Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  05 paź 2013, 16:52
 kujawsko-pomorskie
#107476
Silnik 1,9 TDI PD BKC 105 KM - zrobione mapy startowe.
W ostatnim czasie wymieniłem EGR bo padła w nim membrana oraz Turbosprężarkę na regenerowaną. Niby wszystko jest OK bo silnik ciągnie nie dusi się i nie kopci. Nie wyskakują żadne błędy ale wydaje mi się że jest słabszy niż przed wspomnianymi naprawami.
Proszę kokoś o ocenę moich logów.

Statyczne:
grupa 004 i 007 zrobiona na zimnym silniku a pozostałe na gorącym
Log 001
Log 003
Log 004
Log 007
Log 011
Log 013
Log 018

Dynamiczne
Wszystkie logi zrobione zgodnie z zasadą III bieg i podłoga
Log 001
Log 003
Log 004
Log 008
Log 010
Log 011

Dodatkowe Logi w połączeniach:
Log 003+011
Log 008+011
Log 003+008+011

Z góry dziękuję za dokonanie oceny i za sugestie.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 paź 2013, 20:56
 pomorskie
#107562
korekcje w 013 wzorcowe, przepływka OK, generalnie masz dość spore przeładowanie już nieco ponad 2000 rpm, coś dzieje się z geometrią, objaw podobny do tych kiedy nadaje się do czyszczenia, mapy startowe nic do tego nie mają,
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  06 paź 2013, 21:33
 kujawsko-pomorskie
#107569
Wielkie dzięki za ocenę tylko martwi mnie to przeładowanie bowiem turbina jest po regeneracji z wymienionym całym środkiem i przejechała zaledwie ok 1000 km więc raczej powinna być czysta. Czy możliwe jest że żle jest wyregulowana sztanga? Jeżdżąc mam wrażenie że turbina zaczyna ostro doładowywać przy ok 2800 obr. a raczej to powinno być już wyczuwalne przy ok 2200 obr. Widzę że to przeładowanie jest w zakresie 2000-2700 obr więc przy ok 2800 zaczyna to wszystko prawidłowo działać i wtedy czuję turbinę. Może jest jakiś problem ze sterowaniem podciśnienia ?
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  07 paź 2013, 11:54
 kujawsko-pomorskie
#107605
Sprawdziłem dzisiaj szczelność wężyka do turbiny ( okazał się szczelny ) i wymieniłem blok zaworów z zaworem N75 i po jeżdzie próbnej widzę że jest lepiej ale i tak muszę jeszcze sprawdzić zbiorniczek podciśnienia - tłumik bo mi podpada ( chyba jest pęknięty kruciec i ciągnie lewe powietrze ) . Muszę zrobić ponownie logi dynamiczne dla kanału 011.
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  09 paź 2013, 12:08
 kujawsko-pomorskie
#107752
No i ponowny pomiar pokazał że przyczyna tego przeładowania została w zasadzie usunięta poprzez wymianę bloku zaworów i uszczelnieniu zbiorniczka podciśnienia i tak aktualnie to wygląda:
Log 011 po naprawach
I chyba tak może już zostać :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  09 paź 2013, 17:08
 kujawsko-pomorskie
#107769
Tak wymieniałem turbinę z powodu jej całkowitego padnięcia. Założyłem używaną i było wszystko OK poza wyciekiem oleju. Wymieniłem więc na regenerowaną ale jak się okazało całkiem nie potrzebnie bo wyciek oleju był banalny. Był nie dokręcony kruciec powrotu oleju ten co jest w turbinie. Teraz ta turbina hula juz w innym aucie a ja mam po regeneracji no i dopiero teraz doszedłem do ładu. Jak się okazuje ten blok zaworów też może nawalić co stało się u mnie. Do tego ułamana była końcówka wężyka przy zbiorniczku podciśnienia i ciągnął tam fałszywe powietrze. Na razie to uszczelniłem ale czeka mnie wymiana zbiorniczka i poczyniłem już pewne kroki w tym temacie. W tej chwili czuję jak auto chce jeżdzić. :D :D :D