Volkswagen Golf MK5

By barnf -  10 cze 2023, 13:44
 zachodniopomorskie
#290397
Dzień dobry,

Samochód: Golf V Variant
Ślinik: BSE
Rok prod. 2008
Przebieg 155tyś
Skrzynia JHT

Ruszam samochodem 1 bieg wszystko ok. Włączam 2 bieg trochę pojedzie i się zacina, nie reaguje na gaz. Obroty jakby stały. W tym momencie przełączam na 3 i wszystko OK. Jest to chwilowe. Zdarzenie losowe czy na rozgrzanym czy na zimnym silniku.
Żółta linia na zdjęciu (moment braku mocy i brak reakcji na pedał gazu)
Obrazek
Obrazek
Czy to lewe powietrze(1000mbar podczas jazdy?)?
Może map sensor?
Sonda lambda -10% tuż przed zdarzeniem?

Proszę o pomoc dosyć długo z tym się męczę.
Brak błędów obd2

Pozdraiwm
By barnf -  12 cze 2023, 17:36
 zachodniopomorskie
#290403
Mettenoos pisze:
barnf pisze:
10 cze 2023, 13:44
Czy to lewe powietrze(1000mbar podczas jazdy?)?
A ile ma byc w silniku wolnossącym? Jest ciśnienie atmosferyczne. Poza tym ja w gąszczu tych kolorowych kresek nic nie widzę :szok: Skoro nie reaguje na akcelerator to szukałbym w nim przyczyny lub w przepustnicy
W silniku powinno być podciśnienie na pewno nie 1000 bo to cisnienie jakie mamy w otoczeniu? Przepustnica nowa zaadaptowana.

Dodano po 11 minutach 12 sekundach:
Limp mode? Występuje coś takiego w tym Golfie?

Dodano po 12 minutach 26 sekundach:
swiIP pisze:To się dzieje tylko na 2 biegu?
Raczej tak, wyregulowałem linki biegi wchodzą dość dobrze.
#290406
1. Proponuje podłączyć vcds
2. W czasie jazdy obserwować czy pedał gazu wciskany powoduje wyświetlanie się odpowiednich parametrów adekwatnych do mocy wciśnięcia gazu (czyli wciskasz gaz i vcds pokaże Ci od 0% do 100% jak mocno pedał gazu jest wciśnięty). Wtedy będziemy wykluczać kolejne rzeczy.
By barnf -  12 cze 2023, 22:46
 zachodniopomorskie
#290408
swiIP pisze:1. Proponuje podłączyć vcds
2. W czasie jazdy obserwować czy pedał gazu wciskany powoduje wyświetlanie się odpowiednich parametrów adekwatnych do mocy wciśnięcia gazu (czyli wciskasz gaz i vcds pokaże Ci od 0% do 100% jak mocno pedał gazu jest wciśnięty). Wtedy będziemy wykluczać kolejne rzeczy.
Na wykresie w chwili kiedy jest brak mocy widać, nie zgadza się. Hamulec był użyty też się nie zgadza.

Sprawdziłem w VCDS w blokach hamulec po wciśnięciu 11 i sprzęgło kolejna 1.

Na tej stronie jest wyjaśnienie:
Ostatnio zmieniony 16 cze 2023, 14:32 przez barnf, łącznie zmieniany 1 raz.
#290411
barnf pisze:
12 cze 2023, 18:00

W silniku powinno być podciśnienie na pewno nie 1000 bo to cisnienie jakie mamy w otoczeniu?
W silniku wolnossącym różnica podciśnienia a ciśnienia atmosferycznego jest bardzo niewielka wręcz mało zauważalna
Czujniki ciśnienia absolutnego są często stosowane w wolnossących silnikach ZI (zapłon iskrowy). Czujnik ciśnienia absolutnego dla wolnossącego silnika ZI mierzy ciśnienie panujące w przestrzeni kolektora dolotowego, pomiędzy przepustnicą a silnikiem. W silniku wolnossącym wartość występującego
w tej przestrzeni ciśnienia może jedynie chwilowo, nieznacznie przekroczyć wartość ciśnienia atmosferycznego
(w następstwie tzw. doładowania bezsprężarkowego)
By barnf -  13 cze 2023, 14:21
 zachodniopomorskie
#290413
Mettenoos pisze:
13 cze 2023, 12:35
barnf pisze:
12 cze 2023, 18:00

W silniku powinno być podciśnienie na pewno nie 1000 bo to cisnienie jakie mamy w otoczeniu?
W silniku wolnossącym różnica podciśnienia a ciśnienia atmosferycznego jest bardzo niewielka wręcz mało zauważalna
Czujniki ciśnienia absolutnego są często stosowane w wolnossących silnikach ZI (zapłon iskrowy). Czujnik ciśnienia absolutnego dla wolnossącego silnika ZI mierzy ciśnienie panujące w przestrzeni kolektora dolotowego, pomiędzy przepustnicą a silnikiem. W silniku wolnossącym wartość występującego
w tej przestrzeni ciśnienia może jedynie chwilowo, nieznacznie przekroczyć wartość ciśnienia atmosferycznego
(w następstwie tzw. doładowania bezsprężarkowego)

Na stronie poniżej jest napisane, że na chodzącym silniku podcisnienie wynosi od 600 do 670 mbar (przeliczyłem jednostki)
MAP sensor powninien wskazać 330 mbar (gdy cisnienie powietrza na zewnątrz wynosi 1000mbar). Muszę użyć dymiarki.
https://www.yourmechanic.com/article/sy ... map-sensor

Dodano po 21 godzinach 24 minutach 45 sekundach:
swiIP pisze:
13 cze 2023, 9:21
Mam prośbę możesz pisać po Polsku? :roll:
Postaram się po polsku :)

Kontynuując wątek o dymiarce, podłączyłem ten tester są dwa miejsca z których poleciał dym.
Pierwszy przy korku oleju dałem nową obejmę(jest OK). Druki przy zbiorniku z węglem aktywnym i tu pytanie:
Czy zbiornik powinien być szczelny (na fotografii gdzie jest czerwone kółko)? Z tego otworu leci.
Czy jest to miejsce na jakiś przewód lub powinno być to całkowicie zaślepione?
Obrazek
By barnf -  01 lip 2023, 20:11
 zachodniopomorskie
#290451
swiIP pisze:
18 cze 2023, 16:30
barnf pisze:
14 cze 2023, 11:46
Druki przy zbiorniku z węglem aktywnym i tu pytanie:
Czy zbiornik powinien być szczelny (na fotografii gdzie jest czerwone kółko)? Z tego otworu leci.
Czy jest to miejsce na jakiś przewód lub powinno być to całkowicie zaślepione?
Obrazek
U mnie jest tak samo jak u Ciebie.
Możesz mi podesłać zdjęcie skrzynik bezpieczników tą w komorze silnika a dokładnie jej wnętrze. Brakuje mi kilku bezpieczników tylko nie wiem jakich. Ktoś mi się do niej dobrał.

W necie są tylko informacje ogólne dla wszystkich golfów (różne wersje silnikowe).
Przeglądałem zdjęcia tych puszek w googlach w każdej jest co innego.

Z góry mówie że nie będę zamieszczał zdjecie mojej źle skonfigurowanej  żeby nie wprowadzać ludzi w błąd.