Wilgoć w aucie występuje gdy auto nie ma prawidłowego nawiewu ciepłego powietrza.
Same zimne powietrze nie załatwia sprawy przy odłączonej klimatyzacji szczególnie wiosną czy jesienią.
Niektórzy twierdzą że należy klimatyzację wytłaczać wcześniej z pięć minut przed dojazdem do celu podróży.
Ja twierdzę że gdy jest sprawna klimatyzacja (nawiewy) to ten problem znika.
Problem powstaje wtedy gdy coś nie pracuje prawidłowo:
Podczas postoju wiosna jesień parowały mi tylne szyby, oraz przednia w czasie jazdy -stwierdziłem że tak może ma być.
Czasami klimatyzacja działała super innym razem na 1/2 mocy -na zimnym silniku było się ciężko zorientować.
Potem lewa strona przestała grzać letnie powietrze, a prawa 1/2 mocy.
Błędów nie wykazywał VCDS.
Aż padł silniczek klapy lewej strony V158 -tu też
VCDS po wykonaniu testu klap klimatyzacji nie pokaże błędu -
tak zabawa trwała pół roku.
Wymieniłem silniczek V158 na nowy -bo stary zacinał się mechanicznie w jednym położeniu - więc nic nie da wymiana potencjometru czy samego silniczka.
Od razu klimatyzacja zadziałała na max -w aucie cieplutko, a wilgoć zniknęła i parowanie szyb.
Warto też odpowietrzyć chłodnicę klimatyzacji przy temperaturze 90stopni silnika.
Warto sprawdzić czujniki klimatyzacji u mnie są trzy: lewa strona nad bezpiecznikami , prawa strona i trzeci w kanale nawiewu nad nogami kierowcy.
Uszkodzony element klimatyzacji powoduje jej złą pracę, układ klimatyzacji próbuje równoważyć bilans i temperaturę nawiewu i tym samym przestaje pracować prawidłowo.
Auto nasiąka wilgocią i zaczyna się parowanie szyb.
Warto rozebrać obudowy z boków klimatyzacji i prześledzić czy wszystkie klapy pracują prawidłowo.
Niektórzy zgłaszają problem z korkiem od zbiorniczka płynu chłodzenia -ponoć to zakłóca proces odpowietrzania się układu chłodnicy klimatyzacji.
Naprawiłem klimatyzację -zniknęło zaparowywanie szyb. Rano temperatura na minusie, a szyby nie zaparowane -jak ręką uciął. Nawet nie zdawałem sobie sprawy ze Golf V ma tak mocny nawiew i super chłodzi i grzeje.
Raz czujnik zawilgocony, raz bezpiecznik przepalony, raz silniczek uszkodzony innym razem chłodnica zapowietrzona.
Teraz dopiero działa na 100%.