Ciężkie odpalanie, szarpanie ciepłego silnika TDI

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez mettenos » 9 paź 2013, o 09:25

skoro jest błąd czujnika to od jego wymiany bym zaczął, jak nadal będzie ciężko palił - co jest możliwe w tych silnikach, wówczas mapy rozruchowe

przede wszystkim zanim będziesz wydawał kasę na nowy czujnik sprawdź wpierw okablowanie, wtyczkę itp... wyjmij go i przeczyść końcówkę
VCDS, kodowania, bloki pomiarowe

Pamiętaj o pkt 19 reg. jeśli zauważyłeś na forum nielegalne treści, złamanie prawa - KONIECZNIE ZGŁOŚ JE ADMINISTRATOROM LUB MODERATOROM!
Poza tym jeśli zauważyłeś bałagan na forum daj znać - posprzątam
Avatar użytkownika
mettenos
Admin
 
Posty: 6472
Dołączył(a): 13 sie 2008, o 10:49
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E
Reputacja: 58
województwo: pomorskie
auto: Inne
wersja wyposażenia: Inna
silnik: 1.9 TDI BLS

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez LeszekR » 29 paź 2013, o 11:44

Po 2,5 roku od akumulatora problem odpukać nie występuje, choć musze przyznać że w tym roku dosłownie trzy razy zapalił mi z lekkim szarpnięciem/uderzeniem. Zaznaczam, że nie w takiej skali jak było to kiedyś gdzie były dwa trzy łupnięcia zanim zapalił.
Testuje i obserwuje dalej
LeszekR
Fan Forum
 
Posty: 255
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 09:10
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.
Reputacja: 0
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: trendline
silnik: 1.9 TDI BKC

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez paweu » 30 paź 2013, o 18:55

Ja w sobotę rozebrałem rozrusznik, wymieniłem tulejki, szczotki, łożysko igiełkowe.
Nasmarowałem bendiks i mechanizm rozrusznika.
Efekt, piękne palenie, bez charakterystycznego szarpanięcia.
Przed zrobieniem rozrusznika zdarzało się, że szarpał.
Nawet po zrobieniu map startowych przez Spanky'iego z A4 problem nie ustąpił.
Polecam sprawdzić rozrusznik, teraz silnik odpala bardzo delikatnie
był Sportline BKC+ wirus 144 KM, 313Nm; jest A4 b5 Avant 1,9tdi AFN
Avatar użytkownika
paweu
Fan Forum
 
Posty: 110
Dołączył(a): 23 paź 2012, o 18:27
Lokalizacja: Leżajsk
Reputacja: 2
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: trendline
silnik: 1.9 TDI BKC

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez mettenos » 30 paź 2013, o 19:24

ok, może w twoim przypadku to się sprawdziło, oczywiście w starszych autach trzeba to zrobić zanim zacznie się modzić z mapami tylko powiedz mi jaki to ma związek w rocznym czy dwuletnim aucie, które szarpie przy odpalaniu a rozrusznik ma "funkiel nówka nie śmigany"
VCDS, kodowania, bloki pomiarowe

Pamiętaj o pkt 19 reg. jeśli zauważyłeś na forum nielegalne treści, złamanie prawa - KONIECZNIE ZGŁOŚ JE ADMINISTRATOROM LUB MODERATOROM!
Poza tym jeśli zauważyłeś bałagan na forum daj znać - posprzątam
Avatar użytkownika
mettenos
Admin
 
Posty: 6472
Dołączył(a): 13 sie 2008, o 10:49
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E
Reputacja: 58
województwo: pomorskie
auto: Inne
wersja wyposażenia: Inna
silnik: 1.9 TDI BLS

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez paweu » 30 paź 2013, o 22:23

jaki to ma związek w rocznym czy dwuletnim aucie, które szarpie przy odpalaniu a rozrusznik ma "funkiel nówka nie śmigany"

O ile wiem to nie znajdziesz ani rocznego, anie dwuletnigo Golfa 5, a przecież o nim jest ten wątek.
Najmłodsze egzemplarze mają już 4 lub 5 lat i swoje przejechały.

Napisałem, że w moim przypadku pomogła regeneracja rozrusznika, Kropka.
był Sportline BKC+ wirus 144 KM, 313Nm; jest A4 b5 Avant 1,9tdi AFN
Avatar użytkownika
paweu
Fan Forum
 
Posty: 110
Dołączył(a): 23 paź 2012, o 18:27
Lokalizacja: Leżajsk
Reputacja: 2
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: trendline
silnik: 1.9 TDI BKC

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez mettenos » 31 paź 2013, o 08:21

paweu napisał(a):
O ile wiem to nie znajdziesz ani rocznego, anie dwuletnigo Golfa 5, a przecież o nim jest ten wątek.


źle mnie zrozumiałeś albo niejasno napisałem, chodziło mi o to mój jako dwulatek z haczykiem już szarpał podczas rozruchu
VCDS, kodowania, bloki pomiarowe

Pamiętaj o pkt 19 reg. jeśli zauważyłeś na forum nielegalne treści, złamanie prawa - KONIECZNIE ZGŁOŚ JE ADMINISTRATOROM LUB MODERATOROM!
Poza tym jeśli zauważyłeś bałagan na forum daj znać - posprzątam
Avatar użytkownika
mettenos
Admin
 
Posty: 6472
Dołączył(a): 13 sie 2008, o 10:49
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E
Reputacja: 58
województwo: pomorskie
auto: Inne
wersja wyposażenia: Inna
silnik: 1.9 TDI BLS

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez paweu » 31 paź 2013, o 08:54

O ile wiem to nie znajdziesz ani rocznego, anie dwuletnigo Golfa 5, a przecież o nim jest ten wątek.

źle mnie zrozumiałeś albo niejasno napisałem, chodziło mi o to mój jako dwulatek z haczykiem już szarpał podczas rozruchu

Według mnie, w pierwszej kolejności trzeba się skupić na akumulatorze i rozruszniku, później mapy
Sam napisałeś, że u ciebie pomogła wymiana aku. A u mnie regeneracja rozrusznika, czyli duże znaczenia ma tutaj prędkość z jaką kręci rozrusznik
Może VW chciał zaoszczędzić kosztem jakości części i stąd te problemy, już w dwuletnim samochodzie
był Sportline BKC+ wirus 144 KM, 313Nm; jest A4 b5 Avant 1,9tdi AFN
Avatar użytkownika
paweu
Fan Forum
 
Posty: 110
Dołączył(a): 23 paź 2012, o 18:27
Lokalizacja: Leżajsk
Reputacja: 2
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: trendline
silnik: 1.9 TDI BKC

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez mettenos » 31 paź 2013, o 09:21

czytając ten temat i inne na kilku forach wniosek jest taki, że większośc problemów z szarpaniem to zbyt niski prąd rozruchu bez względu na wiek auta, z czasem tj. "starzeniem" się Mk5 częściej zapewne dochodzić będzie wina innych podzespołów jak choćby rozrusznik

temat rozpoczęto 18 lis 2008 a wówczas autka były relatywnie młode i niezużyte a problem już występował

najwazniejsze że w ten czy inny sposób uporałeś się z problemem, oby nieprędko powrócił
VCDS, kodowania, bloki pomiarowe

Pamiętaj o pkt 19 reg. jeśli zauważyłeś na forum nielegalne treści, złamanie prawa - KONIECZNIE ZGŁOŚ JE ADMINISTRATOROM LUB MODERATOROM!
Poza tym jeśli zauważyłeś bałagan na forum daj znać - posprzątam
Avatar użytkownika
mettenos
Admin
 
Posty: 6472
Dołączył(a): 13 sie 2008, o 10:49
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E
Reputacja: 58
województwo: pomorskie
auto: Inne
wersja wyposażenia: Inna
silnik: 1.9 TDI BLS

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez grejf » 31 paź 2013, o 20:27

problem z rozruchem na gorącym silniku jest na padniętym, lub brudnym czujniku położenia wałka rozrządu więc jeśli palił ok, a teraz jest błąd i "hehła" to wymieniać :) w niektórych 2.0 na walniętym czujniku w ogóle nie zapali odnotowane w skodzianach.
Ja do swojego brałem w iparts jakiś zamiennik za 140zł, 2lata już chodzi i ok.
Każdy przypadek z mozolnym rozruchem i waleniem jest indywidualny, lecz te 3 rzeczy są przyczyną - mapy, aku+ rozrusznik, czujnik położ wałka

Rozrusznik spuchnie z czasem od kręcenia na ciepłym + seryjnie za małe aku, małe rpm wału nawet przy naładowanym aku seryjnym i po zmianie map. To samo mają chryslery 2.5/2.8crd a serwis wymienia listwę główną za 5k zamiast aku :D , jak nie pomaga bardziej lotni regenerują zawor przelewowy na listwie i cyka. Też się pół świata z tym zmaga...
www.tune-up.pl
...traci trakcje na trójce w butach 225 17"
KENWOOD DNX520VBT + 150W 20/16/11
Avatar użytkownika
grejf
Fan Forum
 
Posty: 199
Dołączył(a): 25 wrz 2012, o 14:11
Reputacja: 0
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: trendline
silnik: 1.9 TDI BKC

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez dziadol » 4 sty 2014, o 11:18

Panowie a co sądzicie o takim czymś...??
Aktualnie u mnie problemu nie ma na odpalaniu i szarpaniu na ciepłym silniku...
Oowszem mam problem z odpalaniem ale na zimnym silniku...

Przy okazji wpadło mi to... =>> http://allegro.pl/zle-odpala-bmw-opel-o ... 67187.html

Niewielka cena i myśle, ze to ściema..., ale opinie się przydadzą.

Pozdro...
Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II
Avatar użytkownika
dziadol
Fan Forum
 
Posty: 143
Dołączył(a): 30 kwi 2012, o 22:17
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Reputacja: 0
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: trendline
silnik: 1.9 TDI BKC

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez leoncjo » 22 sty 2014, o 17:02

wg mnie ten moduł to zwykły "oszukiwać rzeczywistej temperatury silnika"
leoncjo
Filantrop
 
Posty: 333
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 11:58
Lokalizacja: Kr.
Reputacja: 1
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: trendline
silnik: 1.9 TDI BKC

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez Mol » 12 mar 2014, o 08:42

Miałem problem z odpalaniem na ciepłym silniku już od 50 stopni musiałem go kręcić - po sprawdzeniu błąd czujnika położenia wałka przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem czujnik i pali na ciepłym tak dobrze jak na zimnym od pierwszego dotknięcia.A już myślałem że mapy będę musiał wgrać .... Pozdrawiam :D
Mol
User
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 paź 2013, o 09:45
Lokalizacja: 3miasto
Reputacja: 0
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: trendline
silnik: 1.9 TDI BKC

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez LeszekR » 13 mar 2014, o 13:19

Z przykroscia musze stwierdzic ze objaw chyba powraca. Zrobilo sie cieplej i cos zaczyna sie dziać. Co ciekawe pierwsze odpalenie na cieplo po dlugiej trasie najbardziej uwidacznia problem. Akumulator na 3 lata pomógł mi zapomniec o niedogodności. Dodam że dalem do przegladu rozrusznik byl jak nowy ale i tak wymienione zostaly łożysko igielkowe oraz tulejka w formei mini łożyska(rozrusznik valeo nie ma tulejek jak bosch).
Poki co problem jeszcze nie jest w takiej skali jak kiedyś, ale nie jestem optymista. Czasami nie zawsze odpali za pierwszym obrotem bywa że rozrusznik szybko zakreci dwu trzy krotnie i zapala tez i bez szarpniecia.
Obserwuje dalej ale teraz pozostaje juz tylko ingerencja w dawki rozruchu. Ciekawe na ile pomaga na szarpniecie podniesienie dawki vdsem co czynią po niektórzy na forum tourana i jakie niesie to skutki uboczne.
No nic byle nie bylo gorzej jak jest obecnie to daloby sie przeżyć.
LeszekR
Fan Forum
 
Posty: 255
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 09:10
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.
Reputacja: 0
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: trendline
silnik: 1.9 TDI BKC

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez mettenos » 14 mar 2014, o 11:21

LeszekR napisał(a): Akumulator na 3 lata pomógł mi zapomniec o niedogodności.


bo z jego 780A EN /strzelam bo nie wiem jaki masz/ pewnie pozostało wiele mniej, ta przypadłość silników z serii Bxx to musi być jakaś wada producenta, u mnie na razie pali miękko
VCDS, kodowania, bloki pomiarowe

Pamiętaj o pkt 19 reg. jeśli zauważyłeś na forum nielegalne treści, złamanie prawa - KONIECZNIE ZGŁOŚ JE ADMINISTRATOROM LUB MODERATOROM!
Poza tym jeśli zauważyłeś bałagan na forum daj znać - posprzątam
Avatar użytkownika
mettenos
Admin
 
Posty: 6472
Dołączył(a): 13 sie 2008, o 10:49
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E
Reputacja: 58
województwo: pomorskie
auto: Inne
wersja wyposażenia: Inna
silnik: 1.9 TDI BLS

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postprzez LeszekR » 14 mar 2014, o 13:38

mettenos napisał(a):
LeszekR napisał(a): Akumulator na 3 lata pomógł mi zapomniec o niedogodności.


bo z jego 780A EN /strzelam bo nie wiem jaki masz/ pewnie pozostało wiele mniej, ta przypadłość silników z serii Bxx to musi być jakaś wada producenta, u mnie na razie pali miękko


Centra futura siedzi i póki co jeszcze nie jest tak jak kiedyś gdzie walniecie było potężne. Ciekawe jestem jak u pozostałych którzy w podobnym czasie wymieniali akumulatory czy problem wraca. Gdzie niegdzie czytam też o sprawdzeniu ponktów masowych, ale czy to mogłoby mieć wpływ szczerze wątpię. Rece opadają
LeszekR
Fan Forum
 
Posty: 255
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 09:10
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.
Reputacja: 0
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: trendline
silnik: 1.9 TDI BKC

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Reklama w serwisie ]  [ Zostań klubowiczem ]  [ Zapytaj o sponsoring ]