Volkswagen Golf MK5

By matjan90 -  15 paź 2014, 22:09
 mazowieckie
#146614
-Golf MK5
-Silnik BKC
-Modyfikacje: nic o nich nie wiem, 0-100km/h przyspiesza w nieco ponad 8s, katalogi podają 10 lub 11s w zależności od katalogu,niewiele to ale zawsze jakieś info.
-Rok produkcji: 2004
-przebieg: 210 000 km

Logi dynamiczne:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_189695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_189696.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_189697.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_189698.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_189699.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_189702.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_189700.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_189701.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Logi BASIC SETTINGS:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_189703.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_189704.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_189705.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Logi statyczne:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_189707.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_189708.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_189712.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_189709.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_189706.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_189710.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_189711.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Chciałbym się dowiedzieć w jakim stanie jest mój Golfik.

Z góry dzięki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  16 paź 2014, 13:19
 zachodniopomorskie
#146693
Wygląda to dobrze, ale z tymi parametrami to nie ma 8s do 100km/h :pepsi: bliżej mu do 130KM, wychodzi że masz programowo wyłączony EGR, bipy na minusie, ale najpierw popraw synchro bo masz na -5,9, popraw na przedział od -2,5 do -1,5 i wtedy daj o 23- może dobrze by było wymienić na początek filtr paliwa.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 paź 2014, 13:22
 pomorskie
#146694
doładowanie 2539.8 mabara już ociera się o notlauf, z tym 8 sekund przy doładowaniu na poziomie 2250 mbar to raczej niemożliwa bajka, ja miałem ciśnienie w okolicy 2300 mbar i przyspieszał w okolicy 9,5 sekundy do setki
matjan90 pisze: katalogi podają 10 lub 11s
raczej coś około 12 sekund
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  16 paź 2014, 13:37
 zachodniopomorskie
#146699
mettenos pisze:doładowanie 2539.8 mabara już ociera się o notlauf, z tym 8 sekund przy doładowaniu na poziomie 2250 mbar to raczej niemożliwa bajka, ja miałem ciśnienie w okolicy 2300 mbar i przyspieszał w okolicy 9,5 sekundy do setki
matjan90 pisze: katalogi podają 10 lub 11s
raczej coś około 12 sekund
ktoś programowo nie wyprostował dawką chwilowego overboosta przy chipie, ale jak nie przekracza 3 sekund i jest w dolnych partiach to nie przeszkadza- ale nie jest wzorowo ( zrób 011 na 4 biegu od 1500 to zobaczymy ), ale widać ze nie jest to wina turbawki tylko programu.
By matjan90 -  16 paź 2014, 17:25
 mazowieckie
#146736
Jeśli chodzi o przyspieszenie to było mierzone stoperem własnoręcznie i był to najlepszy osiągnięty przeze mnie wynik więc jakiś błąd pomiarowy mógł się wkraść. Dziś się przejechałem jeszcze raz i wyniki mam zbliżone do 9s. Najlepszy dziś to 8,8s.
PinkFloyd pisze:wychodzi że masz programowo wyłączony EGR, bipy na minusie, ale najpierw popraw synchro bo masz na -5,9, popraw na przedział od -2,5 do -1,5 i wtedy daj o 23- może dobrze by było wymienić na początek filtr paliwa.

Nie jestem za bardzo kumaty w temacie silników więc mam kilka pytań:
- co to znaczy, że mam EGR wyłączony i co to daje?
- bipy na minusie to dobrze czy źle i co to znaczy?
- a filtr paliwa wymienię i zrobię logi tylko które logi mam zrobić? Na pewno 011 na 4 biegu od 1500.
mettenos pisze:doładowanie 2539.8 mabara już ociera się o notlauf

Co to znaczy? Trzeba to poprawić? Grozi jakimś uszkodzeniem silnika albo turbo?

Logi dostarcze za 3 tygodnie bo niestety wyjeżdżam służbowo i niestety nie bedzie mnie w kraju.
Dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  16 paź 2014, 21:34
 zachodniopomorskie
#146769
unseen pisze:Ja obstawiam bliżej 150 PS , dawka paliwa spora lepiej jak u mnie kiedy miałem 185 PS .
ale dużo paliwa bez powietrza dużo nie da ( np. SDI )- paliwo z dymem pójdzie w komin, w MKIV miałem przykoksowane paliwa więceji niż arl po chipie a ciśnienie mniejsze ( podobnie jak w AWX ) z uwagi na oszczędność turbawki a wypluło max 140KM po podniesieniu ciśnienia tyle co w ARL wskoczyło 20KM więcej ale turbawka po miesiącu zrobiła pa pa, ale to było dobre 9 lat temu- za innych czasów gdzie się każdy uczył swoim kosztem.
By matjan90 -  17 paź 2014, 0:16
 mazowieckie
#146792
PinkFloyd pisze:popraw synchro bo masz na -5,9, popraw na przedział od -2,5 do -1,5 i wtedy daj o 23-
Z tego co pamiętam i o ile się nie mylę to poprawny przedział synchronizacji jest od -3 do +3. Czemu mam go poprawić do przedziału od -2,5 do -1,5? I o co chi chodzi w "i wtedy daj o 23-"? Sorry że tak męczę, ale jestem zielony w tych sprawach a synchronizację mam zamiar zrobić sam. Z tego co czytałem procedura jest prosta. No chyba że mi odradzacie...?

Co do filtru paliwa to był zmieniany na przełomie maj/czerwiec tego roku. Nie robiłem tego sam, ale myślę że mechanik mnie nie oszukał, chyba. Tak szybko by się zużył? Co o tym myślicie?

Po za tym co do dużej dawki paliwa to spalanie ostatnio zmierzone przy dystrybutorze to 6,4l/100km przy czym komputer pokazywał mi średnie spalanie 5,7l/100km. Jazda 60% na trasie (głównie ekspresówka) przy w miarę spokojnej jeździe i 40% miasto.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  17 paź 2014, 11:22
 zachodniopomorskie
#146805
Jak wymieniales filtr to nie wymieniaj, synchronizacja ma byc jak pisałem bo tak idzie w serii, na 0 stracisz na dynamice, do synchronizacji niezbędny Ci jest vcds, po drugie po tym daj statycznie blok 023 moze sie poprawi, a o dawke chodzili w czasie przyspieszania a spalanie zalezy od innych jeszcze rzeczy o czym mozesz poczytac
By matjan90 -  09 lis 2014, 21:14
 mazowieckie
#149991
Sorry, że tak długo to trwało ale wreszcie zająłem się moim Golfem.
Synchronizacja zrobiona. W tej chwili jest -2,5. Ciężko było ustawić ją tak żeby był bliżej -2.

Zrobiłem logi wedle zaleceń

Dynamiczne:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_192544.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Statyczne:
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_192545.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_192546.html" onclick="window.open(this.href);return false;
By Bartas -  10 lis 2014, 8:50
 kujawsko-pomorskie
#150030
PinkFloyd pisze:Teraz jest wszystko w normie, na 4 biegu turbawka daje rade wyprostować cisnienie, po poprawie synchro pompki wrócily do normy
W którym bloku sprawdza się synchro ?
Pozdrawiam.
By matjan90 -  10 lis 2014, 11:49
 mazowieckie
#150054
U mnie jest to grupa 004 kanał 4 (ostatni).

Skoro jest wszystko w porządku to super:D
Jesteście mi w stanie powiedzieć ile w przybliżeniu koni ma mój golfik? Bo z tego co pisaliście wcześniej jest na pewno chipowany. W związku z większym spalaniem, bo to ok.6,4l/100km z tego co się orientowałem powinno być kolo 5l, to czy jest to skutek chipowania czy może w logach widzicie jakieś wskazówki odnośnie tego co jest przyczyną?

Dzięki bardzo za pomoc :D
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  10 lis 2014, 13:59
 zachodniopomorskie
#150071
matjan90 pisze:U mnie jest to grupa 004 kanał 4 (ostatni).

Skoro jest wszystko w porządku to super:D
Jesteście mi w stanie powiedzieć ile w przybliżeniu koni ma mój golfik? Bo z tego co pisaliście wcześniej jest na pewno chipowany. W związku z większym spalaniem, bo to ok.6,4l/100km z tego co się orientowałem powinno być kolo 5l, to czy jest to skutek chipowania czy może w logach widzicie jakieś wskazówki odnośnie tego co jest przyczyną?

Dzięki bardzo za pomoc :D
To tylko powie Ci hamownia ale z uwagi na wieksza wartosc dawki niż doładowania widać ze auto ma pewnie wgrany gotowiec dla ochrony jak ktos nie zna możliwości danego silnika i nie ma hamowni, pewnie stad większe spalanie bo czesc mocy idzie w komin w postać dymu. Ale to są koszty taniego chipowania, cos za cos.