Volkswagen Golf MK5

Fotele, tapicerki, deski rozdzielcze, wygłuszenia...
By Hiob -  13 lut 2021, 12:12
 dolnośląskie
#285096
Witam
Mam cholernie dziwny problem. Zrobiło się zimno i zauważyłem że kiedy włączę klimę / nawiew, czasem słyszę delikatny pisk jakby za radiem, a kiedy dodaje gazy wtedy słyszę wyraźny terkot, jakby wentylatora.
Kiedy wyłączę nawiew / klimę, jest absolutna cisza. Dodam tylko, że to nie jest wina samej klimatyzacji, bo czy jest włączona czy nie (zostaje sam nawiew) to i tak jest tej dźwięk.
Myślałem najpierw, że to pasek osprzętu, ale to ewidentnie związane jest z nawiewem i dźwięk dochodzi z wewnątrz, jakby za radiem. Po wyłączeniu nawiewu problem znika.
Co to może być? :szok: Jeśli to ten główny wentylator od nawiewu, to jego wymiana pewnie równa się ściąganiu całej dechy rozdzielczej żeby móc się do niego dostać? :-/ Będę wdzięczny za info :ok:
#285098
Hiob pisze:
13 lut 2021, 12:12
Witam
Mam cholernie dziwny problem. Zrobiło się zimno i zauważyłem że kiedy włączę klimę / nawiew, czasem słyszę delikatny pisk jakby za radiem, a kiedy dodaje gazy wtedy słyszę wyraźny terkot, jakby wentylatora.
Kiedy wyłączę nawiew / klimę, jest absolutna cisza.
Przypuszczam że silniczek klapy terkocze.
V158 lub V159 poczytaj o nich. https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... 1&start=45
By Hiob -  13 lut 2021, 16:57
 dolnośląskie
#285099
Dziadek13 pisze:
13 lut 2021, 13:51
Hiob pisze:
13 lut 2021, 12:12
Witam
Mam cholernie dziwny problem. Zrobiło się zimno i zauważyłem że kiedy włączę klimę / nawiew, czasem słyszę delikatny pisk jakby za radiem, a kiedy dodaje gazy wtedy słyszę wyraźny terkot, jakby wentylatora.
Kiedy wyłączę nawiew / klimę, jest absolutna cisza.
Przypuszczam że silniczek klapy terkocze.
V158 lub V159 poczytaj o nich. https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... 1&start=45
Tylko czemu wraz z dodawaniem gazy jest większy terkot, po odpuszczeniu gazy, jest tylko lekki pisk? Tam nie ma żadnego wentylatora? Ten silniczek obraca się jak wentylator? Nie rozumiem tego...
By Pablo -  13 lut 2021, 23:44
 małopolskie
#285102
Zrzuć schowek przed pasażerem, po prawej stronie u góry będzie wentylator. Psiknij smarem silikonowym na oś obrotu (ułożyskowanie) i powinno ustąpić. Ew może być WD40. Ale ilość umiarkowana, bo tam się wszystko kręci i rozbryzga :)
Awatar użytkownika
By jarek60 -  14 lut 2021, 19:56
 zachodniopomorskie
#285117
Pablo pisze:
13 lut 2021, 23:44
Zrzuć schowek przed pasażerem, po prawej stronie u góry będzie wentylator. Psiknij smarem silikonowym na oś obrotu (ułożyskowanie) i powinno ustąpić. Ew może być WD40. Ale ilość umiarkowana, bo tam się wszystko kręci i rozbryzga :)
Polej WD-40 najlepiej do silniczka a potem zdziwiony ze mu auto splunęło.
Wd-40 jest płynem przewodzącym tam gdzie elektryka nie używajmy go.
Prosty przykład jaki miałem u siebie :
Nie miałem żadnego środka czyszczącego pod ręka do czyszczenia styków a naprawiałem podświetlenie lampki tablicy rejestracyjnej. Podkusiło mnie użyć do czyszczenia styków oprawki żarówki WD-40 -użyłem go.
Zakończyłem naprawę auto pracuje silnik i włączone światła -a tu niespodzianka po chwili dym kotłuje z lamki oświetleniowej tablicy -reakcja natychmiastowa w porę zareagowałem o krok od pożaru. (oprawka lampki i przewody wręcz gorące natychmiast się zrobiły).
Leją gdzie popadnie WD-40 a potem pożar na zamówienie.
W Golfie V nie rozbierałem silniczka ale większość z nich posiada łożyska ślizgowe a one nie wymagają smarowania.
Na pewno nie WD-40 -ten płyn jest przewodzącym prąd elektryczny.
:hi:
By Hiob -  14 lut 2021, 21:01
 dolnośląskie
#285122
jarek60 pisze:
14 lut 2021, 19:56
Polej WD-40 najlepiej do silniczka a potem zdziwiony ze mu auto splunęło.
Wd-40 jest płynem przewodzącym tam gdzie elektryka nie używajmy go.
Prosty przykład jaki miałem u siebie :
Nie miałem żadnego środka czyszczącego pod ręka do czyszczenia styków a naprawiałem podświetlenie lampki tablicy rejestracyjnej. Podkusiło mnie użyć do czyszczenia styków oprawki żarówki WD-40 -użyłem go.
Zakończyłem naprawę auto pracuje silnik i włączone światła -a tu niespodzianka po chwili dym kotłuje z lamki oświetleniowej tablicy -reakcja natychmiastowa w porę zareagowałem o krok od pożaru. (oprawka lampki i przewody wręcz gorące natychmiast się zrobiły).
Leją gdzie popadnie WD-40 a potem pożar na zamówienie.
W Golfie V nie rozbierałem silniczka ale większość z nich posiada łożyska ślizgowe a one nie wymagają smarowania.
Na pewno nie WD-40 -ten płyn jest przewodzącym prąd elektryczny.
:hi:
Ok, ale wciąż nie rozumiem - czy w tym silniczku, cokolwiek obraca się nonstop, tak jak wentylator? Chyba nie...No właśnie, bo u mnie dźwięk jest jednostajny i potęguje się gdy dodaję gazu, gdy odpuszczam, też robi się nieco cichszy.

Te silniczki raczej nie mają elementów obrotowych, które działają/ obracają się cały czas, prawda? Raczej ustawiają jakieś elementy - klapy i się wyłączają, do czasu zmiany ustawień - wtedy załączają się ponownie. Widzisz o co mi chodzi?
Ja mam jednostajny dźwięk, jak obracającego się wentylatora, który może trwać i 5 min, albo i więcej, aż auto podskoczy na jakiejś dziurze i wtedy przestanie :D
Wątpię by to był silniczek...

Jeszcze jedna rzecz - piszecie, żeby zrzucił schowek i po prawej będzie wentylator...Po prawej czyli bliżej drzwi pasażera, a dźwięk ewidentnie dochodzi gdzieś zza radia...Jest tam jakiś wentylator?
#285140
Właśnie jak jest zadane mu otwarcie np klapy zimnej a ona będzie zablokowana to będzie terkotać i próbować otwierać dodasz gazu to większy prąd i masz szybsze terkotanie wpadniesz w dziurę odblokujesz klape i nie terkocze, ale nie koniecznie zablokowana klapa noże być ułamany, pęknięty łącznik silniczka i też będzie to samo.
Ten ślimak tak terkocze jak dostanie opór na drążku od klapy. Przetestuj te silniczki odłączając wtyczki od nich po kolei.

Obrazek

Jak masz climatronika to zrób reset klap i zobaczysz co i jak.
Tu masz zabudowane silniczki klap.

Obrazek

Ja wiem że trudno dopuścić do siebie że będzie mnie czekać taka robota.