Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
By zmylna -  12 lut 2016, 10:08
 mazowieckie
#215162
Witam.
Kolego, czy poradziłeś sobie z tematem lusterek ?
Mam podobny problem.
Po wymianie wkładu lustra przestały grzać.

1. Czy kolejność kabli, które się podłącza do maty grzejnej jest istotna ? W oryginalnym lusterku był opis +/-. W nowym już nie ma i to mnie zastanawia.
2. Czy złe podłączenie kabli mogło coś uszkodzić ? Bezpiecznik / prezekaźnik ?
3. Jak zdiagnozować problem ? Zakładam, że kolejność prawidłowa to będzie sprawdzenie napięcia na kablach podłączonych do maty, bezpiecznik, przekaźnik... Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.

Dzięki.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 lut 2016, 10:27
 pomorskie
#215168
zmylna pisze: Zakładam, że kolejność prawidłowa to będzie sprawdzenie napięcia na kablach podłączonych do maty, bezpiecznik, przekaźnik... Proszę mnie poprawić jeśli się mylę..
można jeszcze dodać diagnozę VCDS

Obrazek
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 lut 2016, 11:00
 pomorskie
#215172
niestety na żadnym z wykazów nie jest wyszczególniony bezpiecznik :hmmm: odrębny czy też wspólny dla kilku elementów :hmmm:

wkład oryginał czy zamiennik no name?
By zmylna -  12 lut 2016, 12:28
 mazowieckie
#215192
Mettenoos pisze: wkład oryginał czy zamiennik no name?
hmm, dobre pytanie.
Mysle, ze zamiennik bo nie było np oznaczeń +/- tak jak w oryginale. Po prostu w Cars'ie dobrali wkład do modelu...
Stąd też moje pytanie jak z tymi kablami bo skoro było oznaczenie +/- to może jednak ma znaczenie choć na logikę nie powinno mieć.
Aha, układ pinów podłączeniowych był inny więc prawie na pewno nieoryginalne.
Update:
Właśnie zauważyłem, że przekaźnik czasem słychać (jak się przekręci gałkę w strone grzania) i przygasa oświetlenie w kabinie, a czasem nic się nie dzieje.
By zmylna -  13 lut 2016, 14:35
 mazowieckie
#215362
Dzisiaj trochę podłubałem i zaobserwowałem taką ciekawostkę. Po przekręceniu gałki w pozycję grzania na kablach pojawia się napięcie ponad 12V czyli prawidłowo. Lusterka zaczynają się delikatnie nagrzewać po ok 2 min napięcie ginie i pojawia się co ok 5s dosłownie na chwilkę. Jeśli za pomocą gałki wyłączę grzanie i załączę ponownie sytuacja się powtarza czyli znowu pojawia się 12V na ok 2 min :( W tej sytuacji lusterka nie mają czasu się nagrzać tak jak powinny.
Ktoś ma jakiś pomysł ?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 lut 2016, 18:10
 pomorskie
#215389
zmylna pisze:Dzisiaj trochę podłubałem i zaobserwowałem taką ciekawostkę. Po przekręceniu gałki w pozycję grzania na kablach pojawia się napięcie ponad 12V czyli prawidłowo. Lusterka zaczynają się delikatnie nagrzewać po ok 2 min napięcie ginie i pojawia się co ok 5s dosłownie na chwilkę. Jeśli za pomocą gałki wyłączę grzanie i załączę ponownie sytuacja się powtarza czyli znowu pojawia się 12V na ok 2 min :( W tej sytuacji lusterka nie mają czasu się nagrzać tak jak powinny.
Ktoś ma jakiś pomysł ?
Jaki w sterowniku jest ustawiony czas grzania? Można to sprawdzić vcds w adaptacjach
By zmylna -  13 lut 2016, 18:49
 mazowieckie
#215396
Dexter23pl pisze:Może maty grzewcze mają złą oporność?
masz takie coś na obydwóch lusterkach?
Przyznam szczerze, że na obydwu nie sprawdzałem :( Nie pomyślałem o tym.
Jedna mata jest oryginalna więc oporność powinna mieć właściwą, a grzeje tak samo marnie jak ta druga nieoryginalna.
Domyślam się więc, że na obu kablach ta sama sytuacja.

Dodano po 4 minutach 9 sekundach:
Mettenoos pisze:
zmylna pisze:Dzisiaj trochę podłubałem i zaobserwowałem taką ciekawostkę. Po przekręceniu gałki w pozycję grzania na kablach pojawia się napięcie ponad 12V czyli prawidłowo. Lusterka zaczynają się delikatnie nagrzewać po ok 2 min napięcie ginie i pojawia się co ok 5s dosłownie na chwilkę. Jeśli za pomocą gałki wyłączę grzanie i załączę ponownie sytuacja się powtarza czyli znowu pojawia się 12V na ok 2 min :( W tej sytuacji lusterka nie mają czasu się nagrzać tak jak powinny.
Ktoś ma jakiś pomysł ?
Jaki w sterowniku jest ustawiony czas grzania? Można to sprawdzić vcds w adaptacjach
Niestety nie mam jak tego sprawdzić. W przyszłym tygodniu postaram się umówić ze znajomym, który ma odpowiedni sprzęt...
Tylko tak sobie myślę, że czas grzania to jedno ale skąd takie pojawianie się na chwilę napięcia i jego zanik ? Coś jak podtrzymanie temperatury ? Sam nie wiem.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 lut 2016, 8:29
 pomorskie
#215440
Dexter23pl pisze:No też o tym myślałem ale nie wiem czy to możliwe...
J au siebie mam we włączniku kontrolkę grzania i u mnie grzeją nonstop

Niedobrze
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  14 lut 2016, 9:50
 warmińsko-mazurskie
#215455
Może coś się dzieje we wiązce drzwi w harmonijce gumowej-przelotce może są przełamane gdzieś kable :unsure:
Możne ten manual-opis coś pomoże http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=13229 co i jak sprawdzić :)
Mettenoos pisze:Jaki w sterowniku jest ustawiony czas grzania? Można to sprawdzić w adaptacjach
U siebie mam na 5 minut ustawione w adaptacjach, ale nie wiem jak jest w rzeczywiście, :unsure: bo nie sprawdzałem po przekręceniu dżojstika na grzanie, ile faktycznie czasu grzany jest wkład lusterka :blush: jeżeli u Kolegi Dex cały czas grzeje,
Dexter23pl pisze:Ja u siebie mam we włączniku kontrolkę grzania i u mnie grzeją non stop
może ma tak ustawione w adaptacjach, czy coś jest nie tak i coś się dzieje :unsure:
Miałem z pół roku temu u siebie taką sytuację, że program pokazał błąd z grzaniem lusterka :) rozebrałem, przeczyściłem styki maty-wkładu lusterka, poprawiłem wsuwki kabelków ( ścisnąłem troszkę ) i jest jak na razie OK :ok:
Także trzeba troszkę popatrzeć i posprawdzać :)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  14 lut 2016, 21:22
 śląskie
#215549
Mettenoos pisze:
Dexter23pl pisze:No też o tym myślałem ale nie wiem czy to możliwe...
J au siebie mam we włączniku kontrolkę grzania i u mnie grzeją nonstop

Niedobrze
:hmmm: no dla mnie to spoko. Jadąc w deszcz lub mżawkę grzeją cały czas i nie muszę pamiętać aby wyłączyć i włączyć co np 20min. Bo jak się zamoczą to trzeba znów chwilę czekać aż wyschną.
Sprawdzę w wolnej chwili w adaptacjach sterownika szyby ile jest ustawione....
A tam to jest na pewno ustawialne? wydaje mi się że kiedyś tego szukałem i czas dało się ustawić jedynie w bordzie chyba dla grzanej tylnej szyby...
By zmylna -  15 lut 2016, 7:30
 mazowieckie
#215569
Witam.
Nie wiem czy można łączyć jedno z drugim ale zauważyłem, że przestał działać tempomat (dioda w ogóle się nie świeci) oraz nie świeci się dioda w lusterku wstecznym fotochromatycznym. Ta dioda, która "patrzy" w stronę tylej szyby, nie ta, która podświetla drążek zmiany biegów. Diodę łączę raczej z faktem wymiany przedniej szyby. Może po prostu nie podłączyli kabli chociaż czujnik deszczu działa poprawnie... Ale tempomat ?
Ehh, coś tu zaczyna się wszystko sypać :(