Volkswagen Golf MK5

Tutaj pytaj o wszystko co związane z autem, które chcesz kupić
By Absolut_iXTC -  09 mar 2021, 16:09
 małopolskie
#285421
Witam,

Koledzy sorry, że zakładam nowy temat ale nie potrafię znaleźć konkretnych precyzyjnych odpowiedzi.

Szukam auta na tor no i na pierwszym miejscu przyszły mi do głowy ep3 Type R, Clio 3 RS i Megane 2 Rs lub R26...
Dwa pierwsze pasują mi najmniej bo to wolnossaki, co do Megane to ceny potrafią być chore więc pomyślałem tak...

Czemu nie Golf 5 GTI? Hamulce wiem, że słabe ale... motor w porządku i podatny na mody, części tanie, skrzynie manualne całkiem nieźle, zawieszenie przyzwoite i tyl wielowahacz ... ale mam do Was jednak kilka pytan:

1. Który kod silnika polecacie i czy ma to jakieś znaczenie?
2. Która skrzynia biegów manualna jest najmniej problematyczna i jakie ogólnie były w 5 Gti stosowane? (chodzi mi o kody 02T? 02e?) Da się to jakoś sprawdzić na odległość przed zakupem?
3. Czy ktoś przerabiał temat szpery do manuala? Np. VAL RACING? Na co trzeba zwrócić uwagę?
4. Czy znacie jakieś sprawdzone rozwiązania na poprawę hamulców w 5 GTI? Może przeszczep z S3 lub Leona?
5. Może ktoś ma track car 5 GTI i może parę rzeczy podpowiedzieć?

Podsumowując ładnego Golfa kupię w okolicy 20tys+, szpera jeśli podejdzie VAL to 2k, hamulce 3k, wybebeszenie i fotel i wstępnie auto gotowe...
Na zachodzie jest to dość popularny track car... nie wiem czemu u nas tak mało informacji. Tak mało tych modeli na torach?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
By wojtek-e30 -  09 mar 2021, 19:33
 warmińsko-mazurskie
#285424
Mocno optymistyczne podejście, za 20k może i kupisz GTI ale czy bedzie na tyle sprawny mechanicznie żeby go upalać na torze :hmmm:
To czy AXX czy BWA większego znaczenia nie ma - patrz na stan i kondycję, przebieg, serwis.
Te szpery robią pod Golfa, bo kiedyś nie było ?
Manual bezproblemowy, DSG też się nie ma co się bać jak było dbane (olej na czas).
Hamulce najszybciej i najprościej z S3/R32 - jednak 3k to za mało. Chyba, że zamontujesz tak jak kupisz, bez regeneracji i na starych używanych tarczach i klockach, co na tor mija się z celem.
Inne zestawy - Z18 czy nowsze banany będą droższe i wymagają adapterów.
Do tego opony też by się przydały z czasem zawieszenie jakieś lepsze, grubsze staby.
Tak się wydaje ale suma sumarum i wyjdzie ładna sumka :)
By Rost -  09 mar 2021, 19:47
 małopolskie
#285426
Za 20 to jakiś trup albo z silnikiem do remontu a jak DSG to jeszcze dolicz do tego remont skrzyni, bo często to idzie ze sobą w parze. I tak z 20 zrobi Ci się, 35 tys. +/-
By Absolut_iXTC -  09 mar 2021, 21:47
 małopolskie
#285432
Panowie dziękuję za odpowiedzi, ale poza pierwszym postem nikt nie odpowiedział nawet na jedno moje pytanie, baaa mam wrażenie, że nawet albo nie przeczytał mojego postu albo zrobił to bez zrozumienia.

Po pierwsze pytam o skrzynię manualną, o oznaczenia etc. więc nie szukam DSG, zwłaszcza na tor.

Po drugie waszym zdaniem ile ma kosztować 13-18 letni Golf na tor? 35 tysięcy?
Napisałem, że chcę wydać 20tys+ tzn. kwotę 20-25 tys. i uważam, że to chyba rozsądna cena? Jak ktoś mi pisze, że to mało nawet na TDI to współczuję tym, którzy takie auta za te kwoty kupują bez względu na stan.

Popatrzcie na to statystycznie wchodząc na popularny portal samochodowy jest w tej chwili 15 szt. powyżej 25 tys zł (w tym z 5 szt. Za 25500) I 16 szt. ponizej 25 tys. zł w tym ponad 5 poniżej 20 tys.

Wśród użytkowników tego forum więc jest mnóstwo osób, które kupiły samochody w średnim przedziale i jakoś żyją.

Ja wiem, że wsrod miłośników jakiegokolwiek modelu jest grono ludzi, którzy uważają, że ich auta są droższe niż w rzeczywistości ale nie przesadzajmy :pepsi:

Dodano po 5 minutach 18 sekundach:
P.S
Tak te szpery robią pod Golfa, to że nie ma ich w krajowej dystrybucji nic nie znaczy bo wystarczy do VAL RACING napisać na FB i zobaczyć do ilu aut je robią. Prawie do wszystkich, jedyny problem może być taki, że jesli nie mają ich na stocku obecnie to zamówienie realizują od 3szt w górę i trwa to ok. 3msc

Dodano po 16 sekundach:
P.S
Tak te szpery robią pod Golfa, to że nie ma ich w krajowej dystrybucji nic nie znaczy bo wystarczy do VAL RACING napisać na FB i zobaczyć do ilu aut je robią. Prawie do wszystkich, jedyny problem może być taki, że jesli nie mają ich na stocku obecnie to zamówienie realizują od 3szt w górę i trwa to ok. 3msc
By wojtek-e30 -  10 mar 2021, 8:44
 warmińsko-mazurskie
#285438
To ciekawa sprawa z tą szperą, za taką kasę jak piszesz to sam bym wrzucił do swojego, bo dostępne na rynku firmowe szpery to koszt co najmniej 5k.
Będę niedługo ze swoim golfem na kolejnych modach to popytam, bo sam nie spotkałem się z ruską szperą w golfie.

Te nasze Golfy jak sam zauważyłeś nie są za bardzo popularne na torach, są auta tańsze i lepiej się nadające typowo pod tor, albo jak ktoś ma kasę to robi konkretnego wypasa :)
Dla mnie np. pasuje takie auto bo jak chcę to wyskoczę nim na tor, polecę na 1/4 dla zabawy i w trasę też nie ma problemu - dla mnie jest uniwersalny, jedynie do driftu się nie nada :)

Popatrz sobie na grupie V GTI na fb tam jest sporo tego i ludzie czasami tanio sprzedają.
By Absolut_iXTC -  10 mar 2021, 12:09
 małopolskie
#285443
No to super popatrzę tam :).
Ja za bardzo nic tańszego na tor co ma jakiekolwiek predyspozycję nie widzę, no może w tej samej cenie Clio 3Rs i EP3 Type R, które pojadą lepiej od Golfa ale są wolnossące a na prostych by mnie krew zalewała 🙂.

Tak te szpery z VAL Racing to sprawdzony temat bo rozmawiałem z nimi bezpośrednio przez FB koszt 260 EUR i 30 EUR przesyłka. Tylko czas realizacji różny i zależny od tego co mają w danej chwili na produkcji.

Ale serio to, że się 13-18 letniego Golfa Gti w dobrym stanie z cenie 20-25 tys nie da kupić to mnie bawi... ja rozumiem jakbym podał wartość z przedziału 20-30% najtańszych aut z tego modelu na rynku... ale 25k to dokładnie środek więc nie przesadzajmy. No chyba, że każdy forumowicz jeździ tu Golfem za którego dał 30tys+... jeszcze te sugestie, że na dzień dobry trzeba 20k wsadzić w takie auto... to chyba, żeby drugie kupić :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 mar 2021, 13:32
 pomorskie
#285445
Jak ktoś mi pisze, że to mało nawet na TDI to współczuję tym, którzy takie auta za te kwoty kupują bez względu na stan.
I po co "mędrkujesz"? Ja nie mam problemu z kupowaniem aut i nie pytam na forach co kupić a co nie więc nie wiem komu bardziej tutaj współczuć. Poza tym wyczuwam w twoich postach nutę "pozjadania wszystkich mądrości" i w ogóle się dziwię, że o cokolwiek tutaj pytasz :) . W GTI były padła za 50 tys a co dopiero za 20
Która skrzynia biegów manualna jest najmniej problematyczna i jakie ogólnie były w 5 Gti stosowane? (chodzi mi o kody 02T? 02e?)
Od kiedy 02E jest skrzynią manualną?


Dodano po 11 minutach 2 sekundach:
Absolut_iXTC pisze:co do Megane to ceny potrafią być chore więc pomyślałem tak...
Bo auto ma porządniejszy motor

Ale serio to, że się 13-18 letniego Golfa Gti w dobrym stanie z cenie 20-25 tys nie da kupić to mnie bawi... j
Jeszcze nie kupiłeś a już bawi cię to? Masz doświadczenie w kupowaniu GTI za 20 tys zł? Wpierw kup a potem się śmiej
By Absolut_iXTC -  10 mar 2021, 14:58
 małopolskie
#285447
Mędrkowanie i prześmiewczy ton to Ty zacząłeś, przeczytaj swój post i sam się do tego odnieś. Mówimy o autach prawie pelnoletnich klasy niższej a Ty się burzysz jakby to warte nie wiem ile było bo sam takim jeździsz?

Podałem kod, nie znam kodów skrzyń w golfach i akurat trafiłem w DSG ale wyraźnie napisałem, że chodzi o manual.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 mar 2021, 15:22
 pomorskie
#285448
Nie, od prawie 10ciu lat nie jeżdżę golfem, jeździłem od 2007. Poza tym proponuję wyluzuj kolego, złość piękności szkodzi a Ty zapewne jesteś piękny i młody i masz dużo do stracenia w przeciwności do mnie starca :P

Dodano po 2 minutach :
Absolut_iXTC pisze:Podałem kod, nie znam kodów skrzyń w golfach
Kody to jeszcze co innego. Na forum gdzieś są kody skrzyń. 02T to oznaczenie skrzyń manualnych a 02E skrzyń DSG. Poza tym każda skrzynia występuje w kilku lub kilkunastu odmianach o różnych kodach i raczej nie ma większego znaczenia jaki kod będzie miała skrzynia
Awatar użytkownika
By Doodee -  19 mar 2021, 15:23
 świętokrzyskie
#285534
Siema.
Co do hamulców to popularnym modem jest big brake z Porsche. Z tym że jest to drogi gips.

Ruskie szpery - nie wiem czy Val racing robi takowe do GTI ale w Fordzie St150 sprawdza się świetnie. Kumpel włożył i od tej pory noszę się z zamiarem pójścia w jego ślady.

Co do kodów silnika raczej nie ma większych różnic. Jedynie co to warto rozważyć silnik z k04 - a te występowały w ED30 z tym że tu budżet może być trochę za mały.

Ogólnie nie wiem skąd stwierdzenia, że nie da się kupić GTI za mniej niż 20k :wall: sam kupiłem znacznie poniżej tej kwoty i jak dotychczas nie sprawiło mi żadnych problemów
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  19 mar 2021, 16:44
 pomorskie
#285537
Wszystko się da tylko prawdopodobieństwo trafienia takiego egzemplarza jest bardzo niskie. Poza tym opasła, wysoka piątka na tor? Wg mnie słaby pomysł

No i z 2 postami na forum jesteś trochę mało wiarygodny
Awatar użytkownika
By Doodee -  19 mar 2021, 22:46
 świętokrzyskie
#285540
Takiego samego bubla można kupić za 30k... Jak kupujący się napali i rozum pójdzie w odstawkę to kwota nie będzie miała znaczenia.
Kwestii swej wiarygodności nie skomentuję - nie mi oceniać merytorykę moich postów ale nie wiem czy ilość jest jej wyznacznikiem.

Absolut - jeśli masz możliwość to przed zakupem podłącz vcds. Jeśli silnik chodzi jak diesel to możliwe że jest problem z rozrządem lub /i wariatorem. W autach z dolnej półki cenowej łatwo będzie się na to naciąć a naprawa jest kosztowna.