Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By krz_p -  17 gru 2009, 9:08
 wielkopolskie
#19426
olej zgodny z normą 504/507 czyli longlife przeważnie 5W30 jest rzadszy od jakiegokolwiek o oznaczeniu 5W40
jeśli zapali się kontrolka, że poziom jest za niski to jest za niski a nie że nie ściekł do końca i należy bezwzględnie dolać oleju
otwarcie maski w przypadku niskiego stanu oleju na pewien czas wyłączy ostrzeżenie, jednak najdalej po ok. 100km ponownie się zapali kontrolka,
jednak czujnik poziomu oleju nic nie mierzy drugi raz, poprostu jest to tak ustawione iż komp uznaje, że maska została otwarta w celu dolania oleju i dlatego dopiero po pewnym czasie zapala się ponownie, jeśli nie dolano oleju
na włączonym silniku nie wolno dolewać oleju, olej można dolać jak silnik jest zimny, w innym przypadku można narobić sobie problemów
By Lukasz_WD -  17 gru 2009, 9:40
#19430
k_rzp to szczerze sie przyznam ze nie wiedziałem ze olej trza lac na zimny silnik :( ze dwa razy dolałem po niecałym literku na gorący ... co mogło sie stac??
Awatar użytkownika
By MaArek -  17 gru 2009, 12:08
 -------
#19443
Dzięki za rady.
Tez na trasie w Niemczech dolałem na gorącym ale zgaszonym.
No nie miałem czasu czekać pól godziny czy nawet więcej bo nie wiem ile potrzebowałbym.
No a jechać z kontrolka - to chyba niemądre - chociaż to żółta - ostrzegająca a nie czerwona

Trochę wstyd - jechaliśmy 4 autami - wszystkie starsze i marki gorsze, też diesel i bendzyniaki ( nie żebym wytykał niegrzecznie ) ale nikt nic nie dolewał a tutaj 3 letni golf i takie jaja :oops:
Awatar użytkownika
By krz_p -  17 gru 2009, 14:20
 wielkopolskie
#19450
Lukasz_WD pisze:k_rzp to szczerze sie przyznam ze nie wiedziałem ze olej trza lac na zimny silnik :( ze dwa razy dolałem po niecałym literku na gorący ... co mogło sie stac??
może co nieco pęknąć, ale to rzadki przypadek
jednak lepiej dmuchać na zimne

MaArek wystarczy sprawdzić stan oleju przed każdą dłuższą trasą, wtedy nie trzeba dolewać po drodze
zawsze tak robię i nigdy nie musiałem dolewać w trasie
Awatar użytkownika
By MaArek -  17 gru 2009, 18:33
 -------
#19484
Proste i oczywiste, no ale przed jazda do Francji 3000 km w obie strony sprawdzałem. Może pożarł ten olej bo yl upał i "waliliśmy" 140-160 non stop.

Ogólnie nie bierze na te 12000 km dolałem może z 0,8 litra - źle to chyba nie jest
Awatar użytkownika
By Szafa -  03 sie 2010, 21:53
 -------
#28484
witam mam pewien problem mianowicie na trasie zaświeciła mi się kontrolka pomarańczowa mówiąca o niskim stanie oleju.
więc dolałem litr na bagnecie jest teraz odpowiednia ilość a kontrolka dalej mi świeci. więc o co tu mu chodzi?
By bercik-20 -  04 sie 2010, 9:18
 pomorskie
#28486
Szafa pisze:witam mam pewien problem mianowicie na trasie zaświeciła mi się kontrolka pomarańczowa mówiąca o niskim stanie oleju.
więc dolałem litr na bagnecie jest teraz odpowiednia ilość a kontrolka dalej mi świeci. więc o co tu mu chodzi?


pewnie czujnik sie zwiesil i uszkodzil, jesli ci sie swieci na pomaranczowo a drazni cie to to mozna to wyprogramowac lub zmienic w kodowaniu na czujnik jednokolorowy i pomaranczowa kontrolka nie bedzie sie swiecic
By markeeb -  07 mar 2011, 13:41
 -------
#39543
Mam podobny problem. Ile ja się naszukałem zanim znalazłem ten wątek na forum - wielkie dzięki. Już mi mechanik chciał pompę oleju zmieniać (mechanika już zmieniłem).

U mnie objaw jest taki: jak przejadę długa trasę (>200 km) to po odstawieniu do garażu wszystko jest ok. Dwa razy jednak zaświeciła mi się kontrolka niskiego stanu oleju jak po takiej trasie zaparkowałem w głębokim śniegu (tak głębokim, że podwozie samochodu po nim szorowało [wycieczki w góry]). Po ponownym uruchomieniu kontrolka się świeciła przez jakiś czas - teraz już wiem, że trzeba otworzyć i zamknąć klapę. Ale mam pytanie:

Czy możliwe jest, że czujnik zmieżył poziom oleju natychmiast po wyłączeniu silnika (olej nie zdążył ściec). Ile czujnik czeka z pomiarem poziomu oleju i czy jest to związane z temperaturą silnika, a jeżeli tak to czy przylegający do dolnej osłony silnika śnieg mógł wpłynąć na szybki pomiar poziomu oleju (za szybki) ponieważ schłodził czujnik pomiaru teperatury silnika.

Uwaga: jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o mechanikę samochodową, ale szybko się uczę :)

Mam silnik 1.9 tdi 105 koni auto z 2009 roku (neistety bez gwarancji ;)

I tak przy okazji - poszukuję instrukcję obsługi do mk5 1,9 - może mi ktoś pomóc

Z góry wielkie dzięki za pomoc!!
By daniel169 -  07 maja 2011, 15:17
 -------
#43813
Witam

GOLF V 1.9 TDi 105 PS rok. 2005

Ostatnio zaświeciła mi sie żółta kontrolka od oleju,przysługiwała mu własnie zmiana,no i zaraz nast. dnia został olej zmieniony,dziś juz mam auto,no i nadal świeci...
Czy ona sama powinna zgasnąć czy trzeba ja usunąć przez komputer?
By adamo -  07 maja 2011, 15:39
 -------
#43814
daniel169 pisze:Witam

GOLF V 1.9 TDi 105 PS rok. 2005

Ostatnio zaświeciła mi sie żółta kontrolka od oleju,przysługiwała mu własnie zmiana,no i zaraz nast. dnia został olej zmieniony,dziś juz mam auto,no i nadal świeci...
Czy ona sama powinna zgasnąć czy trzeba ja usunąć przez komputer?

Powinna sama zgasnąć. Podłącz VAGA może czujnik padł.
Awatar użytkownika
By Ostry -  09 maja 2011, 11:04
 -------
#43955
Ja mam ten sam silnik, wiem że wchodzi tam ok.4,3l oleju, moze za mało Ci wlali? Spuszczali stary olej dołem czy odsysali?
By furbs -  09 maja 2011, 11:31
 -------
#43959
daniel169 pisze:Niestety nie mam VAGA... Zobacze jak nie zgaśnie przez tydzień to podjade na komputer

A moze ktos miał coś podobnego?>
A czy jak otworzysz maskę i sprawdzisz stan oleju to gaśnie Ci ta kontrolka na około 100km czy cały czas świeci?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15