Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Hulaj -  17 sie 2010, 15:17
 mazowieckie
#28903
Panowie ratunku! Klima padła :evil:

Sprawdziłem czynnik, OK i szczelność też OK.
Wróciłem wieczorem, działała, rano już nie.

Dodam że nie załączają się wiatrak ze schematu z tego wątku.

Co sprawdzić zanim właduję się w koszty?
By pietrekth7 -  17 sie 2010, 15:43
 łódzkie
#28904
Witam

Napiszę jak zachowuje się klima u mnie .
Po włączeniu klimy wiatrak od razu się nie włancza tylko po jakimś czasie ok 20sekund.
klima nabita ,odgrzybiona a i tak coś nie bardzo mi chłodzi. Byłem tam gdzie nabijali i powiedzieli że ok tak ma być :?:
Gdy włacze klime autko nagle traci moc i po spuszczeniu sprzegła np. z 1 na 2-ke czuć szarpniecie (jak bym zaszybko sprzęgło puścił ???)

Czy tak ma być czy coś nie tak u mnie ????


Pozdro
By pszczolek -  24 sie 2010, 18:34
 mazowieckie
#29154
Witam

Napiszę jak zachowuje się klima u mnie .
Po włączeniu klimy wiatrak od razu się nie włancza tylko po jakimś czasie ok 20sekund.
klima nabita ,odgrzybiona a i tak coś nie bardzo mi chłodzi. Byłem tam gdzie nabijali i powiedzieli że ok tak ma być
Gdy włacze klime autko nagle traci moc i po spuszczeniu sprzegła np. z 1 na 2-ke czuć szarpniecie (jak bym zaszybko sprzęgło puścił ???)

Czy tak ma być czy coś nie tak u mnie ????


Pozdro
Sprawdz sprzęgło klimatyzacji oraz jego łozysko.
Być moze masz za duży opór na rolce od spręzarki i dlatego tak ci sie zachowuje auto

Co do słabego chłodzenia to wiele firm w czasie nabijania nie robi prózni ani nie odciąga całego czynnika klimy.
Dobre nabijanie klimy trwa jakies 30-50min. W tym czasie odciągany jest cały czynnik nastepnie wytwarzana jest proznia aby pozbyć sie wilgoci z układu a na samym koncu nabijany jest świeży czynnik.
By kupszczelisty -  19 wrz 2010, 13:44
 wielkopolskie
#30184
Witam mam taki problem, mam climatronic i jeżeli chcę ustawić daną temperaturę to czy muszę kręcić oby dwoma pokrętłami, bo to trochę bez sensu.
Awatar użytkownika
By Forest -  19 wrz 2010, 14:42
 wielkopolskie
#30189
kupszczelisty pisze:Witam mam taki problem, mam climatronic i jeżeli chcę ustawić daną temperaturę to czy muszę kręcić oby dwoma pokrętłami, bo to trochę bez sensu.
Masz przycisk "Dual" jak tak to go wyłącz i masz wtedy ustawienia regulatorem po stronie kierowcy.

Obrazek
By kupszczelisty -  19 wrz 2010, 17:23
 wielkopolskie
#30205
Nie mam przycisku "Dual" jest w tym miejscu puste pole a po prawej mam "Auto" i "Econ" przeważnie jeżdżę z wciśniętym przyciskiem Econ bez Auto. Czyli muszę przytrzymać przycisk Auto i ta funkcja jest wtedy włączona?
By kupszczelisty -  20 wrz 2010, 14:36
 wielkopolskie
#30256
Działa tak jak mówiliście, trzeba przytrzymać przycisk Auto, Dziękuję za pomoc
By Mario V -  23 maja 2011, 17:52
 pomorskie
#44714
Mam pytanie może ktoś z was ma lub miał podobny problem z cliatronikiem otóż do temp 20stC chodzi/chłodzi dobrze natomiast poniżej 20 (20-16) daje ciepłe powietrze zaznaczam ze klima była po przeglądzie i było ok :roll: co może być przyczyną ???
By furbs -  23 maja 2011, 18:50
 -------
#44718
I ja opisze mój problem, może ktoś wie o co chodzi...

Dzisiaj ruszyłem po robocie i ustawiłem klimę na 20 stopni. Na początku z otwartymi okienkami jechałem celem wywietrzenia wnętrza. Klima dawała ciepłe powietrze niezależnie od tego czy była na LO czy na 21. Po około 2-3km się pozamykałem, wpadłem na trasę szybkiego ruchu i rozpędziłem do około 140km/h mając ustawione cały czas około 20 stopni. Klima dalej dawała ceipłe powietrze. Dopiero po w sumie około 8km zaczęła dmuchać zimnym. Jak już zaczęła to sprawnie szło jej chłodzenie auta. Zauważyłem, że stało się to jak temperatura silnika wpadła na 90 stopni. Może to mieć jakieś znaczenie? U Was działa to tak samo? Układ zachowuje się tak jakby musiał się 'rozbudzić'. Obserwuję to któryś raz z kolei. Auto ma 3 lata, u mnie od pół roku, ja na przeglądzie klimy nie byłem.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 72