#262896
Jako, że nikt nie dał porady, znalazłem kilka informacji i podzielę się nimi na forum:
Naprawa nieodbijającej klamki bagażnika (emblematu).
Po mroźnej zimie zauważyłem, że po zatrzaśnięciu klapy klamka – emblemat nie wraca na pozycję wyjściową. Wkurzającym było ciągle wciskanie go z powrotem.
I. Postanowiłem to w końcu naprawić:
1. Zdejmujemy tapicerkę z klapy zdecydowanym ruchem. W środku 8 blaszanych spinek, które oczywiście łatwo połamać.
2. Wypinamy wtyczkę z klamki.
3. Odkręcamy klamkę (klucz 10 nasadowy).
4. Wyjmujemy klamkę od zewnątrz i demontujemy mikro-styk w obudowie (zatrzask i mała śrubka krzyżakowa).
5. Po bokach czarnej obudowy klamki znajduje się stalowa ośka(na wylot), która jest z jednej strony zatoczona na gładko, a z drugiej widać delikatne frezy.
6. Za pomocą narzędzia o mniejszej średnicy wybijamy ośkę od gładkiej strony. Ja poświeciłem stary wkrętak.
7. Po rozebraniu w środku powinny znajdować się białe tulejki ślizgowe (z czego jedna z krzywką) w których obraca się ośka i sprężynka.
8. Ośkę czyścimy z rdzy papierem ściernym, a resztę myjemy WD40, konserwujemy i składamy do kupy.
9. Klamkę montujemy w odwrotnej kolejności.
II. lub „przeserwisować” w prosty sposób:
Mocne psikanie WD40 - odchyliłem znaczek i spryskałem miejsca osadzenia do klapy, 20 poruszeń klapką a na koniec zalanie wszystkiego płynem do czyszczenia silników, aby wypłukać WD40 i cały wcześniejszy brud, częste wycieranie tego co wypływa i pozostawienie 10 chusteczek higienicznych na noc po klapką. 36 godzin później działa jak należy i odbija za każdym razem. Znajomy mechanik, raczej niezły, stwierdził że to problem brudu, który łatwo osiada na pionowej tylnej klapie i faktu, że nie jest to dokładnie uszczelnione.
Zacinanie klamki bagażnika/emblematu może występować we wszystkich pojazdach grupy VAG wyposażonych w klamki pokrywy bagażnika tego typu.
Naprawa nieodbijającej klamki bagażnika (emblematu).
Po mroźnej zimie zauważyłem, że po zatrzaśnięciu klapy klamka – emblemat nie wraca na pozycję wyjściową. Wkurzającym było ciągle wciskanie go z powrotem.
I. Postanowiłem to w końcu naprawić:
1. Zdejmujemy tapicerkę z klapy zdecydowanym ruchem. W środku 8 blaszanych spinek, które oczywiście łatwo połamać.
2. Wypinamy wtyczkę z klamki.
3. Odkręcamy klamkę (klucz 10 nasadowy).
4. Wyjmujemy klamkę od zewnątrz i demontujemy mikro-styk w obudowie (zatrzask i mała śrubka krzyżakowa).
5. Po bokach czarnej obudowy klamki znajduje się stalowa ośka(na wylot), która jest z jednej strony zatoczona na gładko, a z drugiej widać delikatne frezy.
6. Za pomocą narzędzia o mniejszej średnicy wybijamy ośkę od gładkiej strony. Ja poświeciłem stary wkrętak.
7. Po rozebraniu w środku powinny znajdować się białe tulejki ślizgowe (z czego jedna z krzywką) w których obraca się ośka i sprężynka.
8. Ośkę czyścimy z rdzy papierem ściernym, a resztę myjemy WD40, konserwujemy i składamy do kupy.
9. Klamkę montujemy w odwrotnej kolejności.
II. lub „przeserwisować” w prosty sposób:
Mocne psikanie WD40 - odchyliłem znaczek i spryskałem miejsca osadzenia do klapy, 20 poruszeń klapką a na koniec zalanie wszystkiego płynem do czyszczenia silników, aby wypłukać WD40 i cały wcześniejszy brud, częste wycieranie tego co wypływa i pozostawienie 10 chusteczek higienicznych na noc po klapką. 36 godzin później działa jak należy i odbija za każdym razem. Znajomy mechanik, raczej niezły, stwierdził że to problem brudu, który łatwo osiada na pionowej tylnej klapie i faktu, że nie jest to dokładnie uszczelnione.
Zacinanie klamki bagażnika/emblematu może występować we wszystkich pojazdach grupy VAG wyposażonych w klamki pokrywy bagażnika tego typu.
Był VW MKV PLUS 1,9 TDI BKC, jest SEAT ALTEA XL 1,8 TSI CDAA