Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By sopel_95 -  20 wrz 2013, 18:17
 mazowieckie
#106284
Witam,
auto to Golf V 1.9 TDI BKC, 105 kucy,
seria (tak myślę :) ),
2006 rok,
188 kkm przelotu.

Dzisiaj zrobiłem swoje pierwsze logi mam nadzieję, że dobrze wyszły. Z samochodem mam problem, mianowicie jak go odpalam po nocy, ładnie odpala od strzała i chodzi sobie 3-4 min na obrotach 900. Pochodzi tak 3 minuty i obroty schodzą do 800 z ogonem i wtedy silnik zaczyna dziwnie "parkotać" wyczuwalne małe drgania. Auto w tym czasie nie dymi, dymka puszcza czarnego przy odpalaniu dalej nic nie kopci. Pochodzi tak dziwnie ze 2 minuty i się uspokaja i dalej jest wszystko dobrze. Oleju więcej niż zwykle nie bierze. Komputer nie pokazuje żadnych błędów silnika. Każda sugestia mile widziana niedługo wstawiam auto na warsztat :(

Logi dynamiczne:
Log (0 - 004)
Log (1 - 008)
Log (2 - 003)
Log (3 - 010)
Log (4 - 001)
Log (5 - 011)
Log (6 - 023)

Statyczne:
Log (0 - 001)
Log (1 - 003)
Log (2 - 018)
Log (3 - 004)
Log (4 - 007)
Log (5 - 011)
Log (6 - 023)
Log (7 - 013)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 wrz 2013, 18:35
 pomorskie
#106414
cisnienie doładowania w pewnym momencie dochodzi do 2448 mbar czyli prawie do górnej granicy regulacji doładowania, może niedługo łapać notlaufa, poza tym w tym co jest nie widać nic niepokojącego, powinieneś zrobić jeszcze log 003 w "nastawy podstawowe - 04"
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 wrz 2013, 11:00
 pomorskie
#106451
moim zdaniem przepływomierz mierzy prawidłowo, regulacja turbiny nie jest idealna, powinieneś auto po rozgrzaniu porządnie na jakiejś ekspresówce czy autostradzie przegonić przez jakąs godzinę pracując przy tym pedałem przyspieszenia do 100% i potem jeszcze raz zrobić dynamiczny 011
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  24 wrz 2013, 21:07
 mazowieckie
#106592
umówiłem się na 3 października z mechanikiem na wstawienie autka, do tego czasu działam jeszcze sam :)
nagrałem dyktafonem w telefonie ten dźwięk co mnie nie pokoi i zrobiłem log statyczny dla pompowtrysków podczas tej dziwnej pracy. Z tego co już wiem to nie przepływomierz, pompowtryski, czujnik temp g62.
Z tego co trochę poczytałem podejrzenia kieruję na oringi pompek lub wiązkę pompek, ale kto wie...
Dzisiaj jeszcze zauważyłem wieczorem w garażu jak silnik tak dziwnie pracował, że delikatnie przygasają światła w rytm tej nierównej pracy.

Log (0 - 013,023,018)

nagranie (nagrywałem w blaszaku więc może być lipnie)
http://w883.wrzuta.pl/audio/2mJFOnBxLwR/1.9_tdi_bkc" onclick="window.open(this.href);return false;
akcja zaczyna się od 4:15
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  25 wrz 2013, 17:47
 mazowieckie
#106648
Log i nagranie nie były robione w tej samej chwili, ale za każdym razem gdy odpalę silnik pracuje tak samo, czyli pochodzi chwile obroty spadają i zaczyna się to co na nagraniu. Dzięki za trop na pewno sprawdzę sprężarkę, teraz zawsze jak odpalam mam ustawione ECON i 22*C na jednej kresce dmuchawy ew. dwóch. Wezmę rano klimę na OFF i odpalę zobaczę czy coś się zmieni ew. mogę dać też na AUTO dla sprawdzenia. A co do EGR to podczas tej dziwnej pracy mógłbym zrobić log jakiegoś kanału tylko ew. którego, bo W nastawach podstawowych to silnik zwiększa obroty.
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  26 wrz 2013, 19:17
 mazowieckie
#106741
Znaczy się wtyczką czy tym przewodem od podciśnienia ?>? Z tego co pamiętam do EGR'a chyba nie ma wtyczki, do klapy gaszącej chyba jest. Tak dzisiaj myślałem, żeby iść i odpiąć wężyk od EGR'a, ale czekałem na Twoją odpowiedź.
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  26 wrz 2013, 20:49
 mazowieckie
#106755
No więc tak, zagiąłem wężyk od EGR, odpaliłem, silnik wskoczył na obroty 900 i początkowo komputer pokazywał mi EGR duty circle na poziomie 15 % , po chwili wzrosło do 96 %. Zrobiłem log przy nierównej pracy silnika.
Log (0 - 003,013)
Gdy silnik się uspokoił znowu zrobiłem log.
Log (0 - 003,013)
Po zgaszeniu i odczekaniu paru minut odpaliłem znowu zrobiłem log.
Log (0 - 003,013)

Tak to wygląda, po odpięciu wężyka silnik nie zmienił swojej pracy.
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  26 wrz 2013, 21:04
 mazowieckie
#106763
Czyli mamy diagnozę, trzeba będzie zakupić nowy EGR, wielkie dzięki dla Ciebie za pomoc :)
A jeszcze mam pytanie, wiesz może, dlaczego objawiało się to tylko po odpaleniu motoru, a jak chwile pochodził to się normowało ??
I jeszcze pytanie czy warto zaślepić EGR i wyłączyć programowo niż kupić nowy ?? :)
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  26 wrz 2013, 21:14
 mazowieckie
#106767
Czyściłem ten zawór 10 kkm temu dałem nowe uszczelki i myślałem, że będzie trochę z nim spokoju, a on zdechł. Te przepływy są dziwne, może przepływomierz coś szwankuje, tylko kolega mettenos powiedział, że przepływka sprawna... ale skoro mówisz, że egr to musi być to mam nadzieje, że po zaślepieniu lub wymianie, nie będzie tak rano nierówno pracował.

coś takiego się nada ?? http://allegro.pl/zaslepka-egr-zestaw-t ... 75624.html" onclick="window.open(this.href);return false;