Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By jhosef -  24 kwie 2012, 23:14
 -------
#70834
W Auto Leo na morenie.
Czym nie mam pojęcia, średnio mnie to obchodziło. Ma być wymieniony płyn. A to czy ktoś będzie go tłoczył czy odsysał to ma mniejsze znaczenie. Ale nie sądzę aby ktokolwiek profesjonalnie bawił się jeszcze deptaniem. Szkoda na to czasu jak można za pomocą niedrogich narzędzi zrobić w ułamek czasu.
By arianm -  25 kwie 2012, 21:12
 mazowieckie
#70987
Wypowiedziałem się na naszym forum na temat wymiany płynu hamulcowego .Przypomne że chodziło o metode tradycyjną . < http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3 ... f=9&t=2832" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; >
W tym wątku czytam że już nawet nie odkręca się odpowietrzników , no to albo czegoś niewiem , albo to totalna ściema . dla wygody czytających kopiuje post z tamtego wątku.
arianm pisze:Przeglądam rady dotyczące wymiany płynu hamulcowego i doszedłem do tego wątku .
Metoda wymiany opisana przez autora wątku jest prosta i łatwa , można ją zmodyfikować
pod kątem wytworzenia ciśnienia -np sprężarka ,ale to nie istotne.
Wątpliwości jakie mi się nasuwają to efekt jaki uzyskujemy , nazwe go połowiczny .
Jak wiadomo zaworek odpowietrzający z racji zadania jakie spełnia, znajduje się na górze
cylinderka .przewód doprowadzający płyn nieco poniżej lub z boku . ( w golfie nie sprawdzałem)
Dalej można by nic nie pisać ,a wzasadzie nic pewnego napisać nie można .Bo nie rozbierałem
cylinderka po wymianie plynu przez odpowietrznik ,dlatego można się tylko domyślać
jak przebiegł proces wymiany płynu w cylinderku .
Całe " badziewie " łącznie ze skondensowaną wodą , opiłkami i wszystkim co cięższe od
nowego płynu nadal zostało w "swoim " miejscu -znaczy się w cylinderku .

Dlaczego o tym pisze - Otórz chcę ostudzić zadowolenie wynikające z faktu takiej
wymiany płynu i poddać temat do dyskusji .
Oczywiście zgadzam się z każdym kto powie że lepiej tak niż wcale .Dość "dawno "
przy innym aucie chcąc mu zrobić dobrze -hamulcom ,robiąc wymiane właśnie w ten sam
sposób -przez odpowietrznik ,zwiękrzyłem skuteczność wymiany stosując prosty zabieg
polegający na wciśnięciu do maximum tłoczków w cylinder każdego zacisku . Ale i po takim zabiegu o całkowitej wymianie trudno powiedzieć .
Co tu dodać -u siebie wymiane zrobie przy wymianie klocków ( to wciśnięcie -wkręcenie )tłoczków .
By jhosef -  25 kwie 2012, 21:44
 -------
#70995
Niezależnie od metody nie można nie odkręcić odpowietrzników. Przecież nie można poprosić molekuł płynu aby wróciły do pompy.

Nie przesadzałbym odnośnie pozostałości w zacisku. Zwłaszcza opiłków. Nie jest to mechanizm wytwarzajace jakieś znaczne ilości opiłków. Przecież tłok pracuje na uszczelnieniu gumowym.
Płyn napływający do zacisku wymieni się w całości. Jak się martwisz to przepuść więcej podczas odpowietrzania. Przecież nie wytwarza się bariera między starym płynem a nowym przy przepływie przez zacisk podczas odpowietrzania. Płyny mieszają sie i wypływają "brudne" aż do uzyskania klarownego płynu pozbawionego bąbelków.
Awatar użytkownika
By Tyson -  03 cze 2012, 15:10
 mazowieckie
#74295
Z racji, że czeka mnie wymiana klocków (przód na pewno, tył muszę sprawdzić) od razu chcę wymienić płyn hamulcowy.
3 lata temu kupiłem bańkę 5L płynu TRW DOT4 i zostało mi w niej jeszcze jakieś 1,5-2L. Jest sens szarpać się na ori płyn z ASO, czy mogę zalać swój TRW?
By djrafix -  07 paź 2013, 1:36
 lubelskie
#107595
Witam
mam problem w moim golfie 1.9 tdi 05 r, wymienialem u siebie plyn odowietrzalem metoda tradycyjna i dalej zapowietrzony? Slyszalem ze robi sie to pod vagiem ? Sprzeglo tez trzeba? I na wlaczonym zaplonie?
By Pablo -  07 paź 2013, 22:56
 małopolskie
#107657
> Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.
> Włączony zapłon ( w pozycji ON )

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT

[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  07 paź 2013, 23:17
 śląskie
#107659
oraz należy wykonywac to co program wypisuje w okienku.

Cytat "mwsoft"

W VCDSie uruchamiamy Basic Settings i Brake bleeding (wczesniej 40168 w access).

W tym momencie musimy robić to co każe i w odpowiednich momentach klikać Next.
"Press pedal and hold"
Wciskamy pedał na maxa z całej siły i trzymamy, po chwili pompa zaczyna sama chodzić i pedał rośnie. Jak skończy to pokazuje się:
"Release pedal, open FL/FR"
Puszczamy pedał i otwieramy odpowietrzniki z obu stron, następnie klikamy Next.
Pompa przez chwilę zaczyna napierdzielać płynem i pokazuje chyba
"Wait (10s)"
po czym pokazuje
"Press pedal 10x, close FL/FR"
Naciskamy delikatnie i nie za szybko pedał 10 razy i zamykamy odpowietrzniki. Klikamy Next i lądujemy z powrotem na:
"Press pedal and hold"

Całą procedurę wypada zrobić z 5-6 razy.
By djrafix -  08 paź 2013, 0:49
 lubelskie
#107663
to jednak trzeba podlaczac pod vaga?, bylem dzis u mechanika i powiedzial mi aby normalnie odpowietzac od najdalszego kola, lecz juz robilem to 3 razy babelek nie ma i nadal mam za pierwszym razem miekki pedal...

Mowil ze mial tak w passatach b5 ze odpowietrzal pojezdzil jeden dzien i na drugi dzien popuszczal i bylo ok
dziwna sprawa