojechałem na przegląd klimatyzacji. Samochod zakupiłem listopad 2014r. Panowie sprawdzili czynnik i brakowało ok 200g. Sprawdzili szczelność UV - Klimatyzacja szczelna. dobili ok 200g. z tego co pamiętam. Jakoś nie wnikałem jak chłodzi ale chłodziła (raz lepiej innym razem gorzej). Niedawno porównałem chłodzenie z samochodem brata (ma manualną) i okazało się ze można powiedzieć ze jego to chłodzi. Zacząłem testować moją i okazało się ze nie dosyć ze np dopiero zaczyna chlodzic po przejechaniu ok 3 km to jeszcze potrafi np 3 min chłodzić a następnie leci ciepłe powietrze i znomu po jakimś czasie zimne. Różnie to bywa. Udałem się do serwisu i okazało się ze ma ok 180 g czynnika. Czyli po ok roku 300 g czynnika ulotniło się. W takim razie dziw że klima czasami chłodzi - czasami ale chłodzi. Sprawdzili szczelność i powiedzieli mi że wszystko ok. Na pytanie dlaczego w ciągu roku tyle czynnika ubyło nie potrafili mi powiedzieć. Diagnoza która postawili to wymiana kompresora klimaty. Koszt ok 2000zł (Żadne używki bądź regeneracja). Prócz tego ze Jeszce jutro sprawdzę co Vcds pokazuje. Czy ktoś może jeszcze coś zaproponować ?
Dzieki.
Odnośnie używki to kup z gwarancją . Ja kupiłem używkę za 400zł z założeniem .Gwarancje dostałem 3 miesięczną ...Działa dobrze....Więc szkoda dawać 2tyś
By greghome -  03 lip 2016, 21:41
 kujawsko-pomorskie
#233056
greghome pisze:
Witam,

Mam taki oto problem z klimą - climatronik.
Rok temu gdzieś ok maja - czerwca 2015 r.pojechałem na przegląd klimatyzacji. Samochod zakupiłem listopad 2014r. Panowie sprawdzili czynnik i brakowało ok 200g. Sprawdzili szczelność UV - Klimatyzacja szczelna. dobili ok 200g. z tego co pamiętam. Jakoś nie wnikałem jak chłodzi ale chłodziła (raz lepiej innym razem gorzej). Niedawno porównałem chłodzenie z samochodem brata (ma manualną) i okazało się ze można powiedzieć ze jego to chłodzi. Zacząłem testować moją i okazało się ze nie dosyć ze np dopiero zaczyna chlodzic po przejechaniu ok 3 km to jeszcze potrafi np 3 min chłodzić a następnie leci ciepłe powietrze i znomu po jakimś czasie zimne. Różnie to bywa. Udałem się do serwisu i okazało się ze ma ok 180 g czynnika. Czyli po ok roku 300 g czynnika ulotniło się. W takim razie dziw że klima czasami chłodzi - czasami ale chłodzi. Sprawdzili szczelność i powiedzieli mi że wszystko ok. Na pytanie dlaczego w ciągu roku tyle czynnika ubyło nie potrafili mi powiedzieć. Diagnoza która postawili to wymiana kompresora klimaty. Koszt ok 2000zł (Żadne używki bądź regeneracja). Prócz tego ze Jeszce jutro sprawdzę co Vcds pokazuje. Czy ktoś może jeszcze coś zaproponować ?
Dzieki

Panowie kontynuując mój wątek - Mettenoos posłucham Ciebie i sprawdzę to w innym warsztacie. Jako że nie mam daleko do Bydgoszczy skorzystam z adresu kolegi "Rafer".

Zrobiłem jeszcze sobie dzisiaj pomiary VCDS i przy nawiewie na szyby na max'a udało mi się uzyskać HP - 10 barów - temperatura parownika spadła do 15 *C i nic niżej (na zewnątrz tem 21 *C) - obroty silnika 900. A czy w VCDS można sprawdzić niskie ciśnienie?
To co jeszcze zauważyłem to że jednak nie zawsze się załącza klima po jej uruchomieniu - a wnioskuje to po spalaniu. normalnie 0.6 L a jak sie załączy to 0.7L. Czy może to być zawór?
#233526
Panowie możecie mi doradzić czy jest sens kupować nowy kompresor klimatyzacji czy raczej używany miałem dość spory problem z moja klimatyzacją a dodatkowo doszedł mi kompresor. Klimatyzacja nie jest wydajna w 100% tak się dowiedziałem w warsztacie używka jakieś 400-450 zł a nówka 1000zł :-/
Awatar użytkownika
By lemonka -  10 lip 2016, 9:23
 warmińsko-mazurskie
#233634
Spotkał mnie ostatnio problem nawiewu. Gdy ustawie temperaturę np 27 po obu stronach po lewej stronie kratki leci cieple powietrze OK a po stronie prawej zimne. Podpiłem pod vcds niestety zadnych bledów co do silniczka ze jest zawieszony czy uszkodzony. Probowałem resetu klapek, nic nie dało. Natomiast gdy ustawie HI po stronie zepsutej daje cieplo mocne... nie rozumiem tego mechanizmu... Moze ktoś wie jak rozwiązać ten nietypowy problem? Z góry dziękuje :blush:
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 72