Volkswagen Golf MK5

By pszczolek -  01 maja 2012, 22:59
 mazowieckie
#71567
A jak wygląda odłączenie kolektora od recylkulatora spalin. Nawet po odkręceniu śrub to kolektor chyba się nie wysunie bo chyba trzeba cały recylkulator odkręcić. Ale właśnie to są te szczegóły które chciałbym wiedzieć. Natomiast mam wrażenie że żeby wyjąć dołem turbinę to trzeba albo wyjąć nadkole albo tą aluminiową płytę z poduszką.
No cóż jeżeli nikt takiej pełnej wiedzy nie ma to poradzę sobie sam.
Odkrecasz tylko rurke metalowo-harmonijkowa od chłodnicy EGR lub od kolektora wydechowego i nic wiecej ;)
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  21 maja 2012, 19:46
 kujawsko-pomorskie
#73288
pszczolek pisze:turbina dolem wychodzi ;)
Z tym wyjmowaniem turbiny dołem to już przesadziłeś. Dzisiaj wymieniałem turbinę i dołem by się wyjęło jak by była gumowa.
Niestety turbinę udało mi się wyjąć tylko górą ale musiałem mieć wyjęty zawór gaszący i EGR oraz rurę ssącą powietrze do turbiny.
Dałem radę wymienić ale jest sporo gimnastyki tym bardziej jak się nie ma kanału tylko kobyłki. Teraz wszystko chodzi aż miło.
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  22 maja 2012, 7:56
 kujawsko-pomorskie
#73340
pszczolek pisze:ale czesc przednia wydechu mam nadzieje wyciagnałes ? :D
Bo bez tego nie ma bata abys szuszarke wyciagnal od dolu :)
Nie rozumiem o jakiej przedniej części wydechu mówisz. Kiedy odłączy się katalizator od turbiny i odkręci jego wspornik a on sam się odsuwa od turbiny to reszta wydechu czy jest czy jej niem to i tak bez znaczenia.
By Spyrek -  08 sty 2014, 18:58
 śląskie
#114978
Żeby nie tworzyć nowego tematu to przykleję się tutaj. Mam podobny problem z przeładowaniem. Czasami wchodzi w tryb awaryjny przy ok 3000 obrotów, kilka miesięcy temu przeładowanie dało pierwszy raz o sobie znać, potem się uspokoiło i autko ładnie się kręciło do 4 tyś, ale teraz problem powrócił i coraz częściej łapie błąd.
1.9 BXE 105 KM

Tutaj logi do analizy:
Statyczne:
Log (1 - 011)
Log (3 - 011)

Dynamiczne:
Log (0 - 011,010)
Log (2 - 011,010)

Da się to jeszcze jakoś rozruszać czy tylko regeneracja ?
By Spyrek -  11 sty 2014, 22:03
 śląskie
#115461
Byłem dzisiaj na kanale, odpaliłem diagnostykę z VCDSa i sztanga się rusza, ale nie w całym zakresie, czasami nie odbija do końca. Żeby poszło do oporu to trzeba to ręcznie popchać.
Spróbuję jeszcze kilka razy włączyć tą diagnostykę, a jak to nie pomoże to będzie trzeba wyciągnąć turbo do czyszczenia.
Podobno przy odkręcaniu turba te śruby często się ukręcają i trzeba się później bawić w rozwiertywanie. Macie jakieś porady / doświadczenia z tym związane ? Tak turbo jest zardzewiałe, nie wiem kiedy było(o ile było) odkręcane.