Volkswagen Golf MK5

By Gomul89 -  13 maja 2014, 17:05
 mazowieckie
#131065
Samochód:
VW Golf V
- silnik: BKC
- modyfikacje: brak
- rok produkcji: 2005
- przebieg 178tys. km

Proszę o analizę logów oraz o poprawienie linku w tym temacie (http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=65&t=8286" onclick="window.open(this.href);return false;) do wykonania procedury logów, ponieważ link nie działa. Mam nadzieję, że logi zostały wykonane w poprawny sposób. Prosiłbym również o wytyczne do wykonania statycznych logów.

DYNAMICZNE (001,003,004,010,011)
Log (0 - 001)
Log (1 - 003)
Log (2 - 008)
Log (3 - 004)
Log (4 - 010,010)
Log (5 - 011)

Powód tej zabawy był taki, że słyszę dziwny dźwięk (szuranie) po odpuszczeniu pedału gazu. Podejrzewam, że turbo może nie domagać :sad: . Błąd w silniku tylko jeden od świecy żarowej, turbo lekko gwiżdże ale tragedii nie ma.

Z góry dziękuję i Pozdrawiam :pepsi:
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  14 maja 2014, 11:41
 zachodniopomorskie
#131138
Gomul89 pisze:Samochód:
VW Golf V
- silnik: BKC
- modyfikacje: brak
- rok produkcji: 2005
- przebieg 178tys. km

Proszę o analizę logów oraz o poprawienie linku w tym temacie (http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=65&t=8286" onclick="window.open(this.href);return false;) do wykonania procedury logów, ponieważ link nie działa. Mam nadzieję, że logi zostały wykonane w poprawny sposób. Prosiłbym również o wytyczne do wykonania statycznych logów.

DYNAMICZNE (001,003,004,010,011)
Log (0 - 001)
Log (1 - 003)
Log (2 - 008)
Log (3 - 004)
Log (4 - 010,010)
Log (5 - 011)

Powód tej zabawy był taki, że słyszę dziwny dźwięk (szuranie) po odpuszczeniu pedału gazu. Podejrzewam, że turbo może nie domagać :sad: . Błąd w silniku tylko jeden od świecy żarowej, turbo lekko gwiżdże ale tragedii nie ma.

Z góry dziękuję i Pozdrawiam :pepsi:
daj statycznie 013, 023, 018, po 011 widać ze turbawka ma z dołu overboost a potem faluje ciśnieniem- tragedii nie ma , powyżej 3500 obr nie czujesz lekkiego spadku mocy? - bo ciśnienie spada poniżej 0,96 bara w sumie na razie jeździć jak nie wpada w tryb awaryjny. Ja dźwięk jest po puszczeniu gazu jak schodzi z obrotów to często jest tak jak kierownice turbiny tna powietrze i nie zdąża się schować- musiałbyś nagrac.
By Gomul89 -  14 maja 2014, 12:20
 mazowieckie
#131145
Statyczne rozumiem, że nagrywam na postoju. Pytanie ile czasy ma trwać log, czy obroty mam zwiększać czy na równych? Pytam, ponieważ nie działa link co do instrukcji wykonania logów, a jestem trochę zielony a co do dynamicznych trochę się domyślałem, że mają być prawie w pełnym zakresie obrotów. Planuję w najbliższym czasie czyszczenie turbiny (czyszczenie samych kierownic bez zbytniego rozkręcania), egr i kolektora osobiście, ale najpierw muszę się zorientować co do demontażu. Więcej informacji postaram się dać przed 16. Dzięki za zainteresowanie :friends:
By Gomul89 -  14 maja 2014, 14:52
 mazowieckie
#131157
mettenos pisze:
Gomul89 pisze: Pytam, ponieważ nie działa link co do instrukcji wykonania logów
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=6103" onclick="window.open(this.href);return false;
Dzięki, wiem, że google nie gryzie i sorry za lenistwo :tooth:
Poniżej logi STATYCZNE
Log (6 - 013)
Log (7 - 018)
Log (8 - 023)

Co do tej turbiny, to pewnie ma wpływ moja jazda (codziennie 2 km do pracy i żółwia jazda ze zmianą biegów przy ok.2000obr. :rolleyes: )
Awatar użytkownika
By grejf -  14 maja 2014, 16:37
 mazowieckie
#131172
Gomul89 pisze:A BIPy ok, bo takie rozbieżności? będę czyścił kierownice w turbinie (wypiaskuję w pracy) i zmienię tryb jazdy :D
bipy ok.
By Gomul89 -  17 cze 2014, 22:18
 mazowieckie
#135202
Mam kilka pytań związanych z turbiną więc będę kontynuował w tym wątku.
Dziś rozebrałem turbinę w celu sprawdzenia/czyszczenia. Po rozebraniu okazało się, że tak dużo tego nagaru nie było ale przycinała się ta "karuzela" z zapadkami. Wykonałem prawie pełne czyszczenie (nie rozebrałem do końca ponieważ nie mogłem się dostać do tych łopatek), i mechanizm pracuje lżej, zresztą okaże się jak złożę czy jest dobrze. Pytanie moje dotyczy złożenia turbiny (osób które rozbierały turbo), czy ten korpus/obudowa wchodziła wam luźno? Mnie załapuje ale nie wchodzi do końca i nie wiem czy tak ma być?. Zacząłem składać w ten sposób, że złożyłem te dwie części korpusu do siebie, ustaliłem położenie, wkręciłem dookoła śrubki i wkręcałem po kolei (na krzyż) aż doszło do końca. Nie wiem tylko czy tak można? Pytanie również odnośnie tego wałka, czy powinien on posiadać luz wzdłużny oraz poprzeczny ok. 1mm może do 2mm? Mam nadzieję, że nic nie popsułem :blush:

A i jeszcze jedno pytanie, czy to normalne,że ta karuzela ma w jedną stronę blokadę a jak kręcę w drugą to te zapadki wypadają ze swoich miejsc (brak blokady)? nie mówię, że po mały obrocie ale ok 45st może, chodzi o sam fakt.
Proszę bardzo o opinię/pomoc.
Pozdrawiam

Edit: I się doigrałem :(
Złożyłem wszystko tylko samochód nie ma mocy :x Błędów brak, może gdzieś jest nieszczelność. Turbinka lekko gwiżdże, sztanga się rusza jak robię test VCDS. Maksymalne obroty to ok. 3tys, zakopci na czarno ale brak właśnie błędów. Może turbo źle złożone, ma ktoś na sprzedaż ewentualnie to będzie na zapas.
Proszę o jakieś podpowiedzi.
By Gomul89 -  19 cze 2014, 10:38
 mazowieckie
#135289
A co tam mogłem źle złożyć? Starałem się złożyć dokładnie, oznaczyłem pilnikiem położenie kątowe korpusu. Ruszam sztangą i słychać dzwonienie tych kierownic. Pytanie tylko dlaczego brak błędów? Cały czas mam nadzieję, że to inna przyczyna. Takie składanie i rozbieranie może pewnie wpłynąć niekorzystnie na turbo. Teraz ewentualnie byłoby lżej ale wcześniej musiałem stuknąć dwa razy młotkiem w turbinę to dopiero odpuściła (stukałem wzdłuż mając nadzieję, że to mniejsze prawdopodobieństwo utraty wyważenia). Ciekawe czy mogło stracić wyważenie :( ale to by chyba od razu by dała objaw.Uszczelki od kolektora dałem nowe i czy trzeba co demontaż wymieniać czy styknie ta co jest założona? Proszę o wszelkie wskazówki co do montażu turbo i mojego problemu. Jutro znowu zrobię ponowne podejście.
Pozdrawiam