Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By kamilkulig -  03 sie 2021, 17:25
 małopolskie
#286801
Hej,

ponad rok temu mechanik wymieniał mi komplet sprzęgła z dwumasą i przy okazji wymienił olej w skrzyni biegów (oznaczenie GRF). Olej był MOTULa (doczytałem, że skrzynie VW respektują tylko orginały), mechanik wlał go 1.3L (powinno wejść 2-2.1L ) - tyle mu weszło (wlewał pewnie przez korek wizyjny a nie przez np. czujnik biegu wstecznego ).

Po roku jazdy, po 200km na autostradzie ewidetnie przegrzało mi skrzynię. Rozsypało się jakieś łożysko w środku, zlałem tylko 0.5L bardzo przepalonego (i całkowicie czarnego) oleju...

Skrzynia ta jest dosyć krótka jak na podróżowanie autostradami stąd pomysł aby wsadzić coś dłuższego.
Zacząłem szperać i tak naprawde mam zonk.

Wszystkie długie skrzynie, które znalazłem mają kielichy po obydwu stronach a w GRF mamy przedłużoną na podporze pólośkę prawą. Wykręciłem taki kielich i jak dobrze rozumuje, to wystarczy założyć simmering nowy i całą ośkę włożę w nową skrzynie ?

Druga sprawa to jaka skrzynia. Dorwałem DRW (przerobienie łapy to pikuś..) natomiast zastanawiam się czy na pewno taką montować.
Myślę jeszcze nad KWD ( tylko są nie osiągalne.. a regenerowana to koszt prawie 2tys. )
Na forum Tourana znalazłem wzmiankę o KDS, jest długa, łapa by pasowała jedynie półoś całą bym musiał kupić, zgadza się ? Jakiej półosi szukać ?
By kamilkulig -  21 sie 2021, 15:51
 małopolskie
#286904
Zostawiam informację dla potomnych.
Półoś pasuje bez problemu (1K0407272KF - występuje tez ona pod innymi numerami, koszt używki ~100 PLN).

Na zestawie zrobiłem już 2tys. km bez żadnych problemów.
Skrzynia KDS pasuje P&P, przy 3tys. obrotów mamy 160 km/h po GPSie (170 km/h licznikowe). 200km/h (po GPSie) to około 3300 -3350 obrotów.

Skrzyni warto szukać jak najmłodszej, 2,3 litra oleju wchodzi do niej na sucho.