Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By mateusz9999 -  06 lip 2022, 6:40
 podkarpackie
#289121
U mnie przyczyną stukania były popychacze. Ogólnie remontowałem silnik, szlifierz robił głowice, zleciłem wymianę popychaczy bo głośno chodziło już przed remontem. Majster pokpił sprawę, stare zresetował bo miały być 'jeszcze dobre', jak się okazało nawet nie przepłukał ze starego oleju. W końcu sam wymieniłem na popychacze INA i różnica w pracy jest bardzo duża. Oryginalnie był Kolbenshmidt. Popychacze KS mają mniejsze otwory olejowe na powierzchni walcowej oraz te otwory są umieszczone wyżej. Spasowanie między popychaczem a dźwigienką dużo lepsze w INA, ale to pewnie przez zużycie starych KS. Nowe popychacze obróciłem 'dziurka popychacza do dziurki w glowicy' przy montażu. Teraz po 300km słychać tylko same dźwigienki ale nic się nie tłucze. Na filmie lekko falują obroty bo spartaczyłem montaż kolektorów i zaciąga lewiznę, zrobię na czasie.
po remoncie i wymianie popychaczy
po remoncie i stare popychacze