Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#290263
Odświeżę trochę temat :D
Posiadam silnik BMM z 6biegowym manualem o kodzie KDN

Wymieniłem olej w skrzyni na jakiś, który polecił mi mechanik i niestety miałem problem z "haczeniem" drugiego biegu. Póki olej w skrzyni był zimny to wrzucanie z 1 na 2 bieg było problematyczne. Po tygodniu zdecydowałem się poszperać w necie i trafiłem na ten post. Według rozpiski do mojej skrzyni pasuje olej G 052 171 ale niestety nie znajdziecie go już bo w 2022 został zastąpiony G 052 527. Zakupiłem 2x1L za dość sporą kwotę (220zł za 1L). Dzisiaj olej został wymieniony i faktycznie problem zniknął. Kiedy problem występował to temperatura na dworze była zbliżona 0 stopni. Dzisiaj było +10 i mam nadzieję, że pomógł olej a nie wiosna i problem nie wróci na zimę :D

Podsumowując, jeżeli planujesz wymianę oleju to tylko na oryginalny.
Mimo, że do skrzyni wchodzi 2,3L to 2L wystarczyły ponieważ przy spuszczaniu oleju nie ma jak zlać wszystkiego.
Robota u mechanika zajęła 20 min. Koszt mniejszy niż jedna bańka tego cuda :P
#290348
Witam. Mam następujący problem.
Auto ma 315 tys. Przebiegu, olej w skrzyni zmieniony w styczniu, bodajże jakiś olej od febi, taki zalał mi mechanik i mówił że będzie dobry. Problem jest taki że gdy jest niska temperatura to auto "zaczepia"/"haczy" o biegi/ tryby. Najczęściej problem występuje gdy zmieniam biegi z 2 na 3 i przy wrzucaniu wstecznego,czasami ze wstecznym jest tak że gdy jak wrzucę wsteczny to tak jakby do końca nie chce wejść.

Zmienić olej znowu na.jakis inny ? Czytałem coś na Internecie że pomaga jakies naciągnięcie sprzęgła? (Mogę się mylić)
Co myślicie? Kończy się skrzynia powoli czy jak ?
#290353
Posiadacz golf 5 pisze:
21 maja 2023, 18:56
Problem jest taki że gdy jest niska temperatura to auto "zaczepia"/"haczy" o biegi/ tryby. Najczęściej problem występuje gdy zmieniam biegi z 2 na 3 i przy wrzucaniu wstecznego,czasami ze wstecznym jest tak że gdy jak wrzucę wsteczny to tak jakby do końca nie chce wejść.
Na początek sprawdź ustawienie wybieraków. Może mechanik ruszał ustawienie i nie wiedział jak to poprawnie ustawić.
Tu masz jak to zrobić.
https://www.youtube.com/watch?v=Yj9FebQ ... TYMECHANIK
#290379
Ogólnie sprawa wygląda tak, ze auto trafiło na warsztat z powodu stukania w prawym kole, zrobione moze około 13km tak ze stukaniem w tym kole. (stąd dochodził dzwięk)

Jak sie okazało stukanie to nie wina koła a przegubu wewnętrznego( półoś). Mechanicy stwierdzili ze poluzowały sie sruby na półosi i stukały w skrzynie, stukało tak ze pod warsztatem na parkingu wyrzuciło cały olej ze skrzyni, przez dziure. ( dziura w skrzyni )
Czy takie cos jest mozliwe?
#290843
Cześć.
Wygląda na to że ja również padłem ofiarą wrażliwości skrzyni biegów na smarowidło jakie się w niej znajduje i mam teraz problem. Mój Golfik 5, 1.9 TDI BKC, ze skrzynią 5 obiegową GQQ otrzymał prawdopodobnie po 17 latach swego istnienia nowy olej. Niestety wygląda na to że nie wyszło mu to na dobre. Za namową do skrzyni został zalany olej firmy Ravenol, drogi olej stąd moja myśl, że musi być super i skrzynia będzie chodziła jak marzenie. Na starym oleju wszystko chodziło dobrze, od czasu do czasu, raczej rzadko 1 bieg potrafił się "zahaczyć". Z nowym olejem natomiast następuje haczenie głównie 2 i 3, czuć opór przy wpinaniu biegów. 4 i 5 bieg wchodzą dość płynnie ale pojawia się problem przy redukcji biegów np z 4 na 3 ciężko wpina się bieg, podobnie z 3 na 2. Jest to szczególnie uciążliwe na zimnym oleju. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy skrzynia chodzi trochę lepiej. Problemu nie ma gdy samochód stoi stąd moja diagnoza że z nowym olejem nie pracują prawidłowo synchronizatory.
Koledzy doradźcie, co o tym myślicie. I co najlepiej zrobić z tym fantem. Zastanawiam się nad wlaniem ceramizera do tego oleju Ranevol.
No ewentualnie zakup oryginalnego oleju w ASO i ponowna wymiana.
Mój Golfik jest z 2006 roku ma skrzynie 5 biegowa GQQ, także wg pierwszego postu powiniem mieć olej G 070 726 A2 aczkolwiek widzę we wcześniejszych postach że polecany jest G 052 512 A2 a raczej teraz G055512A2, który zastąpił poprzedni olej. Zastanawiam się czym różni się G 070 726 A2 od G055512A2 i czy jeśli wg vin wyjdzie że powinien być G 070 726 A2 to czy zalanie go nie będzie najlepszym rozwiązaniem.
Będę wdzięczny za wszystkie rady. Aby jazda moim Golfem znów była przyjemna.
Z góry dziękuję.
#290844
Nie wiem czy Ci to pomoże, ale .............
Mam takiego samego Golfa - 1.9 TDI BKC, ze skrzynią 5 obiegową GQQ
Przy 100 000 km wymieniłem olej na G070726A2.
Gorzej chodziły biegi i po krotkim czasie zdecydowałem się zmienić olej na G 052 512 A2 który zalecił serwis. Pomogło.
Obecnie Golf ma zrobione 160 000 km i biegi cały czas działają dobrze.
Wlałem do skrzyni 1,8 l. Procedura przewiduje 1,9 ale się nie zmieściło.
Pamiętaj że do zalania oleju do tej skrzyni jest specjalna procedura, a nie wlewanie przez korek (do poziomu krawędzi korka)
#290845
Dziękuję bardzo za odpowiedź, myślę że bardzo przydatna, zważywszy na to jak czuła na olej jest ta skrzynia.
Tak wiem że jest specjalna procedura wylewania oleju. Najlepiej było by znaleźć warsztat w Poznaniu który zna się na tych "naszych" skrzyniach 🙂
Dzięki jeszcze raz :ok:

Edit:
Zamówiony G 055 512 A2, zobaczymy co będzie 🤞
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8