Volkswagen Golf MK5

By LeszekR -  04 mar 2014, 14:39
 wielkopolskie
#122484
mettenos pisze:BIP-y nie wskazują dawek paliwa a reakcję elektromagnetyczną na otrzymany impuls z ECU
Sugeruje się artykułem na naszym forum "sprawdż sam stan swoich pompowtrysków gdzie napisane jest "Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej" :D
By dziadol -  27 kwie 2014, 12:52
 kujawsko-pomorskie
#129251
Witam Panowie...
Problemu jescze nie rozwiązałem brak zawartości portfela....Niestety AC/OC new opony troszeczke pociągneły...

Więc sprawdziłem czujnik temperatury oraz czujnik temperatury paliwa...W VCDS G62 pokazuje 15,7 st. gdy temperatura na zewnątrz była 13,5 stopnia czyli wnioskuje że jest OK... Podobnie z czujnikiem temperatury paliwa...

Wstawiam log z dzisiejszego ciężkiego odpalania...Nie wiem dokładnie jakie powinny być zrobione, lecz proponowano mi aby zrobić logi 4,13,28....
Grupy: 004,013,023,004,013,023
http://vaglog.rtnet.pl/dziadol_171107.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Logi są w dwuch częściach troszeczke jest przerwa między pierwszym a drugim i prosze przewinąć...

Bardzo prosze o przeanalizowanie logów i podpowiedz...Wiem, że czwarty PD ma słabe dane lecz czy to może miec taki wpływ....Po wymianie za pierwszym razem oringów logi na 4 PD były podobne a mimo to odpalał przez 1,5 roku bezproblemowo...

Pozdro....
By dziadol -  27 kwie 2014, 13:40
 kujawsko-pomorskie
#129254
unseen pisze:Zrób najpierw porządek z synchronizacją na zero .
Witaj....

Miałem przestawiane na zero, 1,-1 itp...i auto spalało więcej paliwa na jałowymm, słabo się zbierał a do odpalania rano nic nie zmieniło...Przestawiono na -2.5....W takim ustawieniu silnik pracuje najlepiej....

Pozdro.....
By dziadol -  27 kwie 2014, 13:53
 kujawsko-pomorskie
#129258
unseen pisze:Te wskazania z licznika to sobie traktuj tak z przymrużeniem oka bardziej chodzi wlasnie o 013 czy tam dawki sie zmienia
Więc w drugiej części loga jak odpalił dawki się zmieniają w 013 lecz bardzo odbiegają od pozostałych....

Jak myślisz czwarty PD do wymiany/regeneracji...? Czy te dane coś podpowiadają o stanie oringów na PD...
Przypomne, że 1,5 roku temu były wymieniane i pomogło na 1,5 roku gdzie problem pojawił się ponownie...

Pozdro...
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  01 maja 2014, 17:45
 zachodniopomorskie
#129583
Przy -1,5 do-2,5 Pd 1.9 tdi najlepiej pracuje i to jest prawdą, korekcje powyżej 1,0 nie są ok ale nie są źle. 4 cylinder odstaje i jak wyeliminowałeś walek to przyjzyl bym sie pompce. Jeżeli po odpaleniu korekcje są ok i stopniowo rosna do dużych wartości to winę ponoszą pompki.
By dziadol -  01 maja 2014, 20:51
 kujawsko-pomorskie
#129599
Witaj serdecznie....kol.@PinkFloyd

Więc z PD wygląda tak jak wklejałem...Czyli Zaraz po odpaleniu wygląda to
19:35:14 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.05 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.85 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.73 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
1.67 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

19:35:14 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-38.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-40.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-51.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-84.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Natomiast przy 80 stopni zmienia się do wartości
20:12:38 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
0.33 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.89 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.92 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

20:12:38 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-40.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-39.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-45.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Czyli czwarty PD osiąga wartości max do 1mg/str

Ktoś mi kiedyś napisał czytat...
013 nie odpowiada w 100% za pompke..
Wiec jak np samochod leje na 4 cylindrze i ma np 2,6 a bip ma np 15 to nie oznacza ze
pompowtryskiwacz jes do d..
Świadczyc to moze o stanie oringów na pompkach lub słabszej kompresji na danym cylindrze.
Ogólnie przyjmuje sie tak ze jak jest bip jest na sporym minusie to zazwyczaj ozanacza problem
z mala iloscia paliwa. Natomiast dodatni wskazuje na zuzycie mechaniczne pomki
O jakiej pompce mówisz? Jeśli chodzi o vacum to miałem sprawdzane...Sprawdzane było bo miałem sabe hamulce i zaklepywany i obklejamy był weżyk od ciśnienia do serwa...W pompach LUK to ponoć normalka i tak jest naprawiana...Wstawione zostały nowe blaszki/uszczelki....Natomiast pompa w baku...Słychać ją lecz bardzo cicho..Tylko takie bzzzz....
Kolega w Touranie ma taki sam problem z porannym odpalaniem i wymieniał vacum pompe w baku która także jak moja i jego bardzo cicho śmiga. Tylko to bzzz....Teraz bedzie wymieniał oringi na PD....

Ja także ponownie będe zwalał PD i dam do sprawdzenia..Kiedyś czytałem aby wymienić śruby na nowe i jakieś szpilki...

AAAaaa...Jeszcze na forum Passata wyczytałem, że ludzie także wymieniają rozrusznik na 11-sto zębowy bo w naszych ponoć jest dzięsięciozębowy...Ponoć to także pomaga w wielu przypadkach..

Pozdro...
By dziadol -  03 maja 2014, 21:49
 kujawsko-pomorskie
#129863
PinkFloyd pisze:Ja bym sprawdzil kompresję, ostatnio u kolegi jedna korekcja byla powyżej 1,6 meczylismy dlugo okazalo sie ze zawór wydechowy przepuszczal, ja bym sprawdzil kompresję i pompowtryskowacze
Tak też zrobie...Wiem, że czwarta pompka nie ma zadawalających danych, i sprawdze kompresje..

Pytanko...Jakie wartości powinny mieć przy kompresji..? Dolna i górna lub wartości poprawne kompresji...na poszczególnych tłokach..? I jeśli okazałoby się,że z kompresją jest coś nie tak czy to są wysokie koszta..?

Pozdro i dzięki za odpowiedz...
By Cichy90 -  04 maja 2014, 12:14
 śląskie
#129900
tak, jeśli jest problem z kompresją, to koszty się robią dość spore. Mój bkc miał skrzywiony korbowód. wyszło właśnie po zmierzeniu kompresji i podmiance pompek miejscami. korekcje były poza skalą na czwartym cylindrze i po podmianie pompek na czwartym i tak pozostały. kompresja wyszła 30-30-30-24. Sam korbowód to koszt ok 300zł, ale do tego dochodzi wymiana oleju, ewentualnie nowe pierścienie na tłoku, planowanie głowicy, nowa uszczelka, test płaszcza wodnego i inne sprawy związane z głowicą. U mnie jeszcze doszło frezowanie gniazd pd i wstawianie tulei mosiężnych, bo gniazda już były dosyć zmęczone i miałem uszkodzone oringi (prawdopodobnie dlatego, że już dwukrotnie były wyjmowane). u Ciebie może być to samo, bo też masz problem z odpaleniem. Vacum pompa była ok, pompa paliwa była ok. Mechanik powiedział, że przez te wyrobione gniazda problem ze schodzeniem paliwa może się powtarzać, bo ostre krawędzie będą uszkadzały oringi. Szacowany koszt naprawy to ok 2500-3000zł. Niestety, ale to już podchodzi prawie pod kapitalkę. A sam korbowód po wyjęciu możesz sobie zobaczyć w linku z mojego podpisu na ostatniej stronie.


Według ELSY dolna granica ciśnienia sprężania to 25
By dziadol -  04 maja 2014, 17:17
 kujawsko-pomorskie
#129936
Witaj...

No kolego optymizm mi spadł prawie do zera....

Niebawem auto idzie do warsztatu i się okaże....co go boli...

Pozdro....
By LeszekR -  14 maja 2014, 20:45
 wielkopolskie
#131225
dziadol pisze:Witaj...

No kolego optymizm mi spadł prawie do zera....

Niebawem auto idzie do warsztatu i się okaże....co go boli...

Pozdro....
Myślę że u Ciebie nie będzie aż tak źle. To że wymiana oringow pomogla a teraz znoeu to samo to logika podpowiada ze cos z nimi nie tak. Moze nie szczesliwy traf albo gniazda pompek w co nie chce mi sie wierzyc ze juz sie wyrobily. Niepokoi tez odchylka tej jednej pompki.
Na podstawie twojej sytuacji i innych myślę ze u mnie to raczej nie oringi bo jak wutlumaczyc taka sporadycznosc wystepowania(ostatnio dwa miesiące temu).
By dziadol -  06 lip 2014, 17:48
 kujawsko-pomorskie
#136794
Witam Panowie...

Ja naprawde nie wiem o co LOTTO....

Oczywiście powracam do sprawy porannego odpalania....
W tygodniu 4-5 razy nie odpalał rano lub co dziennie a teraz od trzech tygoni rano pali na dotyk....
Oczywiście nic nie robiłem z autem poza zmianą paliwa, na NITRO....
Paliwo zmieniłem bo stacje co miałem niedaleko NESTE zamknęli a STATOIL remontują...Obecnie leje na SCHEL'u olej NITRO...

Czy to może mieć związek??...Osobiście nie wierze w takie objawienia....Ale naprawde od zmiany paliwa pali na dotyk....NARAZIE.. :threaten: ...Nie wiem co bedzie dalej...

A powiedzcie mi jeszcze....Czytałem coś o tzw klapach gaszących....i o ich zacinaniu....Czy to może mieć coś do porannego odpalania auta..???

Pozdro....
By dziadol -  19 lip 2014, 23:38
 kujawsko-pomorskie
#137905
Witam

Od ostaniej mojej informacji mija kolejne 14 dni i odpala rano bezproblemowo...Panowie o co LOTTO....Problem nie pojawił się od półtoramiesiąca....

Pozdro....
By LeszekR -  01 wrz 2014, 12:54
 wielkopolskie
#141826
dziadol pisze:Witam

Od ostaniej mojej informacji mija kolejne 14 dni i odpala rano bezproblemowo...Panowie o co LOTTO....Problem nie pojawił się od półtoramiesiąca....

Pozdro....
I jak tam nadal ok z odpalaniem na zimno?
By dziadol -  01 wrz 2014, 21:52
 kujawsko-pomorskie
#141907
LeszekR pisze:
dziadol pisze:Witam

Od ostaniej mojej informacji mija kolejne 14 dni i odpala rano bezproblemowo...Panowie o co LOTTO....Problem nie pojawił się od półtoramiesiąca....

Pozdro....
I jak tam nadal ok z odpalaniem na zimno?
Witaj....

Więc, sprawa wygląda tak...Jak auto zostawie na dwa dni bez odpalania to problem jednak występuje....
A jeśli auto odpalamcodziennie po całonocnym postoju to rano odpala od strzała....

Masakra nie wiem co o tym myśleć....

Jeden ze znajomych kolegów powiedział mi, ze miał identycznie...Na to pomogła tylko wymiana całej głowicy pomimo, że w jego starej nie było śladów wyrobionych gniazd od PD...Stwierdzono, ze nawet po wymianie srób na nowe nie pomogło nic i wszystko zależy jak ustawi się na danym niby uszkodzonym gnieździe popychacz PD...Jak ustawi się w pozycji ''dociskowej to jest OK i niezapowietrza się..

Nie wiem jak to interpretować.....

Pozdro......