#28678
Ostatnio miałem problem z golfem, objaw był taki ze silnik krecił sie tylko do 4-4.5tyś obr./min.
odpalał normalnie, jeździł do tej wartości normalnie ale jak chciałem mocniej przyspieszyc to następowało zjawisko odcinki, wskazówka obrotomierza szalała po całej skali a samochod łapał lekkiego kangura. Wszystko to trwało chwile. pojechałem na kompa i wyszło ze G28 do wymiany...
Ok kupiłem w ASO ( Warszawa- Chylińscy koszt 354zł ) no i podjechałem do jednego mechaniora i pytam sie ile za wymiane. no to sie zaczeło, nie bede juz przytaczał co i jak ogołem w paru warszrarach chcieli od 200zł do nawet zgrozo 500zł.
Postanowiłem zrobic to sam.
Okazuje sie ze czynnosc jest banalna. ( niestety nie zrobiłem foto relacji...)
Sam czujnik znajduje sie od spodu auta praktycznie troszke za i obok filtra oleju. Na początki jak sie polozyłem pod autko myslałem ze trzeba bedzie filtr sciągac ale nic bardziej mylnego. Najlepiej miec kanał. wjeżdzamy i pierwsze co to:
- oslona pod silnikiem i osłona silnika górna do zdjęcia
- następnie trzeba odkręcić taką plastikową rurke co idzie od IC z dołu i pnie sie ku górze. Trzeba rozkręcić cybant na dole potem od góry ( tak mi było najwygodniej) odkręcić ją od silnika ( śróbek nie podam bo okazało sie ze miałem tam wkręcona nieseryjną...) i w połowie tej rurki trż dochodzi inna gumowa na cybancie to też sciągamy, i na samym szczycie też sciągamy ją już z takiego grubego ale bardzo krotkiego kawałka gumowej rury.
-jak już rozebralismy to wszystko to sojac twarza do silnika plecami do IC , zadzieramy łepek i patrzymy na filtr oleju i kierujemy wzrok leciutko na prawo i ukazuje nam sie owy czujnik.Mocowanie jest o tyle paskudne ze śróbka ( z tej perspektywy w ktorej stoimy) jest "nad czujnikiem" . Sróbka dosc dziwna bo mozna ją zwykłą nasadką kręcić ale ma tez wejscie na ampul. Polecam jednak nasadke o ile pamiętam 12. a wtyczke to już mozna znaleźć po kabelku.
no i to tyle by było ogolnie mi zajeło to 3 godziny ale tylko dlatego ze nie wiedziałem gdzie jest czujnik i jak sie za to zabrać kombinowałem wiec mam nadzieje ze jak by trzeba było to wam bedzie lżej. Jak jakies pytanka to piszcie.
odpalał normalnie, jeździł do tej wartości normalnie ale jak chciałem mocniej przyspieszyc to następowało zjawisko odcinki, wskazówka obrotomierza szalała po całej skali a samochod łapał lekkiego kangura. Wszystko to trwało chwile. pojechałem na kompa i wyszło ze G28 do wymiany...
Ok kupiłem w ASO ( Warszawa- Chylińscy koszt 354zł ) no i podjechałem do jednego mechaniora i pytam sie ile za wymiane. no to sie zaczeło, nie bede juz przytaczał co i jak ogołem w paru warszrarach chcieli od 200zł do nawet zgrozo 500zł.
Postanowiłem zrobic to sam.
Okazuje sie ze czynnosc jest banalna. ( niestety nie zrobiłem foto relacji...)
Sam czujnik znajduje sie od spodu auta praktycznie troszke za i obok filtra oleju. Na początki jak sie polozyłem pod autko myslałem ze trzeba bedzie filtr sciągac ale nic bardziej mylnego. Najlepiej miec kanał. wjeżdzamy i pierwsze co to:
- oslona pod silnikiem i osłona silnika górna do zdjęcia
- następnie trzeba odkręcić taką plastikową rurke co idzie od IC z dołu i pnie sie ku górze. Trzeba rozkręcić cybant na dole potem od góry ( tak mi było najwygodniej) odkręcić ją od silnika ( śróbek nie podam bo okazało sie ze miałem tam wkręcona nieseryjną...) i w połowie tej rurki trż dochodzi inna gumowa na cybancie to też sciągamy, i na samym szczycie też sciągamy ją już z takiego grubego ale bardzo krotkiego kawałka gumowej rury.
-jak już rozebralismy to wszystko to sojac twarza do silnika plecami do IC , zadzieramy łepek i patrzymy na filtr oleju i kierujemy wzrok leciutko na prawo i ukazuje nam sie owy czujnik.Mocowanie jest o tyle paskudne ze śróbka ( z tej perspektywy w ktorej stoimy) jest "nad czujnikiem" . Sróbka dosc dziwna bo mozna ją zwykłą nasadką kręcić ale ma tez wejscie na ampul. Polecam jednak nasadke o ile pamiętam 12. a wtyczke to już mozna znaleźć po kabelku.
no i to tyle by było ogolnie mi zajeło to 3 godziny ale tylko dlatego ze nie wiedziałem gdzie jest czujnik i jak sie za to zabrać kombinowałem wiec mam nadzieje ze jak by trzeba było to wam bedzie lżej. Jak jakies pytanka to piszcie.