Ciężkie odpalanie, szarpanie ciepłego silnika TDI

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
paweu
Fan Forum
Posty: 105
Rejestracja: 23 paź 2012
Punkty reputacji: 2
województwo: podkarpackie
auto: Audi
wersja wyposażenia: Sportline
silnik: 1.9 TDI BKC+
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: paweu » 31 paź 2013, 8:54

O ile wiem to nie znajdziesz ani rocznego, anie dwuletnigo Golfa 5, a przecież o nim jest ten wątek.

źle mnie zrozumiałeś albo niejasno napisałem, chodziło mi o to mój jako dwulatek z haczykiem już szarpał podczas rozruchu

Według mnie, w pierwszej kolejności trzeba się skupić na akumulatorze i rozruszniku, później mapy
Sam napisałeś, że u ciebie pomogła wymiana aku. A u mnie regeneracja rozrusznika, czyli duże znaczenia ma tutaj prędkość z jaką kręci rozrusznik
Może VW chciał zaoszczędzić kosztem jakości części i stąd te problemy, już w dwuletnim samochodzie
był Sportline BKC+ wirus 144 KM, 313Nm; jest A4 b5 Avant 1,9tdi AFN

Awatar użytkownika
Mettenoos
Admin/Tropiciel Spamerów
Posty: 8046
Rejestracja: 13 sie 2008
Punkty reputacji: 128
województwo: pomorskie
auto: Audi
wersja wyposażenia: Inna
silnik: 1.9 TDI BLS
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: Mettenoos » 31 paź 2013, 9:21

czytając ten temat i inne na kilku forach wniosek jest taki, że większośc problemów z szarpaniem to zbyt niski prąd rozruchu bez względu na wiek auta, z czasem tj. "starzeniem" się Mk5 częściej zapewne dochodzić będzie wina innych podzespołów jak choćby rozrusznik

temat rozpoczęto 18 lis 2008 a wówczas autka były relatywnie młode i niezużyte a problem już występował

najwazniejsze że w ten czy inny sposób uporałeś się z problemem, oby nieprędko powrócił

Awatar użytkownika
grejf
Fan Forum
Posty: 202
Rejestracja: 25 wrz 2012
Punkty reputacji: 0
silnik: 1.4 MPI BCA

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: grejf » 31 paź 2013, 20:27

problem z rozruchem na gorącym silniku jest na padniętym, lub brudnym czujniku położenia wałka rozrządu więc jeśli palił ok, a teraz jest błąd i "hehła" to wymieniać :) w niektórych 2.0 na walniętym czujniku w ogóle nie zapali odnotowane w skodzianach.
Ja do swojego brałem w iparts jakiś zamiennik za 140zł, 2lata już chodzi i ok.
Każdy przypadek z mozolnym rozruchem i waleniem jest indywidualny, lecz te 3 rzeczy są przyczyną - mapy, aku+ rozrusznik, czujnik położ wałka

Rozrusznik spuchnie z czasem od kręcenia na ciepłym + seryjnie za małe aku, małe rpm wału nawet przy naładowanym aku seryjnym i po zmianie map. To samo mają chryslery 2.5/2.8crd a serwis wymienia listwę główną za 5k zamiast aku :D , jak nie pomaga bardziej lotni regenerują zawor przelewowy na listwie i cyka. Też się pół świata z tym zmaga...
Obowiązuje zakaz reklamy w podpisie // administracja forum

dziadol
Fan Forum
Posty: 146
Rejestracja: 30 kwie 2012
Punkty reputacji: 0
województwo: kujawsko-pomorskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Comfortline OEM+
silnik: 1.9 TDI BKC
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: dziadol » 04 sty 2014, 11:18

Panowie a co sądzicie o takim czymś...??
Aktualnie u mnie problemu nie ma na odpalaniu i szarpaniu na ciepłym silniku...
Oowszem mam problem z odpalaniem ale na zimnym silniku...

Przy okazji wpadło mi to... =>> http://allegro.pl/zle-odpala-bmw-opel-o ... 67187.html

Niewielka cena i myśle, ze to ściema..., ale opinie się przydadzą.

Pozdro...
Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II

leoncjo
Fan Forum
Posty: 286
Rejestracja: 22 lut 2012
Punkty reputacji: 2
województwo: małopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: 1.9 TDI BLS
Lokalizacja: Kr.

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: leoncjo » 22 sty 2014, 17:02

wg mnie ten moduł to zwykły "oszukiwać rzeczywistej temperatury silnika"

Mol
User
Posty: 6
Rejestracja: 08 paź 2013
Punkty reputacji: 0
województwo: pomorskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: 1.9 TDI BLS
Lokalizacja: 3miasto

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: Mol » 12 mar 2014, 8:42

Miałem problem z odpalaniem na ciepłym silniku już od 50 stopni musiałem go kręcić - po sprawdzeniu błąd czujnika położenia wałka przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem czujnik i pali na ciepłym tak dobrze jak na zimnym od pierwszego dotknięcia.A już myślałem że mapy będę musiał wgrać .... Pozdrawiam :D

LeszekR
Fan Forum
Posty: 265
Rejestracja: 28 mar 2007
Punkty reputacji: 0
województwo: wielkopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Comfortline
silnik: 1.9 TDI BKC
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: LeszekR » 13 mar 2014, 13:19

Z przykroscia musze stwierdzic ze objaw chyba powraca. Zrobilo sie cieplej i cos zaczyna sie dziać. Co ciekawe pierwsze odpalenie na cieplo po dlugiej trasie najbardziej uwidacznia problem. Akumulator na 3 lata pomógł mi zapomniec o niedogodności. Dodam że dalem do przegladu rozrusznik byl jak nowy ale i tak wymienione zostaly łożysko igielkowe oraz tulejka w formei mini łożyska(rozrusznik valeo nie ma tulejek jak bosch).
Poki co problem jeszcze nie jest w takiej skali jak kiedyś, ale nie jestem optymista. Czasami nie zawsze odpali za pierwszym obrotem bywa że rozrusznik szybko zakreci dwu trzy krotnie i zapala tez i bez szarpniecia.
Obserwuje dalej ale teraz pozostaje juz tylko ingerencja w dawki rozruchu. Ciekawe na ile pomaga na szarpniecie podniesienie dawki vdsem co czynią po niektórzy na forum tourana i jakie niesie to skutki uboczne.
No nic byle nie bylo gorzej jak jest obecnie to daloby sie przeżyć.

Awatar użytkownika
Mettenoos
Admin/Tropiciel Spamerów
Posty: 8046
Rejestracja: 13 sie 2008
Punkty reputacji: 128
województwo: pomorskie
auto: Audi
wersja wyposażenia: Inna
silnik: 1.9 TDI BLS
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: Mettenoos » 14 mar 2014, 11:21

LeszekR pisze: Akumulator na 3 lata pomógł mi zapomniec o niedogodności.


bo z jego 780A EN /strzelam bo nie wiem jaki masz/ pewnie pozostało wiele mniej, ta przypadłość silników z serii Bxx to musi być jakaś wada producenta, u mnie na razie pali miękko

LeszekR
Fan Forum
Posty: 265
Rejestracja: 28 mar 2007
Punkty reputacji: 0
województwo: wielkopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Comfortline
silnik: 1.9 TDI BKC
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: LeszekR » 14 mar 2014, 13:38

mettenos pisze:
LeszekR pisze: Akumulator na 3 lata pomógł mi zapomniec o niedogodności.


bo z jego 780A EN /strzelam bo nie wiem jaki masz/ pewnie pozostało wiele mniej, ta przypadłość silników z serii Bxx to musi być jakaś wada producenta, u mnie na razie pali miękko


Centra futura siedzi i póki co jeszcze nie jest tak jak kiedyś gdzie walniecie było potężne. Ciekawe jestem jak u pozostałych którzy w podobnym czasie wymieniali akumulatory czy problem wraca. Gdzie niegdzie czytam też o sprawdzeniu ponktów masowych, ale czy to mogłoby mieć wpływ szczerze wątpię. Rece opadają

Tiger1980
User
Posty: 18
Rejestracja: 25 lip 2012
Punkty reputacji: 1
województwo: lubuskie
auto: Golf Mk7
wersja wyposażenia: Inna
silnik: INNY DIESEL

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: Tiger1980 » 25 mar 2014, 21:15

LeszekR pisze: Dodam że dalem do przegladu rozrusznik byl jak nowy ale i tak wymienione zostaly łożysko igielkowe oraz tulejka w formei mini łożyska(rozrusznik valeo nie ma tulejek jak bosch).


sama wymiana tulejek, czy łożysk to jeszcze nie regeneracja rozrusznika... ja tez mialem ten sam problem co większość. Na początku lutego miałem urlop i w końcu zdecydowałem się zrobić z tym porządek. Podstawa regeneracji rozrusznika jest wymiana tulejek / łożysk, szczotkotrzymacza i automatu. U mnie rozrusznik nie byl od nowosci jeszcze rozbierany (2005, przebieg 220 tys.). Tulejki wygladały jak nowe i finalnie one zostały! Zamienniki mogłyby być gorsze niż części OEM. Wymieniony za to został szczotkotrzymacz i automat (oba na oryginaly).
Golf pali teraz idealnie w kazdych warunkach. Nie ma nawet zająkniecia, czy ciepły czy zimny. O szarpaniu nie ma nawet mowy. Akumulator ma prawie 2 lata i nie był ruszany. Z Twojego opisu wynika, że nie zrobiłeś tak naprawdę regeneracji rozrusznika, tylko wymieniłeś tulejki.

koszt pełnej regeneracji rozrusznika to 240 pln z gwarancją.

LeszekR
Fan Forum
Posty: 265
Rejestracja: 28 mar 2007
Punkty reputacji: 0
województwo: wielkopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Comfortline
silnik: 1.9 TDI BKC
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: LeszekR » 26 mar 2014, 10:26

Tiger1980 pisze:
LeszekR pisze: Dodam że dalem do przegladu rozrusznik byl jak nowy ale i tak wymienione zostaly łożysko igielkowe oraz tulejka w formei mini łożyska(rozrusznik valeo nie ma tulejek jak bosch).


sama wymiana tulejek, czy łożysk to jeszcze nie regeneracja rozrusznika... ja tez mialem ten sam problem co większość. Na początku lutego miałem urlop i w końcu zdecydowałem się zrobić z tym porządek. Podstawa regeneracji rozrusznika jest wymiana tulejek / łożysk, szczotkotrzymacza i automatu. U mnie rozrusznik nie byl od nowosci jeszcze rozbierany (2005, przebieg 220 tys.). Tulejki wygladały jak nowe i finalnie one zostały! Zamienniki mogłyby być gorsze niż części OEM. Wymieniony za to został szczotkotrzymacz i automat (oba na oryginaly).
Golf pali teraz idealnie w kazdych warunkach. Nie ma nawet zająkniecia, czy ciepły czy zimny. O szarpaniu nie ma nawet mowy. Akumulator ma prawie 2 lata i nie był ruszany. Z Twojego opisu wynika, że nie zrobiłeś tak naprawdę regeneracji rozrusznika, tylko wymieniłeś tulejki.

koszt pełnej regeneracji rozrusznika to 240 pln z gwarancją.


Tak, masz racje trudno to nazwać pełną regeneracją, ale szczotki i automat wszystko było jak nowe, nawet nie było brudu. Ja mam 1/3 Twojego przebiegu w Twoim przypadku wymiana tych czesci rozrusznika mogła mieć rzeczywiście sens. Ile km przejechałeś po regeneracji?Jaki masz rozrusznik Valeo czy Bosch?

Tiger1980
User
Posty: 18
Rejestracja: 25 lip 2012
Punkty reputacji: 1
województwo: lubuskie
auto: Golf Mk7
wersja wyposażenia: Inna
silnik: INNY DIESEL

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: Tiger1980 » 02 kwie 2014, 21:04

rozrusznik mam Bosch. Przejechałem już blisko 6 tys. i nadal jest super.

co do wizualnego stanu.... u mnie też nie było się do czego przyczepić. Szczotkotrzymacz był w porzadku. Szczotki w dobrym stanie. Automat jest nierozbieralny akurat..... Z czasem jednak opór jest coraz wiekszy i rozrusznik nie dostaje już tyle pradu co potrzeba. Dodam, że u mnie wszystkie elementy chodziły idealnie. Tulejki OEM zostały.
Nie możesz wykluczyć w swoim przypadku rozrusznika, bo tak naprawde nic z nim nie zrobiłeś,a problem pozostał.

LeszekR
Fan Forum
Posty: 265
Rejestracja: 28 mar 2007
Punkty reputacji: 0
województwo: wielkopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Comfortline
silnik: 1.9 TDI BKC
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: LeszekR » 02 kwie 2014, 21:48

Tiger1980 pisze:rozrusznik mam Bosch. Przejechałem już blisko 6 tys. i nadal jest super.

co do wizualnego stanu.... u mnie też nie było się do czego przyczepić. Szczotkotrzymacz był w porzadku. Szczotki w dobrym stanie. Automat jest nierozbieralny akurat..... Z czasem jednak opór jest coraz wiekszy i rozrusznik nie dostaje już tyle pradu co potrzeba. Dodam, że u mnie wszystkie elementy chodziły idealnie. Tulejki OEM zostały.
Nie możesz wykluczyć w swoim przypadku rozrusznika, bo tak naprawde nic z nim nie zrobiłeś,a problem pozostał.



Widzisz jedni mowia że to tulejki, innym wystarcza czyszczenie, jeszcze inni ze to nie rozrusznik. Ostatnio czytam również o masie.

Awatar użytkownika
Mettenoos
Admin/Tropiciel Spamerów
Posty: 8046
Rejestracja: 13 sie 2008
Punkty reputacji: 128
województwo: pomorskie
auto: Audi
wersja wyposażenia: Inna
silnik: 1.9 TDI BLS
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: Mettenoos » 02 kwie 2014, 23:33

W 90% winny był aku, problem wystepowal nawet w 1 czy 2-letnich autach gdzie nie moglo byc mowy o zuzyciu lecz o zlych parametrach aku a do tego coś skopane przez producenta bo problem głównie dotyczył motorów z serii Bxx. Wiadomo też że mk5 się starzeją i będą dochodzic problemy z rozrusznikami, masami i inne problemy. U mnie w obu autach tj. mk5 i a3 problem zostal wyeliminowany przez wstawienie aku z wiekszym prądem rozruchu, 6 letni Touran na fabrycznym aku nie szarpie, z papierow wynika ze 4 lata temu w DE był w ASO na zmianie softu gdzie właściciel uskarżał się na jakieś drgania silnika i szarpanie

Awatar użytkownika
Manios
Fan Forum
Posty: 314
Rejestracja: 15 paź 2012
Punkty reputacji: 7
województwo: pomorskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: R-line
silnik: 3.2 R32 BUB
Lokalizacja: Gdańsk
kartoteka

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: Manios » 03 kwie 2014, 16:33

To i ja dołączę do grona osób którym wymiana akumulatora pomogła tylko na krótki okres czasu, dokładnie na rok i 15tyś.km.
Znów zaczyna się szarpnięcie przy rozruchu ciepłego silnika i to dość spore. Ale jestem pewny że to wina aku, bo raczej go zajechałem w tą zimę webasto, bo jakoś tak się to w czasie zbiegło. Na chwilę obecną nie jestem w stanie go już reanimować nawet długimi trasami. Spróbuje go reklamować, zobaczymy co powiedzą, najwyżej szykuje się na kolejny zakup.


Wróć do „Silniki diesla”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość