greghome pisze:
Witam,
Mam taki oto problem z klimą - climatronik.
Rok temu gdzieś ok maja - czerwca 2015 r.pojechałem na przegląd klimatyzacji. Samochod zakupiłem listopad 2014r. Panowie sprawdzili czynnik i brakowało ok 200g. Sprawdzili szczelność UV - Klimatyzacja szczelna. dobili ok 200g. z tego co pamiętam. Jakoś nie wnikałem jak chłodzi ale chłodziła (raz lepiej innym razem gorzej). Niedawno porównałem chłodzenie z samochodem brata (ma manualną) i okazało się ze można powiedzieć ze jego to chłodzi. Zacząłem testować moją i okazało się ze nie dosyć ze np dopiero zaczyna chlodzic po przejechaniu ok 3 km to jeszcze potrafi np 3 min chłodzić a następnie leci ciepłe powietrze i znomu po jakimś czasie zimne. Różnie to bywa. Udałem się do serwisu i okazało się ze ma ok 180 g czynnika. Czyli po ok roku 300 g czynnika ulotniło się. W takim razie dziw że klima czasami chłodzi - czasami ale chłodzi. Sprawdzili szczelność i powiedzieli mi że wszystko ok. Na pytanie dlaczego w ciągu roku tyle czynnika ubyło nie potrafili mi powiedzieć. Diagnoza która postawili to wymiana kompresora klimaty. Koszt ok 2000zł (Żadne używki bądź regeneracja). Prócz tego ze Jeszce jutro sprawdzę co Vcds pokazuje. Czy ktoś może jeszcze coś zaproponować ?
Dzieki
Panowie kontynuując mój wątek - Mettenoos posłucham Ciebie i sprawdzę to w innym warsztacie. Jako że nie mam daleko do Bydgoszczy skorzystam z adresu kolegi "Rafer".
Zrobiłem jeszcze sobie dzisiaj pomiary VCDS i przy nawiewie na szyby na max'a udało mi się uzyskać HP - 10 barów - temperatura parownika spadła do 15 *C i nic niżej (na zewnątrz tem 21 *C) - obroty silnika 900. A czy w VCDS można sprawdzić niskie ciśnienie?
To co jeszcze zauważyłem to że jednak nie zawsze się załącza klima po jej uruchomieniu - a wnioskuje to po spalaniu. normalnie 0.6 L a jak sie załączy to 0.7L. Czy może to być zawór?