Ruszyłem z tematem.
Pompa prawie od strzała przyjęła kodowanie, za drugim razem pokombinowałem z bajtem 19(20).
Nie traciła kodowania przy wyłączeniu VCDSa, wyłączeniu zapłonu.
Na ten moment pompa jest podłączona na sucho, VCDSem bawiłem się tylko na włączonym zapłonie, odkręcona przepustnica i ściągnięta rura intelcoolera.
Z wielką chęcią się podzielę tymi wszystkimi informacjami co do tej pory znalazłem.
Główne powody, dla których kodowanie może nie zostać zaakceptowane:
1. Najbardziej banalną rzeczą jest to, że nieprawidłowo skompilowałeś kodowanie) Gdzieś popełnili błąd, czegoś nie wzięli pod uwagę, nie weszli we właściwą opcję. Jest to całkiem możliwe, ponieważ w kodowaniu są pewne niuanse, a także możesz mieć rzadki samochód, którego kodowanie nie jest tak dobrze zbadane (amerykańska Jetta, Passat NMS, VW Beetle, ewentualnie Seats).
2. Nieprawidłowo wybrane kodowanie 16. bajtu. Najpopularniejszą wartością bazową tego bajtu jest „30”. Drugim najpopularniejszym jest „A0”. Czasami natyka się też na „B0”. Podobno zależy to od samochodu i jednostki. Inne wartości są rzadkie, ale jeśli blok uparcie nie akceptuje kodowania, chociaż wszystko zostało już sprawdzone ponownie, warto wypróbować wszystkie opcje wymienione poniżej w opisie kodowania. Częściowo dotyczy to 19-go bajtu w przypadku 19-(20-) bajtowych bloków, ale tam z reguły wystarczy wpisać wartość „70”. Nie widziałem jeszcze żadnych innych opcji.
3. Numer VIN w zestawie wskaźników nie zgadza się z rzeczywistym numerem VIN samochodu (ten wskazany w dokumentach, wybity na karoserii, pod przednią szybą, na tabliczkach itp.). Dość częsty powód w samochodach, w których deska rozdzielcza zmieniła się na inną. Chodzi o to, że blok VIN porównuje zależne bajty z VIN, który jest zapisany na desce rozdzielczej. A jeśli kodujesz na prawdziwy VIN samochodu, a na desce rozdzielczej jest inaczej - "nie będzie krewnych") Więc sprawdź VIN w desce rozdzielczej, jeśli nie masz pewności, że jest natywny i nikt się nie wspinał tam.
4. Wiadomo, że nie wszystkie bloki chcą zaakceptować kodowanie zawieszenia na złe drogi (RPD) w bajtach związanych z zawieszeniem i cechami układu hamulcowego. Ostatnio było też dla mnie odkryciem, że klocki, które były na aucie z PPD z fabryki (i były zakodowane na PPD) podobno są "zablokowane" do tej wartości i dlatego nie da się ich zakodować na konwencjonalne zawieszenie lub jakaś lub inna opcja kodowania (próbowałem zakodować tylko zwykłe zawieszenie, nie próbowałem innych opcji). Rozważ to, jeśli Twój samochód jest wyposażony w czujnik podciśnienia we wzmacniaczu podciśnienia lub przewodzie podciśnienia! W takim przypadku, jeśli blok nie zostanie zakodowany dla wariantu innego niż PPD, albo będziesz musiał utracić funkcjonalność związaną z czujnikiem podciśnienia, albo poszukać innego bloku!
Również ostatnio natknąłem się na Audi A3 1.8 TFSI, które miało wcześniej nieznaną i nigdy nie widzianą wartość w tych bajtach, a także blok nie chciał zaakceptować ani kodowania z PPD, ani z konwencjonalnym zawieszeniem, czyli podobno te bajty były w bloku „zablokowane” przed akceptacją innych kodowań.
Bajt 0 - określa model, średnicę głównego cylindra hamulcowego, położenie kierownicy (wartość bajtu to lustrzana wartość bajtu 8):
11 - VW Golf Mk5 (1K) / Golf Mk6 (5K) ) / Jetta Mk5 (1K) / Jetta (Vento) Mk6 Variant USA (AJ) / Seat Leon Mk2 (1P) / Audi A3 Mk2 (8P) / Skoda Octavia A5 (1Z) z kierownicą po lewej stronie (LHD), GTZ 22 mm ( bajt 8 = 88)
13 - VW Golf Mk5 (1K) / Golf Mk6 (5K) / Jetta Mk5 (1K) / Seat Leon Mk2 (1P) / Audi A3 Mk2 (8P) / Skoda Octavia A5 (1Z) z kierownicą po prawej stronie ( RHD), GTZ 22 mm (bajt 8 = C8)
14 - VW Golf Mk5 i Golf Mk6 GTI/GTD/R (1K, 5K) / Jetta Mk5 GLI/GTI (1K) / Seat Leon FR/Cupra Mk2 (1P) / Audi A3/S3 Mk2 (8P) / Skoda Octavia A5 RS (1Z) z kierownicą po lewej stronie (LHD), GTZ 23 mm (bajt 8 = 28)
16 - VW Golf Mk5 i Golf Mk6 GTI/GTD/R (1K, 5K) / Jetta Mk5 GLI/GTI (1K) / Seat Leon FR/Cupra Mk2 (1P) / Audi A3/S3 Mk2 (8P) / Skoda Octavia A5 RS (1Z) z kierownicą po prawej stronie (RHD), GTZ 23 mm (bajt 8 = 68)
21 - VW Golf Plus (5M) / Seat Altea (5P) / Toledo Mk3 (5P) (bajt 8 = 84)
24 - VW Golf Plus FL (52) / Seat Altea Freetrack (5P) kierownica z lewej strony (LHD) (bajt 8 = 24)
26 - VW Golf Plus FL (52) / Seat Altea Freetrack (5P) kierownica z prawej strony (RHD) (bajt 8 = 64)
32 - VW Touran Mk1 (1T) z kierownicą z lewej strony (LHD) (bajt 8 = 4C)
33 - VW Touran Mk1 (1T) z kierownicą z prawej strony (RHD) (bajt 8 = CC)
42 - VW Caddy Mk3 (2K, 2C) kierownica z lewej strony (LHD) (bajt 8 = 42)
43 - VW Caddy Mk3 (2K, 2C) kierownica z prawej strony (RHD) (bajt 8 = C2)
51 - VW Eos USA (1F) (bajt 8 = 8A)
54 - VW Eos EU (1F) z kierownicą po lewej stronie (LHD) (bajt 8 = 2A)
56 - VW Eos EU (1F) z kierownicą po prawej stronie (RHD) (bajt 8 = 6A)
62 - VW Caddy Maxi Mk3 (2K, 2C) ) lewa kierownica (LHD) (bajt 8 = 46)
63 - VW Caddy Maxi Mk3 (2K, 2C) prawostronny (RHD) (bajt 8 = C6)
74 - VW Scirocco Mk3 (13) lewostronny (LHD) (bajt 8 = 2E )
76 - VW Scirocco Mk3 (13) z kierownicą po prawej stronie (RHD) (bajt 8 = 6E)
84 - Skoda Superb Mk2 (3T) z kierownicą po lewej stronie (LHD) (bajt 8 = 21)
86 - Skoda Superb Mk2 (3T) z kierownicą po prawej stronie (RHD) (bajt 8 = 61)
91 - Skoda Yeti (5L)?GTZ 22 mm? kierownica z lewej strony (LHD) (bajt 8 = 89)
93 - Skoda Yeti (5L)?GTZ 22 mm? prawostronny (RHD) (bajt 8 = C9)
94 — Skoda Yeti (5L) GTZ 23 mm lewostronny napęd (LHD)? (bajt 8 = 29)
96 - Skoda Yeti (5L) GTZ 23 mm z kierownicą po prawej stronie (RHD)? (bajt 8 = 69)
A1 - VW Jetta Mk6 USA ?TSI? (16) (bajt 8 = 85)
A4 - VW Jetta Mk6 EU (16, AV) z kierownicą po lewej stronie (LHD) (bajt 8 = 25)
A6 - VW Jetta Mk6 EU (16) z kierownicą po prawej stronie (RHD) (bajt 8 = 65 )
B1 — VW Jetta Mk6 USA ?atmo? (16) (bajt 8 = 8D)
E4 - VW Beetle Mk2 EU (5C) (bajt 8 = 27)
F4 - VW Jetta Mk6 ?hybryda? (16), ?VW Beetle Mk2 UE (5C) 1.2 TSI? (bajt 8 = 2F)
F1 - VW Beetle Mk2 USA (5C) (bajt 8 = 8F)
C5 - VW Passat NMS USA (A3) (bajt 8 = A3)
Należy pamiętać, że amerykański kombi Jetta (Vento) w nadwoziu AJ jest kodowany w taki sam sposób jak Golf 5, Golf 6 itd., podczas gdy w przypadku innych Jett 6. generacji wartości są inne i niepowtarzalne.
Bajt 1 - ten bajt określa region i/lub model samochodu:
3B - VAG, inne regiony (Volkswagen, Skoda Octavia A5 (1Z), Seat Leon Mk2)
3C - Volkswagen Caddy Mk3 (2K, 2C)
3D - Skoda Superb Mk2 (3T)
3F - Skoda Yeti (5L), Seat Altea (5P), Toledo Mk3 (5P)
42 - Audi Europe
4B - VW USA (z wyjątkiem VW Jetta Mk6 Variant USA (AJ))
50 - Audi USA
Bajt 2 - średnica tarcz hamulcowych (wartość bajtu jest lustrzaną wartością bajtu 10):
20 - średnica przednich tarcz hamulcowych 280 mm, tylnych 253 mm (bajt 10 = 04)
40 - średnica przednich tarcz hamulcowych 288 mm , tylna 253 mm (bajt 10 = 02)
44 - średnica przedniej tarczy hamulcowej 288 mm, tylne hamulce bębnowe (bajt 10 = 22)
60 - średnica przedniej tarczy hamulcowej 312 mm, tylna 253 mm (bajt 10 = 06)
80 - przedni hamulec średnica tarczy 345 mm, tylna 310 mm (bajt 10 = 01)
C0 - średnica przedniej tarczy hamulcowej 312 mm, tylna 272 mm (bajt 10 = 03)
Byte 3 - Model:
1C - Skoda Octavia A5 (1Z)
16 - Skoda Superb Mk2 (3T) / VW Touran Mk1 (1T) / VW Beetle Mk2 USA (5C)
0E - Skoda Yeti (5L)
12 - Seat Leon Mk2 (1P ) / Altea (5P) / Toledo Mk3 (5P) / Audi A3 Mk2 (8P)
0C - VW Golf Mk6 USA (5K) / Jetta Mk6 USA (16)
0D - VW Golf Mk5 (1K) / Golf Mk6 (5K) / Golf Plus (5M) i Golf Plus FL (52) / Jetta Mk5 (1K) / Jetta Mk6 Variant USA (AJ) / Caddy Mk3 (2K, 2C)
0A - VW Eos USA (1F)
08 - VW Eos UE (1F)
0F - Audi A3 Mk2 USA (8P)
F5 - VW Scirocco Mk3 (13) / Passat NMS USA (A3)
F8 - VW Jetta Mk6 (16, AV), VW Beetle Mk2 EU (5C)
Bajt 4 - rodzaj zawieszenia, cechy układu hamulcowego (wartość bajtu jest lustrzaną wartością bajtu 12):
09 - zawieszenie standardowe/sportowe ("Euro", czyli "Eurostock" lub "Eurosport") (bajt 12 = 90)
0A - Komfortowe zawieszenie z pakietem Rough Road (PPD) (bajt 12 = 50)
11 - układ hamulcowy z czujnikiem podciśnienia G608 we wzmacniaczu podciśnienia ( 1K0906207 , producent czujnika ATE, numer ATE: 10.0522-9971.1) (bajt 12 = 88)
12 - ? (bajt 12 = 48)
19 - ?Skoda Superb Mk2 (3T) z blokiem 3T0? (bajt 12 = 98) (we wszystkich kodowaniach Superb z takim blokiem, które spotkałem, była właśnie taka wartość)
21 - półwygodne zawieszenie ("prawie PPD", VW Golf Mk5 GT DSG6) (bajt 12 = 84)
22 - komfortowe zawieszenie (PPD, VW Golf Mk5 GT Sport DSG6) (bajt 12 = 44)
49 - VW / Audi USA, VW Scirocco Mk3 (13) (bajt 12 = 92)
51 - układ hamulcowy z czujnikiem podciśnienia G608 w podciśnieniu linia (producent czujników Bosch) (bajt 12 = 8A)
89 - VW Golf GTI przed MY 2011 (bajt 12 = 91)
4A - niektóre Audi A3 Mk2 FL2 (8P) (?1.8 TFSI?) (bajt 12 = 52)
Bajt 5 - 13. znak numeru VIN
22 - 13 znak VIN = 0
23 - 13 znak VIN = 1
24 - 13 znak VIN = 2
25 - 13 znak VIN = 3
26 - 13 znak VIN = 4
27 - 13 znak VIN = 5
28 - 13 znak VIN = 6
29 - 13 znak VIN = 7
2A - 13 znak VIN = 8
2B - 13 znak VIN = 9
Bajt 6 - model, całkowite wyłączenie ESP na blokach do BM z oprogramowaniem 0120 i nowszym (wartość bajtu jest lustrzaną wartością bajtu 14):
Wartość bitu 0-3:
00 - inne modele (bajt 14 = 00)
01 - Skoda Yeti (5L) do 2011 r. (bajt 14 = 80)
03 - VW Caddy Mk3 (2K, 2C) (bajt 14 = C0)
05 - Skoda Yeti (5L) od roku 2011 (bajt 14 = A0)
08 - niektóre VW Passat NMS USA (A3), Jetta Mk6 USA (16) (bajt 14 = 10)
0E - VW Touran Mk1 (1T) (bajt 14 = 70)
Bit 7: całkowicie wyłączyć ESP ( ESP wyłączone, NIE ZMIENIAĆ w TDI MY 2012! Bloki z firmware 0120+ do BM, dla BM+ patrz bajt 19)
Bajt 7 - 14-ty znak numeru VIN
FA - 14 znak VIN = 0
FB - 14 znak VIN = 1
FC - 14 znak VIN = 2
FD - 14 znak VIN = 3
FE - 14 znak VIN = 4
FF - 14 znak VIN = 5
00 - 14 znak VIN = 6
01 - 14 znak VIN = 7
02 - 14 znak VIN = 8
03 - 14 znak VIN = 9
Bajt 8 - model, średnica pompy hamulcowej, położenie kierownicy (wartość bajtu jest lustrzanym odbiciem bajtu 0):
88 - VW Golf Mk5 (1K) / Golf Mk6 (5K) / Jetta Mk5 (1K) / Jetta (Vento) Mk6 Variant USA (AJ) / Seat Leon Mk2 (1P) / Audi A3 Mk2 (8P) / Skoda Octavia A5 (1Z) z kierownicą po lewej stronie (LHD), GTZ 22mm (bajt 0=11)
C8 - VW Golf Mk5 (1K) / Golf Mk6 (5K) / Jetta Mk5 (1K) / Seat Leon Mk2 (1P) / Audi A3 Mk2 (8P) / Skoda Octavia A5 (1Z) z kierownicą po prawej stronie (RHD), GTZ 22mm (bajt 0=13)
28 - VW Golf Mk5 i Golf Mk6 GTI/GTD/R (1K, 5K) / Jetta Mk5 GLI/GTI (1K) / Seat Leon FR/Cupra Mk2 (1P) / Audi A3/S3 Mk2 (8P) / Skoda Octavia A5 RS ( 1Z) lewa kierownica (LHD), GTZ 22 mm (bajt 0 = 14)
68 - VW Golf Mk5 i Golf Mk6 GTI/GTD/R (1K, 5K) / Jetta Mk5 GLI/GTI (1K) / Seat Leon FR/Cupra Mk2 (1P) / Audi A3/S3 Mk2 (8P) / Skoda Octavia A5 RS (1Z) z kierownicą po prawej stronie (RHD), GTZ 23 mm (bajt 8 = 16)
84 - VW Golf Plus (5M) / Seat Altea (5P) / Toledo Mk3 (5P) (bajt 0 = 21)
24 - VW Golf Plus FL (52) / Seat Altea Freetrack (5P) kierownica z lewej strony (LHD) (bajt 0 = 24)
64 - VW Golf Plus FL (52) / Seat Altea Freetrack (5P) kierownica z prawej strony (RHD) (bajt 0 = 26)
4C - VW Touran Mk1 (1T) z kierownicą po lewej stronie (LHD) (bajt 0 = 32)
CC - VW Touran Mk1 (1T) z kierownicą po prawej stronie (RHD) (bajt 0 = 33)
42 - VW Caddy Mk3 (2K, 2C) kierownica z lewej strony (LHD) (bajt 0 = 42)
C2 - VW Caddy Mk3 (2K, 2C) kierownica z prawej strony (RHD) (bajt 0 = 43)
8A - VW Eos USA (1F) (bajt 0 = 51)
2A - VW Eos EU (1F) z kierownicą po lewej stronie (LHD) (bajt 0 = 54)
6A - VW Eos EU (1F) z kierownicą po prawej stronie (RHD) (bajt 0 = 56)
46 - VW Caddy Maxi Mk3 (2K, 2C ) lewa kierownica (LHD) (bajt 0 = 62)
C6 - VW Caddy Maxi Mk3 (2K, 2C) prawa strona (RHD) (bajt 0 = 63)
2E - VW Scirocco Mk3 (13) lewa strona (LHD) (bajt 0 = 74 )
6E - VW Scirocco Mk3 (13) prawostronny (RHD) (bajt 0 = 76)
21 - Skoda Superb Mk2 (3T) lewostronny (LHD) (bajt 0 = 84)
61 - Skoda Superb Mk2 (3T) z kierownicą po prawej stronie (RHD) (bajt 0 = 86)
89 - Skoda Yeti (5L) ?GTZ 22 mm? kierownica z lewej strony (LHD) (bajt 0 = 91)
C9 - Skoda Yeti (5L) ?GTZ 22 mm? prawostronny (RHD) (bajt 0 = 93)
29 — Skoda Yeti (5L) GTZ 23 mm lewostronny napęd (LHD)? (bajt 0 = 94)
69 - Skoda Yeti (5L) GTZ 23 mm z kierownicą po prawej stronie (RHD)? (bajt 0 = 96)
85 - VW Jetta Mk6 USA ?TSI? (16) (bajt 0 = A1)
25 - VW Jetta Mk6 EU (16, AV) z kierownicą po lewej stronie (LHD) (bajt 0 = A4)
65 - VW Jetta Mk6 EU (16) z kierownicą po prawej stronie (RHD) (bajt 0 = A6 )
8D — VW Jetta Mk6 USA ?atmo? (16) (bajt 0 = B1)
27 - VW Beetle Mk2 EU (5C) (bajt 8 = E4)
2F - VW Jetta Mk6 ?hybryda? (16), ?VW Beetle Mk2 UE (5C) 1.2 TSI? (bajt 0 = F4)
8F - VW Beetle Mk2 USA (5C) (bajt 0 = F1)
A3 - VW Passat NMS USA (A3) (bajt 0 = C5)
Bajt 9 - 15. znak numeru VIN
0B - 15 znak VIN = 0
0C - 15 znak VIN = 1
0D - 15 znak VIN = 2
0E - 15 znak VIN = 3
0F - 15 znak VIN = 4
10 - 15 znak VIN = 5
11 - 15 znak VIN = 6
12 - 15 znak VIN = 7
13 - 15 znak VIN = 8
14 - 15 znak VIN = 9
Bajt 10 - średnica tarcz hamulcowych (wartość bajtu jest lustrzaną wartością bajtu 2):
04 - średnica przednich tarcz hamulcowych 280 mm, tylnych 253 mm (bajt 2 = 20)
02 - średnica przednich tarcz hamulcowych 288 mm , tył 253 mm (bajt 2 = 40)
22 - średnica przedniej tarczy hamulcowej 288 mm, tylne hamulce bębnowe (bajt 2 = 44)
06 - przednia średnica tarczy hamulcowej 312 mm, tylna 253 mm (bajt 2 = 60)
01 - przedni hamulec średnica tarczy 345 mm, tylna 310 mm (bajt 2 = 80)
03 - średnica przedniej tarczy hamulcowej 312 mm, tylna 272 mm (bajt 2 = C0)
Bajt 11 - 16-ty znak numeru VIN
E4 - 16 znak VIN = 0
E5 - 16 znak VIN = 1
E6 - 16 znak VIN = 2
E7 - 16 znak VIN = 3
E8 - 16 znak VIN = 4
E9 - 16 znak VIN = 5
EA - 16 znak VIN = 6
EB - 16 znak VIN = 7
EC - 16 znak VIN = 8
ED - 16 znak VIN = 9
Bajt 12 - rodzaj zawieszenia, cechy układu hamulcowego (wartość bajtu jest lustrzaną wartością bajtu 4):
90 - zawieszenie standardowe/sportowe („Euro”, tj. „Eurostock”, „Eurosport”) (bajt 4 = 09)
50 - Komfortowe zawieszenie z pakietem RPD (bajt 4 = 0A)
88 - Układ hamulcowy z czujnikiem podciśnienia G608 we wzmacniaczu podciśnienia ( 1K0906207 , producent czujnika ATE, numer ATE: 10.0522-9971.1) (bajt 4 = 11)
48 - ? (bajt 4 = 12)
98 - ?Skoda Superb Mk2 (3T) z blokiem 3T0? (bajt 4 = 19) (we wszystkich kodowaniach Superb z takim blokiem, które spotkałem, była właśnie taka wartość)
84 - półwygodne zawieszenie ("prawie PPD", VW Golf Mk5 GT DSG6) (bajt 4 = 21)
44 - komfortowe zawieszenie (PPD, VW Golf Mk5 GT Sport DSG6) (bajt 4 = 22)
92 - VW / Audi USA, VW Scirocco Mk3 (13) (bajt 4 = 49)
8A - układ hamulcowy z czujnikiem podciśnienia G608 w podciśnieniu linia (producent czujników Bosch) (bajt 4 = 51)
91 - VW Golf GTI przed MY 2011 (bajt 4 = 89)
52 - niektóre Audi A3 Mk2 FL2 (8P) (?1.8 TFSI?) (bajt 4 = 4A)
Bajt 13 - 17 znak numeru VIN
19 - 17 znak VIN = 0
1A - 17 znak VIN = 1
1B - 17 znak VIN = 2
1C - 17 znak VIN = 3
1D - 17 znak VIN = 4
1E - 17 znak VIN = 5
1F - 17 znak VIN = 6
20 - 17 znak VIN = 7
21 - 17 znak VIN = 8
22 - 17 znak VIN = 9
Bajt 14 - Model, całkowicie wyłącz ESP w jednostkach do BM z oprogramowaniem 0120 i wyższym (wartość jest lustrzaną wartością bajtu 6):
Bit 0: całkowicie wyłącz ESP (ESP wyłączone, NIE ZMIENIAJ w TDI 2012 MY! Bloki z firmware 0120+ do BM, dla BM+ patrz 19 bajtów)
Znaczenie bitów 3-7:
00 - inne modele (bajt 6 = 00)
80 - Skoda Yeti (5L) do 2011 MY (bajt 6 = 01)
C0 - VW Caddy Mk3 (2K, 2C) (bajt 6 = 03)
A0 - Skoda Yeti (5L) od roku 2011 (bajt 6 = 05)
10 - niektóre VW Passat NMS USA (A3), Jetta Mk6 USA (16) (bajt 6 = 08)
70 - VW Touran Mk1 (1T) (bajt 6 = 0E)
Bajt 15 - Typ silnika, start-stop, tryb Off-Road, DSR, pozycja kierownicy:
Bit 0, wartość 0: Typ silnika: 1.2 TSI / 1.4 MPI / 1.4 TSI / 1.6 MPI / 2.0 TDI (PD, pompowtryskiwacze ) ?
Bit 0, wartość 1: Typ silnika: 2.5 MPI/1.8 TSI/2.0 TSI/3.6 FSI/1.6 TDI/1.9 TDI
Bit 1: Typ silnika: 2.0 TDI (?Common-Rail?)
Bit 2: Zainstalowany system Start/Stop ( Kod PR 7L6, dla niektórych samochodów (? szt.?), jeśli nie działa - patrz bit 4)
Bit 3: Zainstalowany przełącznik trybu Off-Road (Skoda Yeti 4x4, kod PR 8LG)
Bit 4: zainstalowany system start/stop ( Kod PR 7L6, dla niektórych samochodów (? blokuje?), jeśli nie działa - patrz bit 2)
Bit 5: Zalecenie kierowania przez kierowcę (DSR) jest nieaktywne
Bit 6: Kierownica z lewej strony (LHD)
Bit 7: Kierownica z prawej strony (RHD)
Bajt 16 - Funkcje dodatkowe:
Bit 0: Kontrola zatrzymania pod górę (HHC, kody PR UG1/UG4) aktywne (dla jednostek z czujnikiem przyspieszenia wzdłużnego G251)
Bit 1: System pośredniego monitorowania ciśnienia w oponach TPMS wirtualny przycisk II (RKA +) w MFA + / Deska rozdzielcza Maxidot (bloki do 1K0907379 BM , dla BM + patrz 19 bajtów), w blokach BM + - zainstalowany jest elektroniczny hamulec ręczny (EPB); dla Skody Superb Mk2 z jednostką 3T0 ten bit jest zawsze aktywny
Bit 2: Pośredni system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS (RKA, kod PR 7K6) aktywny (dla jednostek BM+ patrz również 19 bajtów)
Bit 3: Całkowicie wyłącz ESP dla jednostek z oprogramowaniem układowym niższym niż 0120 (AD/AE/AM, ewentualnie kilka innych) - inne jednostki do BM - 2-poziomowe wskazanie wyłączenia ESP na tablicy rozdzielczej jest nieaktywne (ASR Off-ESP Off )?
Bit 4: ?często oflagowany?
Bit 5: Adaptacyjny tempomat (ACC) nie jest zainstalowany
Bit 6: ?czasami oznaczony?
Bit 7: ?czasami oznaczony? nie wiadomo na pewno
Jeśli masz problem z tym, że blok nie akceptuje kodowania, mimo że wszystko dokładnie sprawdziłeś i dokładnie ustawiłeś poprawne kodowanie, to podaję listę podstawowych kodowań tego bajtu, które Poznałem:
10, 20, 30, 30, 60, 70, A0 , B0
Bajt 17 - Funkcje dodatkowe:
Bit 0: Asystent parkowania PLA 2.0 (kod PR 7X5/7X6)
Bit 1: ?
Bit 2: Pośrednie monitorowanie ciśnienia w oponach TPMS II (RKA+) za pośrednictwem zestawu wskaźników MFA+/Maxidot (jednostka wirtualna 4C, rok 2012+)
Bit 3: Rozszerzona elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS (kody PR UG3/UG4) Aktywna (z wyjątkiem AD/AE/AN /AP jednostek)
Bit 4: „Zatrzymanie redukcji odległości 2 (Front Assist) w jednostce tempomatu adaptacyjnego (ADR, J428)”?
Bit 5: „Zatrzymanie redukcji odległości 2 (Front Assist) w jednostce sterującej adaptacyjnego tempomatu (ADR, J428)”?
Bit 6: „Zatrzymanie redukcji odległości 2 (Front Assist) w jednostce sterującej adaptacyjnego tempomatu (ADR, J428)”?
Bit 7: „Zatrzymanie redukcji odległości 2 (Front Assist) w jednostce sterującej adaptacyjnego tempomatu (ADR, J428)”?
Niezawodnie wiadomo, że przy braku adaptacyjnego tempomatu i aktywacji 4-7 bitów w tym bajcie pojawia się błąd w bloku ABS, który wygląda tak:
03197 - Redukcja drogi hamowania 2 w centralce ADR (J428 )
004 - brak sygnału/komunikacji
Stąd wniosek, że te bity są bezpośrednio związane z adaptacyjnym tempomatem.
Bajt 18 - Typ czujnika ABS, typ zwrotnicy tylnej:
Bit 0: ?
Bit 1: ?
Bit 2: ?
Bit 3: ?
Wartości bitowe 4-7:
00 - Zainstalowane standardowe tylne czujniki ABS
50 - Zainstalowane tylne czujniki ABS nowej generacji (dla wspomagania parkowania PLA 2.0), stalowe zwrotnice
F0 - Zainstalowane tylne czujniki ABS nowej generacji (dla wspomagania parkowania PLA 2.0), aluminiowe pierścienie
Bajt 19 - Wartość podstawowa, funkcje dodatkowe:
Bit 0: Wirtualny przycisk do pośredniego systemu monitorowania ciśnienia w oponach TPMS II (RKA+) na desce rozdzielczej MFA+/Maxidot (dla jednostek 1K0907379 BM/BR/BS/CA/CB/CC)
Bit 1 : System pośredniego monitorowania ciśnienia w oponach TPMS (RKA, kod PR 7K6) aktywny (dla jednostek 1K0907379 BM/BR/BS/CA/CB/CC)
Bit 2: ?
Bit 3: Zainstalowany asystent martwego punktu (BSD), ?PLA 3.0?, ?Asystent zmiany pasa ruchu?
Znaczenie bitów 4-7:
10 - Wyłącz tylko ASR, nie wyłączaj ESP (często zauważane, ?wartość podstawowa?)
20 - ?wartość podstawowa?
50 - ?wartość podstawowa?
80 - ?wartość podstawowa?
70 - całkowite wyłączenie ESP (ESP Off)
90 - Częściowo wyłącz ESP (ESP Sport)
Bit 4: Wyłącz tylko ASR, nie wyłączaj ESP (często zauważane, ?wartość podstawowa?)
Bit 5: ?Całkowicie wyłącz ESP (ESP wył.)?
Bit 6: Pełne ESP wyłączone (ESP wyłączone)
Bit 7: Częściowe ESP wyłączone (ESP Sport)
Nie byłem w stanie przeprowadzić żadnych adaptacji. Wina leży w tym że nie przejechałem się pojazdem w takim stanie czy kiepskiego kabla? Po wprowadzeniu security code 40168 mogłem wejść w jedną adaptacje, w kolejną wywalał już error, to samo tyczy się kliknięcia ON/OFF/GO.
Oraz dwa kolejne błędy.
P.S pytam gdyż chciałbym mieć pewność/ możliwość zrezygnowania z wymiany puki nie odkręciłem starej pompy