Volkswagen Golf MK5

By toommek -  16 wrz 2014, 18:13
 -------
#143245
Witam,
Mam pytanie jak to jest z moją przepływką w końcu, jedni mówią że jest ok, inni że już do wymiany żebym się szykował więc wkleje log, a i od razu zadam pytanie skoro np po prostu już dogorywa i ucina dawkę to może by tak dziurkę zrobić? przed chwilą ten patent był w lancerze robiony 2.0 did 140 czyli nasz kochany vw 2.0 tdi i odczucia póki co subiektywne na plus z 1 na 2 potrafi trochę zwinąć asfalt.
http://vaglog.rtnet.pl/log_186409.html
dość pilna sprawa więc mam nadzieje że ktoś mi coś poradzi, wiem że to nie ten dział ale może od razu zamieszczę pytanie odnośnie klapki gaszącej jak już się popsuje to wymieniać na nową ? czy programowo usuwać wraz z egr? z góry dzięki za pomoc!

nie mogłem wytrzymać aż ktoś się odezwie i wykręciłem dziurkę nic nie pogorszyło a odczucia są na plus, oczywiście wrzucam tutaj jeszcze logi z dziurką w tym wypadku:
http://vaglog.rtnet.pl/log_186443.html
By toommek -  16 wrz 2014, 22:09
 -------
#143287
filtr powietrza wymieniałem w maju tego roku, egr akurat jeszcze dziś czyściłem to tak grzebiąc się jeszcze tam pazury wsadziłem ale jestem zaskoczony.. teraz tylko kombinować mi co robić z klapką regulatora v157 bo check się pali i trochę oczy bolą od niego. Logi moze tych grup uda mi się zrobić jutro. Jeszcze dziś miałem sprawdzania czy mi głowica nie poszła bo raz się grzał raz nie, termostat wyszedł ok.. a wina była po stronie durnego bezpiecznika od wentylatorów
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  16 wrz 2014, 22:19
 zachodniopomorskie
#143292
Przeplywke diagnozuje sie logując 03 i 011 razem wtedy widac czy wartości przeplywki są adekwatne do ciśnienia i czy to nie jest wina wartości rzeczywistej doładowania. Klapy gaszącej nie warto sie pozbywać bez niej silnik mocno szarpie jak gaśnie a bez egr silnik zima dluzej sie nagrzewa. Daj 03 i 011 razem dynamicznie za jednym razem i statycznie 01,04,013,018,023
By toommek -  16 wrz 2014, 23:13
 -------
#143302
a kiedyś się spotkałem z opinią żeby logować po jeden grupie bo jak 2 na raz to jakieś jest przekłamanie, no ale okey postaram się zrobić wszystkie logi jutro o ile czas pozwoli, co do egr to wiem że dłużej się grzać będzie bo spaliny nie będą pompowane spowrotem do silnika a co do klapy to już mi ona siadła i przy gaszeniu nie jest to jakieś mocne szarpnięcie tak troszkę przytrzęsie przez 2sec, a jednak wolał bym się pozbyć tego problemu raz na dobre bo wiadomo używkę kupi się za 350-400 zl i nie mam gwarancji ze jakoś dłużej to pochodzi a jak w sklepie mi zaspiewali 936zł za jakąś niby najtańszą to tak trochę mija mi się z celem lepsza opcja chip plus usuniecie programowe tych problemów. Niektórzy niby zamiast egr i przepustnicy zwykłą flanszę wstawiają i jeżdżą. Także temat jeszcze tutaj jest dla mnie do przemyślenia co i jak robić. A co do turbawki mam logi tylko ze przed zrobieniem dziurki w sumie mogę tutaj wkleić:
http://vaglog.rtnet.pl/log_186474.html
a co do 01 to o ile nie myle się pokazuje kąt synchronizacji, kąt wyprzedzenia wtrysków i coś tam jeszcze ciekawego, z głowy powiem jesli o to chodzi ze 6.6 na 7.1 skacze kąt trochę rozjechał dla mnie bo miałem jeszcze nie dawno -0.5 teraz -1.0 a i wtrysk ma wartość 4.8 ~~ jesli pamietam bez obciążenia. 013 to ile wtryski podają ? z tego co pamietam 1 i 3 w okolicach 0 a 2 i 4 ok -0.30, co do bipów mam niskie wszędzie granica 20-30~~
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  17 wrz 2014, 7:57
 zachodniopomorskie
#143312
Nie wiem skąd masz informacje podaje sie ze loguje sie max po 2 grupy tak mnie uczono, po drugie 03 bez zalogowanej 011 razem nic nie warte, Np. Jak turbawka będzie miała niedoładowanie to będzie mniej zasysać powietrza przez przeplywke która będzie dawać mniejsza dawke a tym samym jakbyś zlogował 03 bez 011 myślałbyś ze Przepływka tnie dawke z uwagi na zużycie a winę ponosi Np. Wysterowanie turbiny. W 01 widac dawkowanie paliwa na jalowym do czego to ważne nie będę pisał bo każdy chyba wie. Po zlogowaniu 03 i 011 widać czy nieprawidłowe wartości przeplywki to wina wysterowania turbiny, nieszczelności miedzy filtrem a turbina czy nieszczelnością miedzy turbina a silnikiem a na końcu czy wina samej jej niesprawności, bylem na szkoleniach w ross-tech w US i tak mnie uczono i każdy traktował to jako oczywistą normę.
By serj -  17 wrz 2014, 8:08
 -------
#143314
U mnie z przepływką była zabawna historia. Wywalił się chceck, auto jeździło normalnie. W kompie nie chciał się skasować, albo gasł i włączał się po 2 odpaleniu. Podłożyłem jedną używaną i to samo, później nową i to samo. Na koniec okazało się, że był przepalony bezpiecznik... Jak to się działo, że auto jeździło, tego nie wiedzą najstarsi indianie, ale mechanik podejrzewał, że przepływomierz dostawał trochę prądu po canie (ze sterowania chyba- mówił).
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  17 wrz 2014, 8:17
 zachodniopomorskie
#143315
serj pisze:U mnie z przepływką była zabawna historia. Wywalił się chceck, auto jeździło normalnie. W kompie nie chciał się skasować, albo gasł i włączał się po 2 odpaleniu. Podłożyłem jedną używaną i to samo, później nową i to samo. Na koniec okazało się, że był przepalony bezpiecznik... Jak to się działo, że auto jeździło, tego nie wiedzą najstarsi indianie, ale mechanik podejrzewał, że przepływomierz dostawał trochę prądu po canie (ze sterowania chyba- mówił).
Przeplywke mozesz wywalic auto będzie jeździli na wartościach zastępczych max 525 które nic zlego nie zrobią.
By toommek -  19 wrz 2014, 19:53
 -------
By toommek -  19 wrz 2014, 20:54
 -------
#143589
ja ogólnie nie wiem co z nim jest bo przy 140 totalnie już mułowaty się robi (w niemczech rok temu ledwo 200, jak patrze na to co jest teraz z nim to sądzę że do 190 nie wiem czy bym go rozpędził), program nie był robiony, były próby robione przez jedną firmę jednak nic się im zdziałać nie udało, gdy podjechałem do innego specjalisty wyszło że dwumas pada, to wymiana wiadomo kosztowna to jeszcze inne wydatki i teraz zastanawiam się czy program coś pomoże a przy okazji tego wyłączyć przepustnice i egr
By toommek -  19 wrz 2014, 21:28
 -------
#143592
Turbo rok temu po regeneracji, wymieniona sztanga, łożysko wirniczka? chyba tak to się zwie, jak się szykowałem do modzenia to były jazdy i też testowanie to powiedział mi że to może być wina przełożeń skrzyni i że przepływka już ma mniejsze wartości i nie da rady ciągnąc dalej od tych wartości temu z górki to da radę jeszcze trochę przyśpieszyć. No teraz mam ten błąd klapki regulatora v157 ale to raczej nie wpływa na to czy auto ciągnie czy nie. To jutro postaram się zrobić resztę tych logów. A logowałem na wyłączonej klimie. Rozrząd był robiony 2 lata temu, szklanki raczej było by to słychać a silnik pracuje naprawdę fajnie.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  19 wrz 2014, 21:46
 zachodniopomorskie
#143595
unseen pisze:Nadal twierdze że potrzebny log 001 dynamiczny bo statyczny nic nie powie tym bardziej ze pewnie odbiorniki prądu powłączane do tego klima . Wymagany przepływ pewnie się zmieni do tych 2700 bo obecna jest uszkodzona . Przy sztandze raczej było grzebane . Proponuje zrobic dynamicznie 001i 008 . Co do prędkości max hm : rozrząd , szklanki , wałek ?
Tylko ten pierwszy to żądanie silnika które jest określone na podstawie żadania kierowcy tzn.położenia pedalu gazu i zadanego przy tym ciśnienia doładowania -porzadanegi a drugi wartości przeplywki adekwatne do wartości zasysanwgo powietrza czyli rzeczywisty odczyt przepływomierza, turbawka faluje bo pewnie ori juz nie jest.