Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By furbs -  10 maja 2011, 13:31
 -------
#44044
daniel169 pisze:Kontrolka zgasła po około 100km. Dziekuje za udzial w temacie ;)
No to coś dziwnego w takim razie się stało bo miało być troszkę inaczej, albo źle coś napisałeś...

U mnie jest tak: jeśli wg komputera oleju jest za mało to po otwarciu maski i dolaniu lub nie, na 100km kontrolka gaśnie. Po około 100km następuje sprawdzenie przez komputer i dalej: jeśli się nie dolało (lub dolało za mało) to powinna ona znowu się zapalić a jeśli się dolało wystarczająco to powinna zgasnąć.
Awatar użytkownika
By Tomek BKC -  15 maja 2011, 22:36
 dolnośląskie
#44339
tak jak mowi furbs

No i nie mozna przez te 100km otwierac maski(gdy komp odlicza) bo znow odlicza te 100km od pocztku
By willi -  16 paź 2011, 21:10
 łódzkie
#51596
Witam . Zapaliła mi się kontrolka niskiego poziomu oleju ( silnik 1.9 tdi BXE ) Sprawdziłem poziom i był o.k. ale jeszcze troszkę dolałem żeby było max i dalej świeci . Nie mam pojęcia czy czujnik do wymiany , czy można go wyczyścić ,co z tym zrobić .Może miał ktoś z was ten sam problem .
Awatar użytkownika
By fredric -  16 paź 2011, 21:47
 mazowieckie
#51607
U mnie kiedyś tak się zrobiło i dopiero po dłuższym postoju auta zgasła. Dolałem olej jak się zapaliła i nic dalej się świeciła, dojechałem do domu i następnego dnia rano już nie świeciła.
Awatar użytkownika
By Tyson -  16 paź 2011, 22:00
 mazowieckie
#51609
mi zapaliła się w piątek, ale nie miałem oleju przy sobie i oszukałem czujnik poprzez otwarcie i zamknięcie maski.
Gdy silnik ostygł, to sprawdziłem poziom i dopiero zbliżało się do min, ale dolałem i mam nieco ponad połowę.
Awatar użytkownika
By fredric -  16 paź 2011, 22:15
 mazowieckie
#51611
Tysonq pisze:mi zapaliła się w piątek, ale nie miałem oleju przy sobie i oszukałem czujnik poprzez otwarcie i zamknięcie maski.
Gdy silnik ostygł, to sprawdziłem poziom i dopiero zbliżało się do min, ale dolałem i mam nieco ponad połowę.
mojego otwarciem maski nie oszukasz :mrgreen: :mrgreen:
By Dżemo -  17 paź 2011, 11:50
 -------
#51652
ooo, naprawdę nie mieliście takich problemów z mk5 jak kontrolka oleju ??

w mojej firmie służbowe mk5 wszystkie po kolei miały z tym problem...
Regularnie kontrolka zapalała się w każdym z nich co 7000-8000 km i trzeba było dolać oleju - nie było innej opcji...

Kolejnym powodem zapalenia sie kontroli było dobre rozgrzanie silnika, np. trasa warszawa - wrocław i non stop pedał w podłodze, po przejechaniu 200-250km w szybszym tempie kontrola również się zapalała - trzeba było odczekać i gasła...

Serwis mówił jasno - te silniki mogą brać olej i trzeba być przygotowanym, żeby go dolać...
By willi -  17 paź 2011, 19:30
 łódzkie
#51667
Niestety kontrolka dalej świeci - golf stał całą noc - silnik zimny - poziom oleju na bagnecie max a ona "wali " po oczach gorzej niż kontrolka od rezerwy - chyba trzeba będzie wymienić czujnik .
Próby z otwieraniem maski , studzeniem silnika , ostrego gonienia przez 100 km nie pomogły . :(
Awatar użytkownika
By Tyson -  17 paź 2011, 20:07
 mazowieckie
#51672
fredric pisze:
Tysonq pisze:mi zapaliła się w piątek, ale nie miałem oleju przy sobie i oszukałem czujnik poprzez otwarcie i zamknięcie maski.
Gdy silnik ostygł, to sprawdziłem poziom i dopiero zbliżało się do min, ale dolałem i mam nieco ponad połowę.
mojego otwarciem maski nie oszukasz :mrgreen: :mrgreen:
u Ciebie większy przebieg, więc czujnik się wycwanił, bo pewnie nie raz próbowałeś go w bambuko zrobić :D
mój to ledwo co dotarty...
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  17 paź 2011, 20:25
 kujawsko-pomorskie
#51677
Ja kiedyś miałem coś takiego ale w takim przypadku silnik w ogóle nie zapalił. Zatrzymałem się pod górkę i to się stało. Dopiero po uzupełnieniu oleju i odłączeniu akumulatora na 20 minut dało efekt pozytywny. Taka sytuacja już się nie powtórzyła.
Awatar użytkownika
By fredric -  17 paź 2011, 23:20
 mazowieckie
#51700
Dzemo pisze:ooo, naprawdę nie mieliście takich problemów z mk5 jak kontrolka oleju ??

w mojej firmie służbowe mk5 wszystkie po kolei miały z tym problem...
Regularnie kontrolka zapalała się w każdym z nich co 7000-8000 km i trzeba było dolać oleju - nie było innej opcji...

Kolejnym powodem zapalenia sie kontroli było dobre rozgrzanie silnika, np. trasa warszawa - wrocław i non stop pedał w podłodze, po przejechaniu 200-250km w szybszym tempie kontrola również się zapalała - trzeba było odczekać i gasła...

Serwis mówił jasno - te silniki mogą brać olej i trzeba być przygotowanym, żeby go dolać...
U mnie na 15tys dolewam prawie litr.
Ale to co opisujesz czyli długa trasa zapala się kontrolka potem czekasz i gaśnie to mnie by zaniepokoiło i to poważnie.
By Czolo -  18 paź 2011, 15:39
 -------
#51722
witam
ja mam bkc silnik ale u mnie zapalila sie 2 razy kontrolka wlasnie i teraz mam zamiar jak wroce do PL zobaczyc co tam jeset grane bo stalo sei to mojej zonie a nie mi. Raz sie stalo a mialem przejechane autem jakeis 12tys i sie zapalila od kupna ale pozniej wymiany oleji itd. I kolejny raz sie zapalila po wymianie oleju jakies 3tys dolala 0,5l nie wiem czy jest wyzszy poziom nie mam pojecia znikl problem poki co wroce to musze zobaczyc kontrolowac wiem ze lubi spalac olej ten silnik bo sie naczytalem no ale musze przeanalizowac dokaldnie ile go ubywa.
By Mario V -  05 gru 2011, 20:29
 pomorskie
#56075
Mam taki problem wyskakuje mi co jakiś czas kontrolka poziomu oleju ŻÓŁTA
poziom oleju w normie, jak wyjmę kluczyk ze stacyjki i wyjmę / włożę bagnet od oleju problem znika
natomiast jak ww czynności z bagnetem powtórzę, a kluczyk jest w stacyjce problem nie znika
Co może być przyczyną??
By artur89 -  05 gru 2011, 20:40
 mazowieckie
#56078
A masz jakieś komunikaty na mfa ?? U mnie po wymianie uszczelniacza zapomnieliśmy podpiąć czujnik i przez ok 3 sekundy po odpaleniu na mfa pojawiał się komunikat "oil sensor workshop"

Jak poziom oleju jest ok to albo czujnik albo wiązka przy nim...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15