Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By leva. -  23 maja 2014, 12:42
 spoza Polski
#132448
maverick pisze:Najlepiej jest siedzác w srodku pilotem w kluczyku na zmiane zamykac i otwierac auto i w tm samym czasie pociagac za wewnetrzná klamke.
Tylko trzeba byc przygotowanym i po otwarciu od razu zmienic zamek,bo mi tak udalo sie 3 razy otworzyc.A teraz amen,zaden sposob nie dziala.Trzeba bedzie rwac tapicerke,czociaz tam od srodka tez nic nie widac.
Narazie tak jezdze.Chyba,ze ktos ma jakies inne pomysly?
Aha,u mnie tez lewy tyl :)
maverick
dziękuję za odpowiedź! problem rozwiązał, ale z drzwiami bardzo powiozło, ponieważ otworzyli się oni same z klucza, z razu dziesiątego! :) tutaj
Awatar użytkownika
By ducho -  25 maja 2014, 9:48
 lubelskie
#132622
Panowie pomóżcie wybrać zamek do drzwi tylnych, jako że zaczyna mi się zawieszać (czasami się otworzy czasami nie), w vcds-sie są błędy związane z zamykaniem i po kasowaniu powracają. Potrzebuję prawy tylny zamek czyli chyba o numerze: 7L0839016D - jeśli jest nie właściwy to niech ktoś mnie poprawi.
Teraz nie wiem czy kupić np taki: http://allegro.pl/zamek-tylny-prawy-oct ... 09470.html" onclick="window.open(this.href);return false; - jest napisane że zamiennik
czy ten http://allegro.pl/zamek-centralny-tyl-p ... 60015.html" onclick="window.open(this.href);return false; niby oryginał,
czy też jakiś używany ?
Podpowiedzcie, podzielcie się opiniami z własnego doświadczenia jak będzie ich żywotność ?
Awatar użytkownika
By Krzycho -  26 maja 2014, 12:56
 małopolskie
#132751
ducho pisze:Panowie pomóżcie wybrać zamek do drzwi tylnych, jako że zaczyna mi się zawieszać (czasami się otworzy czasami nie), w vcds-sie są błędy związane z zamykaniem i po kasowaniu powracają. Potrzebuję prawy tylny zamek czyli chyba o numerze: 7L0839016D - jeśli jest nie właściwy to niech ktoś mnie poprawi.
Teraz nie wiem czy kupić np taki: http://allegro.pl/zamek-tylny-prawy-oct ... 09470.html" onclick="window.open(this.href);return false; - jest napisane że zamiennik
czy ten http://allegro.pl/zamek-centralny-tyl-p ... 60015.html" onclick="window.open(this.href);return false; niby oryginał,
czy też jakiś używany ?
Podpowiedzcie, podzielcie się opiniami z własnego doświadczenia jak będzie ich żywotność ?
a jestes pewnien ze to wina zamka a nie okablowania w harmonijce??
Awatar użytkownika
By Sajmon -  26 maja 2014, 14:05
 śląskie
#132759
Krzycho pisze:
ducho pisze:Panowie pomóżcie wybrać zamek do drzwi tylnych, jako że zaczyna mi się zawieszać (czasami się otworzy czasami nie), w vcds-sie są błędy związane z zamykaniem i po kasowaniu powracają. Potrzebuję prawy tylny zamek czyli chyba o numerze: 7L0839016D - jeśli jest nie właściwy to niech ktoś mnie poprawi.
Teraz nie wiem czy kupić np taki: http://allegro.pl/zamek-tylny-prawy-oct ... 09470.html" onclick="window.open(this.href);return false; - jest napisane że zamiennik
czy ten http://allegro.pl/zamek-centralny-tyl-p ... 60015.html" onclick="window.open(this.href);return false; niby oryginał,
czy też jakiś używany ?
Podpowiedzcie, podzielcie się opiniami z własnego doświadczenia jak będzie ich żywotność ?
a jestes pewnien ze to wina zamka a nie okablowania w harmonijce??
Raczej to będzie od zamka bo miałem taki sam problem i dopiero wymiana zamka pomogła. Nie znaczy to jednak ze nie warto zajrzeć do harmonijki.
Awatar użytkownika
By ducho -  26 maja 2014, 16:38
 lubelskie
#132773
Krzycho pisze:a jestes pewnien ze to wina zamka a nie okablowania w harmonijce??
Była to pierwsza rzecz jaką zrobiłem, tam wszystko wyglądało w porządku, zamówiłem wczoraj zamek bo nie będę czekał aż zatnie się na amen, zamówiłem nowy.
Awatar użytkownika
By Sajmon -  26 maja 2014, 22:04
 śląskie
#132811
maverick pisze:Ja rozbieralem swoj zamek i tak na moje oko,tam chyba zacina sie to 2-gie ryglowanie.
I tutaj pytanie,czy mozna VCDS-em to wylaczyc tak zeby auto zawsze zamykalo sie tylko na "raz"?
A nie jest to czasem tak ze auto zawsze się zamyka na raz a jak chcesz na dwa razy to wciskasz drugi raz klawisz zamknięcia na pilocie?
By maverick -  26 maja 2014, 22:31
 lubelskie
#132824
Sajmon pisze:
maverick pisze:Ja rozbieralem swoj zamek i tak na moje oko,tam chyba zacina sie to 2-gie ryglowanie.
I tutaj pytanie,czy mozna VCDS-em to wylaczyc tak zeby auto zawsze zamykalo sie tylko na "raz"?
A nie jest to czasem tak ze auto zawsze się zamyka na raz a jak chcesz na dwa razy to wciskasz drugi raz klawisz zamknięcia na pilocie?
Nie nie,to nie tak.Jak zamkniesz auto od wewnatrz tym przyciskiem na drzwiach,albo z zewnatrz przekrecajac kluczyk,to pociagajac za klamke w srodku mozesz drzwi otworzyc.
Ale jak zamkniesz auto z pilota,to nie otworzysz ani z zewnatrz,ani od srodka.
Awatar użytkownika
By ducho -  27 maja 2014, 20:50
 lubelskie
#132932
Dobra Panowie zamek przyszedł został wymieniony, błędy sie nie pojawiają drzwi się otwierają i zamykają, ale ile q...ew zebrały te drzwi to jak sobie pomyśle że bym musiał je jeszcze raz rozbierać to mnie krew zalewa, no ale chyba się nie obejdzie :/.
Do rzeczy, mianowicie po złożeniu drzwi na początku było ok drzwi się zamykały i otwierały po pociągnięciu za klamkę, tylko że jak zamknąłem wszystkie z przycisku to już nie chciały się otworzyć :/, szczęście w nieszczęściu okazało się że spadła mi taka chromowa "koronka" wewnątrz poszycia ( nie wiem jak to dokładnie nazwać ale myślę że "wtajemniczeni" powinni wiedzieć o co chodzi) i ten cylinderk/ nakładka widoczny na tym zdjęciu http://miecinek.pl/wp-content/uploads/2013/08/0331.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; może zostać wyjęty po odciągnięciu klamki :/. Mimo wielu prób nie mogłem otworzyć zablokowanych drzwi aż w końcu pomyślałem że może przesunę linkę naciągową, trochę z przypadku ale okazało się strzałem w 10, drzwi momentalnie się odblokowały i nie ma problemu.

Teraz pytanko czy da się założyć tą "koronkę" na swoje miejsce bez zdejmowania poszycia tak żeby ten cylinderek/ nakładka nie wypadały ? Coś mi się zdaję że przy przykręcaniu tej małej śrubki torks która jest przy tej nasadce mogłem za mocno ją przykręcić i koronka spadła :/
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  27 maja 2014, 20:56
 śląskie
#132934
ja to przerabiałem u siebie.
jeśli koronka jeszcze jest na swoim miejscu to da się ją założyć na wyczucie jednym palcem ale jak spadła to już jej za łatwo nie wyciągniesz bez rozbierani drzwi.

ja przez dwa tyg miałem ten korek od klamki przyklejony na taśmę piankową dwustronną. Naprawdę trzymało bogato!
uważaj na dwie górne śruby mocujące poszycie pod lusterkiem, jedna ma czubek i jest o 2mm dłuższa i pasuje tylko w swoje miejsce.
Awatar użytkownika
By ducho -  27 maja 2014, 21:01
 lubelskie
#132937
dexter23pl pisze:ja to przerabiałem u siebie.
jeśli koronka jeszcze jest na swoim miejscu to da się ją założyć na wyczucie jednym palcem ale jak spadła to już jej za łatwo nie wyciągniesz bez rozbierani drzwi.

ja przez dwa tyg miałem ten korek od klamki przyklejony na taśmę piankową dwustronną. Naprawdę trzymało bogato!
uważaj na dwie górne śruby mocujące poszycie pod lusterkiem, jedna ma czubek i jest o 2mm dłuższa i pasuje tylko w swoje miejsce.
Raczej nie jest na swoim miejscu ale jak wyjmę tą nasadkę to mogę tą koronkę przesuwać i przestawiać, ale nie mogłem jej założyć, natomiast jeśli chodzi o śruby i lusterko to nie ma problemu bo to drzwi tylne.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  27 maja 2014, 21:08
 śląskie
#132939
ciężko napisać jak to ma być założone.
jeśli jest na swoim miejscu to chyba w prawo się ta koronka przekręca jak zakręcamy to wkrętem co jest z boku drzwi do tego.
Kręci się jak wskazówki zegara.
Spróbuj ją przekręcić w prawo i może śruba złapie choć pewnie to będzie ciężki temat.

Demontaż klamki jest;
Odkręcasz po woli ta śrubę, i cały czas trzymasz do siebie pociągnięta klamkę, z czasem jak już klamka po puszczeniu przestaje sie chować to znak że zaraz puści ten korek koło klamki.
Analogicznie odwrotnie robimy jak to zakładamy bo inaczej własnie albo pokrzywimy koronkę lub spadnie do wnętrza drzwi.
Tu dobrze widać. łebek wkręta jest w szczelinie tej blaszki i ona porusza się po jego główce.
Obrazek
Awatar użytkownika
By ducho -  27 maja 2014, 21:32
 lubelskie
#132943
dexter23pl pisze: Demontaż klamki jest;
Odkręcasz po woli ta śrubę, i cały czas trzymasz do siebie pociągnięta klamkę, z czasem jak już klamka po puszczeniu przestaje sie chować to znak że zaraz puści ten korek koło klamki.
Analogicznie odwrotnie robimy jak to zakładamy bo inaczej własnie albo pokrzywimy koronkę lub spadnie do wnętrza drzwi.
Tu dobrze widać. łebek wkręta jest w szczelinie tej blaszki i ona porusza się po jego główce.
Masz racje błąd w sztuce nie odciągnąłem klamki zakręcając śrubkę i koronka spadła, powalczę z nią pewnie w sobotę bo muszę ochłonąć żeby więcej nie nabroić.
Mam jeszcze jedno pytanko jakich wymiarów są te dwie śrubki trzymające zamek nr 6 widoczne na zdjęciu
Obrazek
Jedną mam strasznie sfatygowaną i chce ją wymienić żeby w przyszłości nie było problemów.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18