Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By AdamekS -  29 kwie 2009, 13:26
 -------
#16563
Witam, tata ma na oku Golfa Plusa z silnikiem 1,6 FSI. Macie mo¿e jakie¶ do¶wiadczenia z t± jednostk± napêdow±?
Ile to faktycznie pali, jak z awaryjno¶ci±, czy konieczny jest jaki¶ specjalny olej do niego?
Golf jest z 2005r, ale stan ig³a i z pewnych r±k, 42kkm faktycznego przebiegu. Jak dobrze pójdzie to bêd± 2 Golfy w rodzinie :lol:
Awatar użytkownika
By krz_p -  29 kwie 2009, 15:17
 wielkopolskie
#16567
mia³em wcze¶niej 1,6FSI, bardzo oszczêdny silnik
pali³ ok. 9l w mie¶cie i ok. 6l na trasie
Awatar użytkownika
By kamil 8000 -  29 kwie 2009, 17:54
 -------
#16569
na pewno lepszy ni¿ zwyk³y 1.6 (którego ja mam :lol: ) ale czy na pewno oryginalny ten przebieg :shock: no i silniczek na ³añcuch nie na pasku d³ugo polata :D
By AdamekS -  29 kwie 2009, 18:25
 -------
#16570
kamil 8000 pisze: ale czy na pewno oryginalny ten przebieg
Przebieg na 100% oryginalny - to jest auto naszego znajomego.
W ¶rodku i na zewn±trz wygl±da jak nówka, przegl±dy co 15kkm robione w ASO- wszystko jest w ksi±¿ce serwisowej.
Wyposa¿enie to chyba Trendline + klimatyzacja, ale pewny nie jestem. W ka¿dym razie ma wszystkie podstawowe, potrzebne w aucie rzeczy :)
Awatar użytkownika
By PotaS -  29 kwie 2009, 23:43
 warmińsko-mazurskie
#16579
Zalewam olej Motul Specyfic 504-507. Silnik ekonomiczny jak pisa³ krz_p.
Jestem zadowolony.
By Mandi -  04 maja 2009, 18:06
 dolnośląskie
#16627
Polecam oszczedny i jak na 1.6 dynamiczny :)
By tommmy -  04 maja 2009, 19:18
 -------
#16629
kamil 8000 pisze:na pewno lepszy ni¿ zwyk³y 1.6 (którego ja mam :lol: ) ale czy na pewno oryginalny ten przebieg :shock: no i silniczek na ³añcuch nie na pasku d³ugo polata :D
w tych silnikach zdarzaly sie przypadki naciagniecia lancucha rozrzadu lub przestawienia, (naprawa w ASO ok 5000 zl) wiec podejrzewam ze lepiej miec pasek i wymienic go co 120 000 km lub 180 000 w TFSI :D
Awatar użytkownika
By Bruce -  05 maja 2009, 17:48
 mazowieckie
#16645
Nie wiem jakie sa objawy problemow z lancuchem ?
Tak nagle sie przestawia ?
Informacje pochodza z ASO ?

Silnik polecam, jedyny minus, trzeba lac minimum PB98.
Podczas jazdy na kiepskim paliwie glosno slychac zawory.
Przy kiepskim paliwie potrafi siasc sonda lambda.
By tommmy -  05 maja 2009, 19:30
 -------
#16649
Bruce pisze:Nie wiem jakie sa objawy problemow z lancuchem ?
Tak nagle sie przestawia ?
Informacje pochodza z ASO ?

Silnik polecam, jedyny minus, trzeba lac minimum PB98.
Podczas jazdy na kiepskim paliwie glosno slychac zawory.
Przy kiepskim paliwie potrafi siasc sonda lambda.
glownym objawem jaki zauwaza uzytkownik to to ze wywala kontrolke silnika, czasmi do tego wszystkiego dochodzi nierowna praca
przstawienie paska a raczej jego naciagniecie nie zalezy od stylu jazdy czy przebiegu (znam przypadki gdzie lanuch wyminiono przy ok 40 000 km), moim zdaniem jest to wina materialu, napedu paska i elemetow ktore z nim wspolpracuja
informacje te pochodza z ASO, ale nie jest to tzw standart we wszystkich silnikach :wink:
Awatar użytkownika
By liroyek -  06 maja 2009, 9:14
 -------
#16660
wiecie co wg mnie to chyba byl nie wypal :)

1,6 mpi produkuja od lat i nadal go klepia :) a 1,6 fsi byl krotko i zastapili go 1,4 tsi ;) lub 18. tsi wg mnie jak cos jest dobre to tak szybko sie go nie zastepuje :)

no ale to tylko moja opinia :P
By Jedi -  06 maja 2009, 11:37
 -------
#16667
liroyek pisze:wiecie co wg mnie to chyba byl nie wypal :)

1,6 mpi produkuja od lat i nadal go klepia :) a 1,6 fsi byl krotko i zastapili go 1,4 tsi ;) lub 18. tsi wg mnie jak cos jest dobre to tak szybko sie go nie zastepuje :)

no ale to tylko moja opinia :P
Nie je¿dzi³em nigdy 1.6FSI, ale na pewno jest to dobry motor, poszli po prostu w nieco innym kierunku, postawili na downsizing skonstruowali 1.4TSI 122KM, ekonomiczniejszy, dynamiczniejszy, elastyczniejszy i w takim wypadku produkowanie w dalszym ci±gu 1.6FSI przesta³o siê op³acaæ, podobna historia spotka³a zreszt± 2.0FSI.
Podejrzewam, ¿e jak wejd± 1.2TSI to przyjdzie kolej tak¿e na 1.6 MPI.
Awatar użytkownika
By liroyek -  06 maja 2009, 13:29
 -------
#16674
z tego co wiem to ma byc wersja golfa z fabrycznym lpg :) wiec 1,6 mpi bedzie jeszcze dlugo zywy :D
Awatar użytkownika
By MiKo -  06 maja 2009, 23:05
 -------
#16694
W Niemczech ju¿ takiego cudaka sprzedaj± - Golf BiFuel.
Awatar użytkownika
By Bruce -  11 maja 2009, 16:54
 mazowieckie
#16768
Slyszalem, ze maja wycofac silnik 1.6 102KM, a w jego miejsce wstawic 1.2 100KM.
Widac jak na dloni, ida w kierunku downsizingu.
EU nalozyla taka dyrektywe na emisje szkodliwych spalin, wiec staraja sie nie placic za kazdy g na km2 ponad norme...
Takze dlatego planuja wycofac sie rowniez z paliwozernych silnikow 3.2 FSI.
Silniczek 1.6 FSI jest wporzadku, swiadczy o nim dalszy rozwoj i stworzenie na jego bazie silnikow 1.4 TSI i wkrotce 1.2 TSI.