Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  26 kwie 2012, 14:00
 kujawsko-pomorskie
#71066
Wiem że to przeładowanie turbiny ale może ktoś jeszcze spojrzy na le logi i mi coś podpowie:


Obrazek


Do tego podaję ten powstały w trakcie prób błąd:



Thursday,26,April,2012,11:50:37:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110305



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 CB HW: 028 101 190 0
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 6176
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 00028 028 00001
VCID: 65C5B5A7D7A1
1 Fault Found:

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 3360 /min
Torque: 252.0 Nm
Speed: 83.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2029.8 mbar
Absolute Pres.: 2346.0 mbar


Readiness: 0 0 1 1 1
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  27 kwie 2012, 20:31
 kujawsko-pomorskie
#71217
Wiem że czeka mnie wyjęcie turbiny. Trochę mnie to przeraża. Od dłuższego czasu podejrzewałem że coś takiego będę musiał zrobić.
Mam nawet drugą turbinę i uszczelki.. Może ktoś już to sam robił i podpowie na co zwrócić uwagę ew. jak ją wyjmować.
Przy tej operacji chcę wyjąć kolektor ssący i go oczyścić bowiem jak czyściłem EGR to wiem że w kolektorze też nie jest czysto - a i dostęp do turbiny będzie lepszy. Tak teoretycznie to bym jeszcze dla łatwego dostępu wyjął akumulator i skrzynkę akumulatora, oczywiście Filtr powietrza z całym orurowaniem, EGR z Kolektorem ssącym i resztę orurowania, no i do tego wszystkiego dolną osłonę silnika. Nie wiem czy trzeba wyjmować całą tą aluminiową podporę silnika - ale chyba nie. Proszę o podpowiedzi.
By pszczolek -  27 kwie 2012, 21:00
 mazowieckie
#71218
Wyjecie turbo przy przygotowanych kluczach to jakies 50 min ;)
Aku nie trzeba wyciagac. Odpinasz rury od turbo, mocowanie wydechu od sanek, pozniej opaska wydechu turbosprezarki, dalej doplyw i odplyw oleju,lape od turbo, no i na samym koncu kolektor wydechowy :mrgreen:
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  27 kwie 2012, 21:11
 kujawsko-pomorskie
#71219
pszczolek pisze:Wyjecie turbo przy przygotowanych kluczach to jakies 50 min ;)
Aku nie trzeba wyciagac. Odpinasz rury od turbo, mocowanie wydechu od sanek, pozniej opaska wydechu turbosprezarki, dalej doplyw i odplyw oleju,lape od turbo, no i na samym koncu kolektor wydechowy :mrgreen:
Ok. A jak turbinę wyciągnąć - dołem czy górą ?
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  28 kwie 2012, 8:24
 kujawsko-pomorskie
#71254
mettenos pisze:
BRUNO55 pisze:
Mam nawet drugą turbinę i uszczelki.. i.
ale po co :?: :!:
Turbina w/g mojej oceny jest już wykończona bowiem mocno gwiżdże i pluje olejem do intercoolera. Gwizd na zimnym silniku jest głośny ale nawet teraz kiedy już się silnik dobrze rozgrzeje to też gwiżdże. Najgorszy jest ten olej. Niedawno pytałem się na forum co to moze być w moim silniku: http://www.youtube.com/watch?v=ZliCjwoGEbk" onclick="window.open(this.href);return false;". Kilka osób odpowiedziało mi że to nadmiar powietrza inni że turbo pada. Ja znalazłem w necie coś podobnego : http://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m5 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;" Czytając odpowiedzi do tego filmu i analizując to co mam u siebie ( gwizd i plucie olejem ) doszedłem do wniosku że turbina się skończyła i trzeba szukać drugiej. Znalazłem u nas na forum turbinę po 70000km i kupiłem.
Widocznie nadszedł czas na jej wymianę.

I tu odpowiedż -- Po to. :) :)
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  28 kwie 2012, 11:43
 kujawsko-pomorskie
#71265
mettenos pisze:trzeba było to napisać w 1 poście, obyłoby się wówczas bez zbędnych pytań :wink:
Nie chodzi o to aby się łapać za słówka tylko porozmawiać i podyskutować. Zapytałeś więc odpowiedziałem. Mam nadzieję że ktoś sam własnoręcznie wyciągał turbinę i podpowie jak to fizycznie zrobić aby było najprościej bez zbędnego rozkręcania czegoś -- bo przecież można by było wyjąć silnik i byłby luz :P :P, ale po co ?
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  28 kwie 2012, 19:27
 kujawsko-pomorskie
#71288
pszczolek pisze:Wyjecie turbo przy przygotowanych kluczach to jakies 50 min ;)
Aku nie trzeba wyciagac. Odpinasz rury od turbo, mocowanie wydechu od sanek, pozniej opaska wydechu turbosprezarki, dalej doplyw i odplyw oleju,lape od turbo, no i na samym koncu kolektor wydechowy :mrgreen:
A jak wygląda odłączenie kolektora od recylkulatora spalin. Nawet po odkręceniu śrub to kolektor chyba się nie wysunie bo chyba trzeba cały recylkulator odkręcić. Ale właśnie to są te szczegóły które chciałbym wiedzieć. Natomiast mam wrażenie że żeby wyjąć dołem turbinę to trzeba albo wyjąć nadkole albo tą aluminiową płytę z poduszką.
No cóż jeżeli nikt takiej pełnej wiedzy nie ma to poradzę sobie sam.