I ZLOT FANÓW FORUM VWGOLFV.PL

Więcej szczegółów w temacie http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=30&t=16219

Ciężkie odpalanie, szarpanie ciepłego silnika TDI

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
Mettenoos
Tropiciel Spamerów
Posty: 10871
Rejestracja: 13 sie 2008, 11:49
Punkty reputacji: 305
województwo: pomorskie
auto: Inne
wersja wyposażenia: Inna
silnik: INNY DIESEL
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: Mettenoos » 30 paź 2013, 19:24

ok, może w twoim przypadku to się sprawdziło, oczywiście w starszych autach trzeba to zrobić zanim zacznie się modzić z mapami tylko powiedz mi jaki to ma związek w rocznym czy dwuletnim aucie, które szarpie przy odpalaniu a rozrusznik ma "funkiel nówka nie śmigany"
VCDS przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
_______________________________
ObrazekN47D20C

paweu
Fan Forum
Posty: 107
Rejestracja: 23 paź 2012, 19:27
Punkty reputacji: 2
województwo: podkarpackie
auto: Audi
wersja wyposażenia: Sportline
silnik: 1.9 TDI BKC+
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: paweu » 30 paź 2013, 22:23

jaki to ma związek w rocznym czy dwuletnim aucie, które szarpie przy odpalaniu a rozrusznik ma "funkiel nówka nie śmigany"

O ile wiem to nie znajdziesz ani rocznego, anie dwuletnigo Golfa 5, a przecież o nim jest ten wątek.
Najmłodsze egzemplarze mają już 4 lub 5 lat i swoje przejechały.

Napisałem, że w moim przypadku pomogła regeneracja rozrusznika, Kropka.
był Sportline BKC+ wirus 144 KM, 313Nm; jest A4 b5 Avant 1,9tdi AFN

Awatar użytkownika
Mettenoos
Tropiciel Spamerów
Posty: 10871
Rejestracja: 13 sie 2008, 11:49
Punkty reputacji: 305
województwo: pomorskie
auto: Inne
wersja wyposażenia: Inna
silnik: INNY DIESEL
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: Mettenoos » 31 paź 2013, 8:21

paweu pisze:
O ile wiem to nie znajdziesz ani rocznego, anie dwuletnigo Golfa 5, a przecież o nim jest ten wątek.


źle mnie zrozumiałeś albo niejasno napisałem, chodziło mi o to mój jako dwulatek z haczykiem już szarpał podczas rozruchu
VCDS przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
_______________________________
ObrazekN47D20C

paweu
Fan Forum
Posty: 107
Rejestracja: 23 paź 2012, 19:27
Punkty reputacji: 2
województwo: podkarpackie
auto: Audi
wersja wyposażenia: Sportline
silnik: 1.9 TDI BKC+
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: paweu » 31 paź 2013, 8:54

O ile wiem to nie znajdziesz ani rocznego, anie dwuletnigo Golfa 5, a przecież o nim jest ten wątek.

źle mnie zrozumiałeś albo niejasno napisałem, chodziło mi o to mój jako dwulatek z haczykiem już szarpał podczas rozruchu

Według mnie, w pierwszej kolejności trzeba się skupić na akumulatorze i rozruszniku, później mapy
Sam napisałeś, że u ciebie pomogła wymiana aku. A u mnie regeneracja rozrusznika, czyli duże znaczenia ma tutaj prędkość z jaką kręci rozrusznik
Może VW chciał zaoszczędzić kosztem jakości części i stąd te problemy, już w dwuletnim samochodzie
był Sportline BKC+ wirus 144 KM, 313Nm; jest A4 b5 Avant 1,9tdi AFN

Awatar użytkownika
Mettenoos
Tropiciel Spamerów
Posty: 10871
Rejestracja: 13 sie 2008, 11:49
Punkty reputacji: 305
województwo: pomorskie
auto: Inne
wersja wyposażenia: Inna
silnik: INNY DIESEL
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: Mettenoos » 31 paź 2013, 9:21

czytając ten temat i inne na kilku forach wniosek jest taki, że większośc problemów z szarpaniem to zbyt niski prąd rozruchu bez względu na wiek auta, z czasem tj. "starzeniem" się Mk5 częściej zapewne dochodzić będzie wina innych podzespołów jak choćby rozrusznik

temat rozpoczęto 18 lis 2008 a wówczas autka były relatywnie młode i niezużyte a problem już występował

najwazniejsze że w ten czy inny sposób uporałeś się z problemem, oby nieprędko powrócił
VCDS przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
_______________________________
ObrazekN47D20C

grejf
Fan Forum
Posty: 200
Rejestracja: 25 wrz 2012, 15:11
Punkty reputacji: 0
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: ---

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: grejf » 31 paź 2013, 20:27

problem z rozruchem na gorącym silniku jest na padniętym, lub brudnym czujniku położenia wałka rozrządu więc jeśli palił ok, a teraz jest błąd i "hehła" to wymieniać :) w niektórych 2.0 na walniętym czujniku w ogóle nie zapali odnotowane w skodzianach.
Ja do swojego brałem w iparts jakiś zamiennik za 140zł, 2lata już chodzi i ok.
Każdy przypadek z mozolnym rozruchem i waleniem jest indywidualny, lecz te 3 rzeczy są przyczyną - mapy, aku+ rozrusznik, czujnik położ wałka

Rozrusznik spuchnie z czasem od kręcenia na ciepłym + seryjnie za małe aku, małe rpm wału nawet przy naładowanym aku seryjnym i po zmianie map. To samo mają chryslery 2.5/2.8crd a serwis wymienia listwę główną za 5k zamiast aku :D , jak nie pomaga bardziej lotni regenerują zawor przelewowy na listwie i cyka. Też się pół świata z tym zmaga...
Obowiązuje zakaz reklamy w podpisie // administracja forum

e-klasa
Żółtodziób
Posty: 71
Rejestracja: 21 lis 2012, 19:21
Punkty reputacji: -104
województwo: kujawsko-pomorskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Comfortline
silnik: 1.9 TDI BKC
Lokalizacja: TORUŃ

Szarpie silnikiem 1.9tdi

Postautor: e-klasa » 24 gru 2013, 11:14

Witam mam nastepujacy problem wiem ze to inna marka ale tez z grupy vw chodzi dokladnie o pasata 2002r 1.9tdi 130k .Przejechane ma 290tys serwisowany do konca jestem 3 wlascielem zakupiony w polskim salonie vw.Problem jest nastepujacy odpalam samochod z rana jak jest zimny silnik i zaczyna szarpac silnikiem tak jakby przerywal obroty trzyma normalnie jak zalapie temperatury to jest juz ok sprawdzony byl na kompie na rozgrzanym silniku to nic niewykazalo wtryski ok cala reszta tez.Co moze byc nie tak prosze o porade ...dziekuje

trzeci5
Forumowy gaduła
Posty: 765
Rejestracja: 23 wrz 2012, 10:37
Punkty reputacji: 5
województwo: śląskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Sportline
silnik: 1.9 TDI BKC
Lokalizacja: Skrzyszów,Wodzisław Śl.
kartoteka

Re: Szarpie silnikiem 1.9tdi

Postautor: trzeci5 » 24 gru 2013, 13:06

sprawdź wtyczki na pompo wtryskach i okablowanie pod pokrywą zaworów,możesz też nieco przygiąć piny w wtyku PD żey połączenie było pewniejsze,po takim zabiegu zdarzało się że problem ustał :D

e-klasa
Żółtodziób
Posty: 71
Rejestracja: 21 lis 2012, 19:21
Punkty reputacji: -104
województwo: kujawsko-pomorskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Comfortline
silnik: 1.9 TDI BKC
Lokalizacja: TORUŃ

Re: Szarpie silnikiem 1.9tdi

Postautor: e-klasa » 24 gru 2013, 14:42

To czyli miales taki sam problem ???

Awatar użytkownika
Mettenoos
Tropiciel Spamerów
Posty: 10871
Rejestracja: 13 sie 2008, 11:49
Punkty reputacji: 305
województwo: pomorskie
auto: Inne
wersja wyposażenia: Inna
silnik: INNY DIESEL
Lokalizacja: 54.2412200°N, 17.8982589°E

Re: Szarpie silnikiem 1.9tdi

Postautor: Mettenoos » 24 gru 2013, 14:59

zrób odczyt z czujników temperatur na zimnym silniku przed odpaleniem, od wtyczek pompek prędzej obstawiam na problem z początkowym zasilaniem w paliwo, może uszczelniacze pompek, może coś z EGR się dzieje
VCDS przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
_______________________________
ObrazekN47D20C

e-klasa
Żółtodziób
Posty: 71
Rejestracja: 21 lis 2012, 19:21
Punkty reputacji: -104
województwo: kujawsko-pomorskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Comfortline
silnik: 1.9 TDI BKC
Lokalizacja: TORUŃ

Re: Szarpie silnikiem 1.9tdi

Postautor: e-klasa » 24 gru 2013, 19:02

Egr jest zaslepiony czy to moze miec wplyw na to?

trzeci5
Forumowy gaduła
Posty: 765
Rejestracja: 23 wrz 2012, 10:37
Punkty reputacji: 5
województwo: śląskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Sportline
silnik: 1.9 TDI BKC
Lokalizacja: Skrzyszów,Wodzisław Śl.
kartoteka

Re: Szarpie silnikiem 1.9tdi

Postautor: trzeci5 » 24 gru 2013, 22:39

e-klasa pisze:To czyli miales taki sam problem ???

ja osobiście nie ale robiłem takiego paska z takimi objawami i właśnie połączenie wtykowe na PD było winne

dziadol
Fan Forum
Posty: 158
Rejestracja: 30 kwie 2012, 23:17
Punkty reputacji: 0
województwo: kujawsko-pomorskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Comfortline OEM+
silnik: 1.9 TDI BKC
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: dziadol » 04 sty 2014, 11:18

Panowie a co sądzicie o takim czymś...??
Aktualnie u mnie problemu nie ma na odpalaniu i szarpaniu na ciepłym silniku...
Oowszem mam problem z odpalaniem ale na zimnym silniku...

Przy okazji wpadło mi to... =>> http://allegro.pl/zle-odpala-bmw-opel-o ... 67187.html

Niewielka cena i myśle, ze to ściema..., ale opinie się przydadzą.

Pozdro...
Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II

leoncjo
Fan Forum
Posty: 286
Rejestracja: 22 lut 2012, 11:58
Punkty reputacji: 2
województwo: małopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: 1.9 TDI BLS
Lokalizacja: Kr.

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: leoncjo » 22 sty 2014, 17:02

wg mnie ten moduł to zwykły "oszukiwać rzeczywistej temperatury silnika"

Mol
User
Posty: 6
Rejestracja: 08 paź 2013, 10:45
Punkty reputacji: 0
województwo: pomorskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: 1.9 TDI BLS
Lokalizacja: 3miasto

Re: Ciężkie odpalanie, szarpnięcie przy ciepłym silniku

Postautor: Mol » 12 mar 2014, 8:42

Miałem problem z odpalaniem na ciepłym silniku już od 50 stopni musiałem go kręcić - po sprawdzeniu błąd czujnika położenia wałka przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem czujnik i pali na ciepłym tak dobrze jak na zimnym od pierwszego dotknięcia.A już myślałem że mapy będę musiał wgrać .... Pozdrawiam :D


Wróć do „Silniki diesla”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość