Volkswagen Golf MK5

By LeszekR -  22 mar 2014, 15:52
 wielkopolskie
#124779
Witam Panowie. Borykam się od ostatniego półrocza z losowym problem z porannym rozruchem. Problem polega na tym ze trzeba auto długo krecić, po czym zapala i juz nie stwarzając żadnych problemów potrafi jeżdzić kilka miesięcy. Usterka jest trudna do przewidzenia, auto jeżdżi świetnie.
Wczoraj powtórka z historii z tym ze zaraz po odpaleniu udało mi się podpiec kompa który pokazał takie coś
Obrazek

Po kilku minutach pracy z kolei takie cos

Obrazek

Zastanawia jedna rzecz,co mówi nam wartość w grupie 003 "Exhaust Gas Recilualat (acual)" która u mnie ma wartość 460, mg/suw? Po dodaniu i puszczeniu gazu watrość ta stabilzuje się na ok 250mg/suw ale z biegiem czasu ponownie wzrasta niemal dwukrotnie.
Czy oprócz tego widzicie coś niepokojącego?
By LeszekR -  22 mar 2014, 16:47
 wielkopolskie
#124788
jagood pisze:To jest praca zawou egr i nim sie nie przejmuj bo jest ok jakieś błędy są?

Kompletnie żadnego błędu, auto jeżdzi jak nowe, przyspiesza jak nowe. Tylko ten nieprzewidywalny problem z odpalaniem. Nie ma znaczenie temperatura.
A reszta logów ok?
By LeszekR -  22 mar 2014, 16:48
 wielkopolskie
#124789
LeszekR pisze:
jagood pisze:To jest praca zawou egr i nim sie nie przejmuj bo jest ok jakieś błędy są?
Ta wartość momentami u mnie jest sporo wyższa od tej która powinna byc norma.
Kompletnie żadnego błędu, auto jeżdzi jak nowe, przyspiesza jak nowe. Tylko ten nieprzewidywalny problem z odpalaniem. Nie ma znaczenie temperatura.
A reszta logów ok?
By jagood -  22 mar 2014, 16:58
 podkarpackie
#124790
To nie sa logi tylko zrzuty ekranu z blokow pomiarowych zrob kanal 003 w basic setting i zobacz wtedy jak egr pracuje czy silnik zmienia dzwiek
By LeszekR -  23 mar 2014, 10:11
 wielkopolskie
#124922
jagood pisze:To nie sa logi tylko zrzuty ekranu z blokow pomiarowych zrob kanal 003 w basic setting i zobacz wtedy jak egr pracuje czy silnik zmienia dzwiek
Fakt źle sie wyraziłem masz racje to tylko zrzut ekranu. Silnik pracuje bez zmiany dźwieku, próbuje się czegoś przyczepić aby mieć jakiś trop. Jedyne co zauważyłem po odkręceniu dekla filtra paliwa że jego uszczelka połowicznie była zsunięta, ale nie sadze aby to było to, bo gdyby się zapowietrzał to i w czasie jazdy chyba bym to odczuł :?
By LeszekR -  23 mar 2014, 13:01
 wielkopolskie
#124971
unseen pisze:Slychac pompkę w baku po przekręceniu kluczyka przez moment ?

Tak i nawet nieźle pompuje, sciagalem weżyki paliwo leci. Wygląda jakby brakowalo mu paliwa na wtryskach, puszka filtra pelna paliwa. Zaczynam myśleć czy to nie vacum. Auto garażuje na plaskiej powierzchni.
By LeszekR -  23 mar 2014, 15:14
 wielkopolskie
#124993
mettenos pisze:gumki na pompkach wymieniałeś?
Nie. Czy jest jakiś sposób aby upewnić sie że gumki pompek?Czy jakimś parametrem odczytanym z kompa można wysnuć wnioski że kwalifikują się do wymiany?
Auto ma stosunkowo mały przebieg, aż trudno mi uwierzyć aby były to oringi.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 mar 2014, 15:42
 pomorskie
#125004
niestety nie sprawdzisz niczym /np. VCDS-em/ gumek dopóki ich nie wymienisz, masz upierdliwy temat podobny jak ja w passacie AJM, może czujnik położenia wałka warto przeczyścić, cięzko cokolwiek doradzić
By -oli- -  01 kwie 2014, 20:48
 opolskie
#126329
mój Ojciec miał ten sam problem z Golfem. Czasami ciężko odpalał, podłączony był pod komputer i nic 0 błędów. Pompa w baku wymieniona na nową, wtryski podmieniono i dalej ciężko palił! Auto zawieźliśmy do "Magika" i okazało się że był uszkodzony kabel ( masa) w wiązce z silnika. :D