Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Tomecki1 -  22 lip 2013, 21:22
 śląskie
#102368
Koledzy chcę wymontować element grzejny PTC w moim Golfie czytałem na forum że trzeba wymontować cały kokpit proszę o poradę czy mozna w jakis inny sposób wymontować jak najmniejszym kosztem rozbiórki auta?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  22 lip 2013, 22:10
 śląskie
#102370
Ja nie dawno montowałem całą nagrzewnicę do auta i wydaje mi się podczas przykręcania przewodów elektrycznych do PTC że jak mamy zdemontowane elementy z prawej i lewej strony pod kierownicą oraz niema tej listwy koło prawej nogi kierowcy że to jest do wyjęcia bez demontażu deski,
Wydaje mi się że było by to bez sensu choć w VW wszystko możliwe :mrgreen:

Z tego co zaobserwowałem to przed demontażem należy tak ustawić kierunek nawiewu aby dźwignia od siłownika nie zastawiła brzegu PTC.
Najpierw odkręca się 3 śrubki m6 które też mają wejście na torx chyba 15 i po demontażu osłony element PTC przykręcony jest 2 takimi samymi śrubami do obudowy nagrzewnicy. Po odkręceniu przewodów elektrycznych powinno wyjść z tego co patrzyłem podczas tego jak dokręcałem kable do tego elementu grzejnego.
By Tomecki1 -  23 lip 2013, 17:20
 śląskie
#102414
Koledzy dokonałem jeszcze VCDS odczyt wyjścia nagrzewnicy PTC w ustawieniach 7D w tych okienkach gdy zrobiłem test wyjść pokazało mi tylko odczyt napięcia 12,75V a tam gdzie są Waty to 0 i gdzie Ampery to też 0.
Może być tak jak piszą koledzy na forum że te rezystory na płytce elektroniki PTC mają ( zimne luty) czy raczej przepalony elementy grzejne (grzałki) nagrzewnicy?
Awatar użytkownika
By soil -  23 lip 2013, 21:26
 śląskie
#102425
dexter23pl pisze:Aby grzałka zadziałała to musi być temp płynu chłodniczego niżej 75C oraz odpalony silnik i nalezy ustawić grzanie na max.
I zdaje się, że temp powietrza musi być 7 albo niżej.

U mnie w output test nagrzewnica działała poprawnie, ale był błąd, który powracał. Dopiero przelutowanie usunęło błąd i nagrzewnica zaczęła normalnie działać.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  02 wrz 2013, 21:59
 śląskie
#105052
koledzy dziś z ciekawości i nudy podłaczyłem vcds i sprawdziłem jak działa ta grzałka.
I jest tak że im zimniejsza temp płynu to grzałka mocniej grzeje, daje u mnie przez krótką chwilę ok 750W zależne to jest także od obrotów silnika. Na luzie wartośc ta spada do ok 500W.
Ale w teście grzałki powinno pokazać cały czas na max mi się wydaje a u mnie przez 2 sek jest 900W i spada momentalnie do ok 400-500W. czy to normalne? czy te oporniki szwankują? Błędu żadnego niema .
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  03 wrz 2013, 18:37
 śląskie
#105101
unseen pisze:W zimie też startuje od 900W potem spada do 600W i tak trzyma ale i tak co jakiś czas wali błędem . Ciekawe czy nie dałoby się czasem na jakąś nowszą wersję np. jak w golfie VI gdzie niema tej elektroniki przy grzałce , bo mnie franca wnerwia.
najlepiej było by sprawdzić faktyczną moc miernikiem z cęgami. Bo nie wiadomo czy w programie pobór prądu pokazuje prawdziwie,

Co do wersji grzałki bez can to się da wymienić na taką ale jak widziałem taką instalacje w rozebranym golfie to jest trochę zabawy z kablomanią.
Przewody są dość gróbe i cięzko się nimi wachluje.
W tej wersji grzałki przekażniki sterujące grzałką steruje ecu silnika.
Tylko jest zagadką to czy stare ecu będzie nią faktycznie sterować będzie.
----------------------------------------------------------------------------------------------
edit 23:00
faktycznie do wymiany nagrzewnicy wystarczy zdjąc osłonę plastikową z prawej strony nogi kierowcy tą dolna oraz dać nawiew temp na HI,

ja przelutowałem te oporniki i po daniu na test jest ok 900W po czym powoli spada do ok 500W.
Ale wydaje mi się że moc grzania zalezy od temp powietrza na zewnątrz lub płynu chłodniczego oraz obrotów silnika lub mocy alternatora.
Trzeba to będzie obczaić dokładnie w zimę ;)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  04 wrz 2013, 10:38
 śląskie
#105128
Wczoraj u siebie zdemontowałem tą grzałkę w celu prze-lutowania.
Bo jak oglądałem jej prace to na chwile dawała ok 800W po czym spadło do ok 400W.
Ale po prze-lutowaniu nic się nie zmieniło, Zauważyłem że na początku rozgrzewania się silnika moc grzałki zależy od obrotów silnika. Po ok 1 min niema to już wpływu na moc grzania.
W teście po włączeniu trzyma ok 5sek na ok 900W po czym po woli spada do 400W ale nie ma wpływu zwiększanie obrotów silnika na wskazywaną moc grzałki.
Być może jak jest w miarę ciepło to nie grzeje ona po prostu na max?
Najlepiej będzie to do sprawdzenia w zimę tak mi się wydaje.

http://vaglog.rtnet.pl/dexter23pl_140764.html" onclick="window.open(this.href);return false;

edit...
z obserwacji logu wydaje mi się że mam za słaby alternator, zamontowany jest chyba 110A ale jak widać nie daje rady z pełną mocą grzałki.
Przy zasilaniu ok 13.4V jest ok 750W a jak jest 12.2V czyli sporo za mało grzeje na ok 500W. Z obliczeń na kalkulatorze wychodzi że ok 1,5V daje róznicę ok 100W.
Być może komp też nie daje pełnej mocy grzałki bo napięcie zasilana jest za niskie....
Awatar użytkownika
By Neosternik -  05 wrz 2013, 13:50
 dolnośląskie
#105210
Witam,zainteresował mnie temat więc podjąłem próbę uruchomienia dogrzewania u siebie w Golfie i co ciekawe,któryś z kolegów podał gdzie zmienić kodowanie żeby zadziałało grzanie :)
I tak , po zmianie kodowania w CANGateway i przeskanowaniu nasiało błędów :

Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 1K0-820-047.lbl
Oznaczenie elementu SW: 1K0 820 047 FT HW: 1K0 820 047 FT
Komponent: Climatic PQ35 141 0909
Weryfikacja: 00141027 Numer seryjny: 00000000000000
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000

Znaleziono 1 błąd:
00402 - Pomocniczy element grzejny (Z35) ogrzewania powietrza wewnątrz pojazdu
004 - Brak sygnału / brak komunikacji

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: AKP\3C0-937-049-30-M.lbl
Oznaczenie elementu SW: 3C0 937 049 AH HW: 3C0 937 049 AH
Komponent: Bordnetz-SG H54 2202
Weryfikacja: 00H54000 Numer seryjny: 00000000715958
Kodowanie: B4890E270104150F570000321C00000000097B073C000110000000000000
Kod serwisu: WSC 00066 000 00000

Oznaczenie elementu: 1K1 955 119 E
Komponent: Wischer 270907 020 0501
Kodowanie: 00065493
Kod serwisu: WSC 00066

Znaleziono 1 błąd:
00483 - Sterownik dodatkowego ogrzewania powietrza
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: 1K0-907-530.lbl
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 530 L HW: 1K0 907 951
Komponent: J533 Gateway H07 0052
Weryfikacja: H07 01 Numer seryjny: 050807F1000267
Kodowanie: E9807F160000022002
Kod serwisu: WSC 00460 259 84919

Znaleziono 1 błąd:
00483 - Sterownik dodatkowego ogrzewania powietrza
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Adres 7D: Dogrzew.wnętrza
Nie może być osiągnięty

Więc wniosek jeden...żeby działało to dogrzewanie auto musi mieć odpowiedni moduł,i ma to dogrzewanie wpływ na klimatyzację??
Po zmianie kodowania w Central electronics chyba nic się nie uruchomiło bo zero błędów itd...
Moje pytanie ...Czy pierwsze dotyczy Webasto,a drugie elektycznej grzałki czy może sie mylę??
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Neosternik -  07 wrz 2013, 10:18
 dolnośląskie
#105312
Z tego co wyczytałem na pierwszych kartach tego tematu to zrozumiałem że to ogrzewanie grzałką mają wszystkie diesle tylko nie w każdym jest ta opcja aktywowana,a tu okazuje się że po tych błędach wynika że tego dogrzewania auto nie ma.Grzałki nie montowałem i z błędów wynika że jej po prostu nie ma,tylko chyba oprócz grzałki potrzeba jeszcze jakiegoś modułu?
Tak na przyszłość gdyby ktoś miał ochotę zrobić sobie takiego moda.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  07 wrz 2013, 11:03
 śląskie
#105315
Ja temat przerabiałem u siebie w PB
Jak się nie chce bawić w kablomanie to wystarczy założyć grzałkę na can-ie.
Dwa przewody 16mm2 do zasilania oaz dwa cieniutkie do sterowania grzałki po Can-ie.

Wersja druga to grzałka bez elektroniki,
Przewody chyba 10mm2 oraz 6mm2 i do tego dwa przekaźniki mocy i należy się wpiąć we wtyczkę ECU w podszybiu do sterowania przekaźnikami.

wersje fabrycznie montowanych grzałek;
grzałka na can jest do ok 2008r
grzałka bez can jest po 2008r

Tylko jest pytanie czy stare ecu silnika będzie to poprawie obsługiwać.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  18 lis 2013, 22:09
 śląskie
#111355
mwsoft pisze: climatronic z MK6 i przy 8 stopniach nagrzewnica załączy się dopiero gdy ustawimy na moment na HI - ciepłe powietrze zaczyna lecieć po 30 sekundach. Od razu można przestawić na 22 i dalej działa... ba, nawet można wyłączyć przycisk AC i dalej działa :lol: Przydałaby się jakaś kontrolka informująca o tym, że działa ;)
u mnie jest dokładnie tak samo. Nawet kliknięcie guzika max na szybę nie załącza automatycznie grzałki.
Zalman pisze:mwsoft obserwuję panel od mk6 już od dłuższego czasu. Jak narazie zauważyłem coś takiego.. jak temp na zewnatrz jest powyzej 4-5 stopni. i jest ustawiony nawiew na 22 stopnie nagrzewnica nie załacza się. jesli jest ponizej 4 stopni załacza się i wyłacza się jeśli silnik osiągnie 90 stopni.
Za kilka dnie to sprawdzę bo nudzi mnie ciągłe rano i po pracy kręcenie gałką na chwile na max po czym ustawiać na 21C :wacko:

Choć musze przyznać że po manualnym włączeniu grzałki ciepło w aucie czuć ok 2 km wcześniej na tym samym odcinku pokonywanywania codziennie drogi.

ad 18-11-2013
jest tak jak opisał kolega "zalman"
Jak na liczniku pokazuje 3.8C chwilę po odpaleniu załącza się sama grzałka elektryczna.
Panel 5K0 907 044AN, soft 0303
Można ją wyłączyć jedynie przekręcając temp na LO, danie z powrotem nawet na na 16C odrazu aktywuje grzałkę.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 33