Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
By seebst -  23 wrz 2021, 18:34
 lubuskie
#287256
Jakiś czas temu oddałem auto do lakiernika m.in. w celu dokonania zaprawek na drzwiach kierowcy, pod ich spodem. Do tego było niezbędne ściągnięcie drzwi. I o ile przed tym zabiegiem drzwi otwierały się leciutko i tak samo lekko się zamykały, nie było żadnych szpar, były dobrze spasowane, tak teraz ciężej się otwierają z zewnątrz, a od środka muszę wręcz łokciem sobie pomóc, żeby je otworzyć, ponadto żeby je zamknąć to trzeba lekko nimi trzasnąć. I widać też, jakby lekko opadały w kierunku tylnych drzwi. Byłem u niego na poprawce, bo trochę mi spierniczył robotę, wytłumaczyłem jemu także w czym rzecz z tymi drzwiami, ale stwierdził, że on je ściągnął z zawiasów i w te same miejsca założył, więc wg niego nie ma żadnej możliwości aby coś w innym miejscu zostało założone, w związku z tym nic z nimi nie robił, bo stwierdził, że wydziwiam, za wyszukuję problem. Ale tak nie jest, bo wiem jak było i jak jest teraz. Mam już go dość i będę chciał gdzieś indziej pojechać, żeby ktoś mi ogarnął te drzwi, bo nie ukrywam, że już mnie łokieć boli od ich otwierania. Czy w związku z tym faktycznie nie ma takiej opcji, żeby coś w inne miejsce nałożyć podczas ściągania i zakładania tych drzwi? Jest gdzieś jakaś regulacja? Tym ryglem na słupku, gdzie się zamek zatrzaskuje, dam radę coś wykombinować? Jak do tego tematu podejść?
By leszekk62 -  23 wrz 2021, 22:02
 zachodniopomorskie
#287259
No, niestety, jeżeli coś da się sp.......ć, to na pewno znajdzie się taki który to s......i :fluff:
Da się źle założyć i prawdopodobnie gościu lekko niżej przykręcił zawiasy. Jakiś tam luz na otworach jest i nawet ułamek mm może mieć znaczenie. Musisz mieć pomoc kolegi i klucz , o ile pamiętam 13 żeby poluzować śruby które on odkręcał, porządnie ustawić drzwi i dokręcić znowu. Samemu ciężko, bo ktoś musi trzymać drzwi, nawet podparte czymś .Walka będzie długa i wymagająca cierpliwości, bo za pierwszym razem pewnie się nie uda. Można również regulować mimośrodem osi górnego zawiasu, tylko trzeba sobie przerobić oczkową, prostą 15 odcinając od jej czoła ok. 1/3 oczka i mieć klucz spline 16 do poluzowania kontry z dołu. Ten mimośród zbliża lub oddala drzwi od błotnika na wysokości górnego zawiasu. Regulacja zaczepu zamka dopiero na końcu. Sprawdzać patrząc, czy szczeliny między drzwiami, a błotnikiem i progiem mają jednakową na całej długości szerokość. Gdzieś na tym forum jest temat o tym ale jednak proponuję zapewnić sobie pomoc kogoś, kto to już robił.
By seebst -  24 wrz 2021, 4:55
 lubuskie
#287260
To chyba jednak bezpieczniej będzie, jak pojadę gdzieś do warsztatu blacharskigo etc., bo sam w takim razie sobie z tym nie poradzę. Ciekawe jestem ile by ASO wyceniło sobie za tę usługę
By seebst -  01 paź 2021, 19:41
 lubuskie
#287316
Dzwoniłem do ASO, to zaczęli filozofować, że to nie tak, że trzeba będzie zawiasy wymienić na nowe, że nie wie ile to mechanikowi czasu zajmie itd. Pojechałem do zakładu blacharskiego, 15 minut roboty, 50 zł i temat załatwiony.