#282051
Cześć,
Zwracam się do Was z prośbą rozwiązania problemu, znalezieniu przyczyny występowania problemu przeładowania turbiny w moim mk5.
Problem wyszedł w trakcie diagnozy samochodu pod modyfikację, zwiększenie mocy. Dla mnie 105KM jest mało dynamiczne/elastyczne i zażyczyłem sobie aby podnieść mu trochę osiągi.
Podczas testów wyszło, że turbina przeładowuje ok. 2480-2500mbar, natomiast nie wywala błędów oraz nie przełącza się w tryb awaryjny. Przeładowanie ma miejsce podczas normalnej jazdy. W przypadku, kiedy robię logi dynamiczne np. na 4 biegu, nie zaobserwowałem tego przeładowania.
Podejrzenie padło na zawór podciśnienia u mnie zespół zaworów (w starszych golfach N75). Zamieniłem zawory ze sprawnym 1.9 101KM. Okazuje się, że na innym zespole zaworów w moich samochodzie dalej jest przeładowanie, a mój zawór "N75" w samochodzie znajomego pracuje poprawnie. 1 rzecz wykluczona
Podczas jazdy było słychać świst/gwizd od turbiny + diagnoza przeładowania = turbina do regeneracji.
Zdecydowałem się na regenerację, gdyż w moim egzemplarzu nie była jeszcze robiona turbina, a przebieg wskazuje na ewentualne wyeksploatowanie. Mechanik stwierdził delikatny luz poprzeczny oraz delikatne zużycie łopatek?!
Zregenerowana turbina dalej wydaję świst/gwizd tak jak poprzednia, przeładowanie dalej występuję.
Nie mam już pomysłów gdzie szukać przyczyny.
P.S. Dodam jeszcze, że EGR mam zaślepiony, ale niewykasowany z ECU. Testy przeładowania były robione na normalnym "sprawnym" EGR jak i po zaślepieniu.
Proszę Was o jakieś podpowiedzi.
Zwracam się do Was z prośbą rozwiązania problemu, znalezieniu przyczyny występowania problemu przeładowania turbiny w moim mk5.
Problem wyszedł w trakcie diagnozy samochodu pod modyfikację, zwiększenie mocy. Dla mnie 105KM jest mało dynamiczne/elastyczne i zażyczyłem sobie aby podnieść mu trochę osiągi.
Podczas testów wyszło, że turbina przeładowuje ok. 2480-2500mbar, natomiast nie wywala błędów oraz nie przełącza się w tryb awaryjny. Przeładowanie ma miejsce podczas normalnej jazdy. W przypadku, kiedy robię logi dynamiczne np. na 4 biegu, nie zaobserwowałem tego przeładowania.
Podejrzenie padło na zawór podciśnienia u mnie zespół zaworów (w starszych golfach N75). Zamieniłem zawory ze sprawnym 1.9 101KM. Okazuje się, że na innym zespole zaworów w moich samochodzie dalej jest przeładowanie, a mój zawór "N75" w samochodzie znajomego pracuje poprawnie. 1 rzecz wykluczona
Podczas jazdy było słychać świst/gwizd od turbiny + diagnoza przeładowania = turbina do regeneracji.
Zdecydowałem się na regenerację, gdyż w moim egzemplarzu nie była jeszcze robiona turbina, a przebieg wskazuje na ewentualne wyeksploatowanie. Mechanik stwierdził delikatny luz poprzeczny oraz delikatne zużycie łopatek?!
Zregenerowana turbina dalej wydaję świst/gwizd tak jak poprzednia, przeładowanie dalej występuję.
Nie mam już pomysłów gdzie szukać przyczyny.
P.S. Dodam jeszcze, że EGR mam zaślepiony, ale niewykasowany z ECU. Testy przeładowania były robione na normalnym "sprawnym" EGR jak i po zaślepieniu.
Proszę Was o jakieś podpowiedzi.