Volkswagen Golf MK5

By dziadol -  08 gru 2013, 21:12
 kujawsko-pomorskie
#112610
Panowie mam problem z odpaleniem auta, zwłaszcza rano....Sporadycznie ale jednak...
Wymeniono filtry, półtora roku wymienione oringi na PD...

Log na zimnym temp. około 35st.
Address 01: Engine (03G 906 016 CB)

19:35:14 Group 018: Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4

19:35:14 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.05 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.85 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.73 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
1.67 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

19:35:14 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-38.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-40.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-51.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-84.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Log na ciepłym temp ok 82 stopni
Address 01: Engine (03G 906 016 CB)

20:12:38 Group 001: Injection Quantity
945 /min Engine Speed (G28)
5.8 mg/str Injection Quantity
7.1°KW Injection Duration (specified)
81.0°C Coolant Temperature (G62)

20:12:38 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
0.33 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.89 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.92 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

20:12:38 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-40.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-39.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-45.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4

Najbardziej interesują mnie te byki....co to znaczy....
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Control Module Part Number: 1K0 937 049 N HW: 1K0 937 049 N*
Component and/or Version: Bordnetz-SG H34 0803
Software Coding: 008B8F0600041800001400001400000000087B075C
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
Additional Info: 1K1955119B Wischer VW350 012 0401
VCID: 3A7F36DB097B
1 Fault Found:

00093 - Terminal 15 for Starting Relevant Consumers
008 - Implausible Signal - Intermittent
Tuesday,01,January,2013,20:06:40:10074
VCDS Version: Beta 11.3.0
Data version: 20110801


Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 CB HW: 028 101 190 0
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G200SG 6176
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 61778 133 68121
VCID: 65C5B5A7D045
1 Fault Found:

17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault
P0673 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 202.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.70 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: -2.7°C
Bin. Bits: 00110000
Panowie pomocy ręce opadają
Ostatnio zmieniony 05 sty 2014, 17:30 przez dziadol, łącznie zmieniany 2 razy.
By dziadol -  08 gru 2013, 21:40
 kujawsko-pomorskie
#112616
unseen pisze:Zloguj kanał 013 przed pierwszym odpaleniem rano potem przyjrzyj się 4 cylindrowi .
A o co chodzi z zalogowaniem kanału 13 ..???? Kabel mam od niedawna i narazie się ucze...

Witaj dane pochodzą z pierwszego odpalenia auta dzisiaj wieczorem...Ostatnio odpalony buł wczoraj rano i dopiero jak robiłem scany dzisiaj to było jako pierwsze....Myślałem, że nie odpali ale odpalił odrazu....

A na co mam zwrócić uwage...Wiem jedno, że na czwatrym cylinderku jest tak źle ale w miare rozgrzewania auta jest w normie o ile wyczytałem...

Dodam także, że niezawsze słysze pompke paliwa w baku ale błędu, żadnego raczej nie pokazuje...

Pozdro...
Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 21:44 przez dziadol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By soil -  08 gru 2013, 21:41
 śląskie
#112617
Sprawdź czy kapturki na świecach dobrze siedzą - zwłaszcza na 3 cylindrze.

Co do reszty błędów (terminal 15), to możesz mieć zakodowane coś czego nie masz - czyli sterownik zgłasza błąd, ze za mało energii jest pobierane (czy jakoś tak). Mialem tak w przypadku zakodowanego tempomatu i braku jego obsługi przez sterownik.
By dziadol -  08 gru 2013, 21:52
 kujawsko-pomorskie
#112619
soil pisze:Sprawdź czy kapturki na świecach dobrze siedzą - zwłaszcza na 3 cylindrze.

Co do reszty błędów (terminal 15), to możesz mieć zakodowane coś czego nie masz - czyli sterownik zgłasza błąd, ze za mało energii jest pobierane (czy jakoś tak). Mialem tak w przypadku zakodowanego tempomatu i braku jego obsługi przez sterownik.
Witaj...Sprawdzałem na świecach kapturki są ok. Nawet je czyściłem..

A o terminal 15...Hmmm..Od kupna auta nic nie kdowałem ani nie dokładałem....Tempomat mam fabrycznie zamontowany i działa poprawnie...

A co z tymi klapami od climatronika....Gdzie szukać problemu...???

Ale najbardziej irytuje mnie ten problem z odpalaniem auta...i sporadycznymi drgawkami auta....

Zastanawia mnie także ,że nie zawsze słysze pompke w baku...Raz słysze a raz nie....W scanie nic nie pokazuje raczej o problemie z pompką paliwa...

Pozdro...
By paweu -  09 gru 2013, 14:36
 podkarpackie
#112649
Sprawdź czy świeca na 3 cylindrze jest sprawna, bo cały czas jest błąd.
Najlepiej gdybyś wykręcił świecę i sprawdził jak grzeje. A jeśli nie chcesz wykręcać.
Weź przewód żarówkę i sprawdź czy świeca nie jest spalona (przewód do + akumulatora przez żarówkę do świecy).

Moje A4 przy jednej spalonej świecy kiepsko paliło
By dziadol -  04 sty 2014, 23:14
 kujawsko-pomorskie
#114548
Witam Panowie prosze o ocene...

To moje pierwsze logi i prosze napisać co mam zalogować jeszcze...

Przypomne, że ma problem z porannym odpaleniem auta..Potem OK...

Oringi na PD zmieniane półtoraroku temu....

Oto Logi dynamiczne 13,18,23....Temperatura 81 stopni na VCDS a na wskaźniku 90...

http://vaglog.rtnet.pl/dziadol_155022.html

I ponadto robiłem scan i po skasowaniu błędów nie pojawiły się...Narazie...Po skanie troszeczke polatałem i niema narazie błędu...
I mam jeszcze pytanie
1.Gdzie w VCDS można sprawdzić napięcie akumulatora nie odpalając auta..?
Mam zamiar sprawdzić jakie napięcie jest rano przed odpaleniem auta..
2.Jak odczytać ewentualny problem z odpalaniem przy pomocy VCDS i czy jest możliwe...

=====================================================================

Witam Ponownie i mam jeszcze garść nowych logów ...

Silnik zimny przed odpaleniem oraz po długim kręceniu bo nie chciał odpalić następne logi statyczne..

http://vaglog.rtnet.pl/dziadol_155082.html" onclick="window.open(this.href);return false; grupa 004,013,023

http://vaglog.rtnet.pl/dziadol_155089.html" onclick="window.open(this.href);return false; grupa 013,020,013,020

SCAN


Monday,01,July,2013,15:54:13:10074
VCDS Version: Beta 11.3.0
Data version: 20110801


Address 09: Cent. Elect. (1K0 937 049 N)

15:54:11 Group 013: Terminals
12.40 V Terminal 30 (left)
12.40 V Terminal 30 (right)
12.30 V Terminal 30 (ref.)
0.05 V Terminal 31 (ref.)

15:54:11 Group 020: Backrest Recognition
-
-
OFF Backrest Left
OFF Backrest Right
Monday,01,July,2013,15:54:28:10074
VCDS Version: Beta 11.3.0
Data version: 20110801


Address 09: Cent. Elect. (1K0 937 049 N)

15:54:27 Group 013: Terminals
12.45 V Terminal 30 (left)
12.45 V Terminal 30 (right)
12.30 V Terminal 30 (ref.)
0.05 V Terminal 31 (ref.)

15:54:27 Group 020: Backrest Recognition
-
-
OFF Backrest Left
OFF Backrest Right
Monday,01,July,2013,15:56:15:10074
VCDS Version: Beta 11.3.0
Data version: 20110801


Address 09: Cent. Elect. (1K0 937 049 N)

15:56:12 Group 013: Terminals
12.35 V Terminal 30 (left)
12.35 V Terminal 30 (right)
12.20 V Terminal 30 (ref.)
0.05 V Terminal 31 (ref.)

15:56:12 Group 020: Backrest Recognition
-
-
OFF Backrest Left
OFF Backrest Right
Monday,01,July,2013,15:58:37:10074
VCDS Version: Beta 11.3.0
Data version: 20110801


Address 09: Cent. Elect. (1K0 937 049 N)

15:58:34 Group 013: Terminals
14.40 V Terminal 30 (left)
14.45 V Terminal 30 (right)
14.25 V Terminal 30 (ref.)
0.05 V Terminal 31 (ref.)

15:58:34 Group 002: Fog Lights/Low Beams
1.0 % Left Low Beam Headlight
1.0 % Right Low Beam Headlight
- Left Fog Light
- Right Fog Light

15:58:34 Group 023
1.0 Rotary Light Switch Position
- Coming Home Condition
- Leaving Home Condition
- AFL Condition
Monday,01,July,2013,16:00:20:10074
VCDS Version: Beta 11.3.0
Data version: 20110801


Address 01: Engine (03G 906 016 CB)

16:00:18 Group 004: Pump-Jet Valves
1029 /min Engine Speed (G28)
5.9 °BTDC Injection Start (specified)
5.6°KW Injection Duration (specified)
-2.5°KW Torsion Value

16:00:18 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
0.00 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.49 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.78 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

16:00:18 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-37.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-53.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-55.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-70.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Oczywiście wszystko to na zimnym silniku....
By paweu -  07 sty 2014, 19:02
 podkarpackie
#114855
Napisz dokładnie jak wygląda cieżkie odpalnie. Jak długi kręcisz rozrusznikiem, czy silnik odpala na 1, 2, 3 cylindry?

Ustaw kąt synchronizacji na 0,0, u ciebie w tym momencie jest -2,0, -2,5
http://chomikuj.pl/ogar19/Dokumenty/wsz ... nizacji+PD+(instrukcja+VAG" onclick="window.open(this.href);return false;)
Zrób loga grupa 004 na ciepłym silniku

Sprawdź czujniki temp płynu chłodniczego:
Opis z forum A4
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
W jakim stanie jest akumulator i rozrusznik?
Jakie paliwo? Nie jeździsz permanentnie na rezerwie?
Nie przybywa oleju w silniku?
Sprawdź czy na pewno świece grzeją, najlepiej gdyś je wykrecił i podłączył pod wiązkę i odserwował czy wszystkie rozgrzewają się w tym samym czasie.
Przy jakiej temp, występuje problem z paleniem ponizej/powyzej 5 C ?
By dziadol -  07 sty 2014, 21:36
 kujawsko-pomorskie
#114883
Witam Panowie i bardzo dziękuje za zainteresowanie moim problemem...

@paweu

Więc odpalanie wyglada tak jak miałem półtoraroku temu czyli jak przy uszkodzonych oringach na PD które wymieniłem i było OK.
Problem powrócił.. Więc odpala jak mu padnie...Musze nim kręcić z kilka razy bo pojawia się napis STOP i mryga lampka od oleju...Jak kręce to robi tak ''puf puf puf puf puf''. Po pierwszym kręceniu odpali na 1 sekunde i gaśnie a i właśnie potem musze nim kręcić ze 4 razy..Jak odpali to nie zawsze ale raz na 5 złe odpalenie przez 1-2 sekundy kuleje i zaraz jest OK. Jak go zaraz po odpaleniu zgasze to odpala od strzała....

Z tym katem -2 do -2.5 musze się zainteresować...Przy wymianie rozrządu tak ustawili bo ponoć wtedy najlepiej pracował silnik...Spalanie na FIS obecnie pokazuje na biegu jałowym 0,5 -0.7 l/h.....

Tak, logai grupa 004 na ciepłym silniku zrobie jaknajszybciej bede w stanie...
Robiłemlogi w grupie 004 lecz na zimnym i są wstawione, lecz zapewne nic cieawegojak wnioskuje nie wnoszą...

Sprawdźić czujniki temp płynu chłodniczego także moge dokonać jak auto bede miał od rana dostępne...Jak pisałem wcześniej razo żona pobiera auto...

Akumulator....Hmmm...Miałem zamiar kupić nowy jesienią i w sklepie sprawdzili mi przed kupnem..Ocenili, ze nie ma sensu bo ako jest sprawne....Mam do akumulatore mieszane uczucia bo przy odpalaniu lekko lampki przygasają...
Nie wiem czy tak powinno i może być, lecz robiłem logi na zimnym silniku jak nie mogłem odpalić wraz z odpaleniem...
Nie wiem jak to odczytać...
http://vaglog.rtnet.pl/dziadol_155089.html" onclick="window.open(this.href);return false; grupa 013,020
Widać jak napięcie spada ale czy to jest normalny objaw czy nie to niewiem...
Zastanawia mnie także co to jest w w/w logu ''13'' wartość Terminal 31/(ref.)/V i tam jest 0.05 zmienna z 0.10 gdzie w innym Terminal 30 jest 12.5...
Także nie wiem jak to z tymi napięciami bywa...
W skanie jak nie kręciłem rozrusznikiem w tej samej grupie pokazało
Group 013: Terminals
14.40 V Terminal 30 (left)
14.45 V Terminal 30 (right)
14.25 V Terminal 30 (ref.)
0.05 V Terminal 31 (ref.)
A innym razem
Group 013: Terminals
12.45 V Terminal 30 (left)
12.45 V Terminal 30 (right)
12.30 V Terminal 30 (ref.)
0.05 V Terminal 31 (ref.)
Natomiast rozrusznik jest także OK bo nie ma żadnych dziwnych objawów. Alternator jest także OK. 3 lata temu było wymieniane koło alternatora. Na rezerwie nigdy nie jeżdziłem, owszem zdarzyło się ale sporadycznie....Filtr wymieniony 2 miesiące temu...Oleju w silniku nie przybywa. Olej miałem wymieniany 3 miesiące temu i stan oleju nie zmienił się..
Apropo a jak by przybywało to w jakimstopniu?....
Świece mechanik przy wymianie oleju stwierdził, że są OK pomimo, ze miałe błąd na 3 świecy, który po skasowaniu pojawił się lecz dopiero po kilku miesiącach...Natomiast temperatura w której jest najwiękrzy problem do pory wilgotne i tak od 3-10 stopni na +....Problemtakże jest jak auto stoi przodem ku górze lub dołowi....

Wiem także, że mam nieszczelność przy pompie vacum którą odkryłem przy okazji czytania o twardniejącym hamulcu przy dynamicznym hamowaniu lub czesto wciskanym do zatrzymania...Nieszczelnośc jest na węzyku od hamulców...Ale zapewniano mnie że to nie ma wpływu na odpalanie auta....

Od to tak w telegraficznym skrucie i licze Panowie na dalszą waszą pomoc...
By dziadol -  08 sty 2014, 0:27
 kujawsko-pomorskie
#114901
paweu pisze:Błąd 00093 pojawia się przy problemach z alarmem lub kostką stacyjki.
Masz alarm?
Witaj serdecznie

Tak mam alarm fabryczny...Sprawny..Błąd się dał skasować. Nieraz a nawet żadko się pojawia ale to może meć coś wspólnego z zabezpieczeniem jakie posiadam jeszcze dodatkowe w aucie...Sprawne i skuteczne... :yes: :blush:
Na 99.9% to nie powoduje problemu z odpalaniem...Było sprawdzane...Apropo jeśli by miało jakieś znaczenie to bym miał zawsze problem z odpalenie auta...

Pozdro...
By dziadol -  02 mar 2014, 21:01
 kujawsko-pomorskie
#122273
Witam i przepraszam za brak edycji posta...

Auto stało prawie dwa tygodnie u mechanika i odpalało cały czas poprawnie i na dotyk.

Mechanik nic nie wymieniqł bo nic nie wskazywało aby podlegało wymianie...
Podpowiedział tylko,ze warto wymienić jakieś śróby mocujące pompki bo jak 1.5 roku temu wymieniałem oringoi na PD to zapewne owe sróby nie były wymieniane....Rok po wymianie miałem spokój i odpalał poprawnie do teraz....

Panowie podpowiedzcie jeszcze odnośnie błedu co generuje mi po problemie z odpalaniem..
00093 - Terminal 15 for Starting Relevant Consumers
008 - Implausible Signal - Intermittent
Tuesday,01,January,2013,20:06:40:10074
VCDS Version: Beta 11.3.0
Data version: 20110801
Piszecie, ze to może być związanie z alarmem...
Tak naprawde to od kupna auta nie słyszałem nigdy mojego alarmu ani przy otwieraniu ani zamykaniu auta....
Mam jak pisałem swoje zabezpieczenie lecz z owym zabezpieczeniem auto kupiłem...Ono polega za zewrzeniu palcem kluczyka z drugim elementem.(nie napisze czym i gdzie bo to tajemnica)....

Panowie jak sprawdzi mój alarm fabtycznym....I czy błąd terminal 15 nie generuje jakić przekażnik...??

Jak odłącze aku nic nie wyje i normalnie zamykam auto z kluczyka...

Rece opadają mi z tym odpaniem....Nie mam zamiaru wymieniać wszystkiego pokolei bez pewności poprawy....

Wiem także, że logi na 4-rtym cylinderku wyglądają źle ale powiedziano mi że przy odpalaniu raczej nie powinno być problemu zwłaszcza, że ten problem występuje średnio... Raz cały tydzień OK a raz po tygodniu 3-4 dni mam problem i spostrzegłem, że w mrozach było ok...Zrobiło się wilgotno to jest masakra....

Pozdro...
Awatar użytkownika
By soil -  02 mar 2014, 21:46
 śląskie
#122299
Jeżeli nie masz alarmu, to sprawdź vcdsem czy nie jest czasem zakodowany. U mnie w poprzednim golfie tak było. Przed sprzedażą wyciągnęli centralkę od alarmu ale jej nie wykodowali. Objaw tak, że po zamknięciu po kilku sekundach zaczął wyć alarm.

Możesz sprawdzić wsiadając do auta i zamykając go z pilota. Po 2 min otwórz maskę - jeżeli włączy się syrena, to prawdopodobnie masz zakodowany alaram. A skoro jest zakodowany, a nie ma np sterownika alarmu to wywala błąd Terminal 15 for Starting Relevant Consumers (czyli jest coś zakodowane czego fizycznie nie ma). To tylko moje przypuszczenia.