Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
Awatar użytkownika
By Bard -  06 maja 2008, 8:25
 -------
#9721
Witam,
prosze o podzielenie sie swoimi za i przeciw chlapaczom. Widze ze wiele osob zdejmuje chlapacze ale sa tez zwolennicy tego "owego". Ja sam sie zastanawiam nad zdjeciem ich. Co zyskam? Pewnie bedzie troche lepiej auto wygladalo. Ale co zqarazem strace?
Awatar użytkownika
By Ostry -  06 maja 2008, 8:46
 -------
#9722
No stracisz to, po co s± chlapacze... :) Spadnie deszcz, wyjedziesz po¶migaæ czystym autem i takim ju¿ nie wrócisz. Ja osobi¶cie nie mam chlapaczy, dodatkowo 2 tygodnie temu za³o¿y³em szerokie felgi (7,5 cala ET 35) które troche wystaj± z przodu i teraz to jest dopiero masakra... dopóki jest sucho jest ok, ale gdy troche popada moj golf wygl±da jakby wróci³ z rajdu Pary¿ - Dakar... Wspó³czuje tym co za mn± jad± w tak± pogode, normalnie widze w lusterku jak woda wylatuje strumyczkiem ponad linie dachu :)
Awatar użytkownika
By krz_p -  06 maja 2008, 9:22
 wielkopolskie
#9724
dodam jeszcze mo¿liwo¶æ uszkodzeñ od kamieni wyrzucanych z pod kó³, szczególnie przednich, mo¿na mieæ wtedy oszlifowany z lakieru rant b³otnika - na dole od strony drzwi
Awatar użytkownika
By Bard -  06 maja 2008, 10:51
 -------
#9726
Czyli co? najbardziej sa przydatne przednie tak? Tylne wiec moglbym sobie zdjac? To by mi nawet pasowalo bo tylne bardzo sie w oczy rzucaja
Awatar użytkownika
By team-am -  06 maja 2008, 10:56
 łódzkie
#9727
Latem najlepiej zdj±æ ty³ lub przod i tyl za to zima zakladac komplet ;)
Awatar użytkownika
By Radek -  06 maja 2008, 13:44
 -------
#9728
Ja zdj±³em tylko ty³ - wygl±da to jako tako, ale nie bêdê kupowa³ specjalnie wiêkszych kó³ i szerszych opon... Generalnie wygl±d na plus :)
Przód musi byæ - szkoda obiæ, wypiaskowaæ :?
Awatar użytkownika
By Bruce -  06 maja 2008, 17:48
 mazowieckie
#9730
Dodam, ze zima sypia u nas sola, chlapacze chronia progi, nadkola etc.

Juz 2 razy mialem uderzenie kamieniem w przednia szybe ... :evil:
Awatar użytkownika
By fredric -  06 maja 2008, 22:43
 mazowieckie
#9731
wiec na poczatku by³em za posiadaniem chclapaczy bo wiem co sie dzieje za autem bez,ale na lato bedzie lansik a w zime zak³adam :)
poza brudem i lekko obitym rantem nic sie nie dzieje.
podziwiam tych co maja felgi z et35 i ciekawie jak sie na nich lata bo obciera³o jak cholera przy za³adowanycm aucie :/
Awatar użytkownika
By Bard -  07 maja 2008, 8:14
 -------
#9735
Juz chyba zdecydowalem. W moim przypadku (pewnie wielu innych takze) tylne chlapacze sa zbedne, przod jak najbardziej jest potrzebny i nawet tak w oczy nie razi.
Rozpoczolem ten temat z tego powodu ze mam chlapacze do wymiany. Przedni prawy jakos dziwnie sie poprzycinal a tylny prawy sie gdzies "zawieruszyl" :)
ASO sprzedaje tylko komplety przod, tyl; tak wiec wezme sobie komplet przod a sierotke z tylu zdjeme :)
Awatar użytkownika
By Ostry -  07 maja 2008, 13:26
 -------
#9743
fredric pisze:wiec na poczatku by³em za posiadaniem chclapaczy bo wiem co sie dzieje za autem bez,ale na lato bedzie lansik a w zime zak³adam :)
poza brudem i lekko obitym rantem nic sie nie dzieje.
podziwiam tych co maja felgi z et35 i ciekawie jak sie na nich lata bo obciera³o jak cholera przy za³adowanycm aucie :/
Hmmm, faktycznie nie przewidzialem ¿e bed± wystawaæ z 1cm z przodu, ale osobi¶cie jeszcze nie zauwa¿y³em ¿eby cokolwiek mi obciera³o, nawet przy 5 osobach na pok³adzie :) Lata sie elegancko, tym bardziej ¿e to fele dedykowane do Audi i VW. (MAM NUVO 7)
Awatar użytkownika
By krz_p -  07 maja 2008, 15:28
 wielkopolskie
#9754
Ostry pisze:Hmmm, faktycznie nie przewidzialem ¿e bed± wystawaæ z 1cm z przodu, ale osobi¶cie jeszcze nie zauwa¿y³em ¿eby cokolwiek mi obciera³o, nawet przy 5 osobach na pok³adzie :) Lata sie elegancko, tym bardziej ¿e to fele dedykowane do Audi i VW. (MAM NUVO 7)
to pierwszy trochê bystrzejszy misiek zabierze ci dowód rej.
fele s± mo¿e dedykowane do VW, ale nie do mkV
By Szpandel -  08 maja 2008, 0:18
 -------
#9765
krz_p pisze:dodam jeszcze mo¿liwo¶æ uszkodzeñ od kamieni wyrzucanych z pod kó³, szczególnie przednich, mo¿na mieæ wtedy oszlifowany z lakieru rant b³otnika - na dole od strony drzwi
nie zauwazylem, zeby jakiekolwiek uszkodzenia powstaly po tym jak zdjalem chlapacze z przodu. Co wiêcej.. nie chlapie mi po aucie zbytnio.. a przed kaluzami i tak chlapacze nie uchroni±.

Pucowa³em wczoraj ca³e auto politur± wiec obejrza³em wszystko z bliska.

jedynie po zdjeciu chlapaczy z tylu zaczelo troche rzucac blotkiem po dokladce zderzaka ;) ale wczesniej tez blotko wypada³o poza chlapacz.

Jezeli masz seryjne auto, ktore nie jest obnizone, to nie zdejmuj chlapaczy, bo nie bedzie to wygladac na pewno lepiej- seryjne chlapacze wizualnie nie s± wcale takie z³e..

U mnie, ze wzgledu na obnizenie, zdjecie chlapaczy bylo koniecznoscia, bo juz wczesniej czesto zdarza³o mi siê, ¿e przyciera³y.

co do ET. to et 35 to idealna opcja do golfa przy 7,5" feldze ;) nalezy dodac, ze tyl mniej wystaje, wiêc felga 8-8,5" jest wrecz wskazana przy takim ET :) BTW. to nie zauwazylem zeby cokolwiek mi wystawa³o :? jest raczej idealnie.. z tym, ¿e nie mam jakiegos szerokiego kapcia, co by oponka sie ciut naciagnela-215/35
pozdr.
Awatar użytkownika
By Bard -  08 maja 2008, 7:20
 -------
#9769
Szpandel pisze:jedynie po zdjeciu chlapaczy z tylu zaczelo troche rzucac blotkiem po dokladce zderzaka ;) ale wczesniej tez blotko wypada³o poza chlapacz.

Jezeli masz seryjne auto, ktore nie jest obnizone, to nie zdejmuj chlapaczy, bo nie bedzie to wygladac na pewno lepiej- seryjne chlapacze wizualnie nie s± wcale takie z³e..

U mnie, ze wzgledu na obnizenie, zdjecie chlapaczy bylo koniecznoscia, bo juz wczesniej czesto zdarza³o mi siê, ¿e przyciera³y.
hmm, znowu mam watpliwosci, najpierw zdejme ten "samotny" chlapacz z tylu a potem moze zakupie komplet tyl :)
Awatar użytkownika
By npb -  08 maja 2008, 12:01
 -------
#9773
Estetyka swoj± drog±, a praktyczno¶æ swoj±. Jako¶ sobie nie wyobra¿am usun±æ chlapacze, golf to hatchback a jak wiadomo w tego typu autach powstaj± du¿e zawirowania powietrza tu¿ za tyln± klap± które unosz± wodê spod kó³, z chlapaczami przejechanie 1 km po brudnych polskich drogach wi±¿e sie z ca³ym upapranym kuprem auta, a co dopiero po ich zdjêciu...??