Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By marnon -  06 kwie 2012, 17:10
 śląskie
#68554
witajcie!

proszę o poradę, mam niedawno mkV 1.9 TDI BXF 90KM ... przebieg ori 177tyś km, od jakiegoś czasu przy ruszaniu (rzadziej) puści niebieskiego dymka, ale za każdym razem jak wrzucę dwójkę i powoli nawet przyspieszam to puści takiego małego bąka niebieskiego co widać w lusterku, potem przy 3,4,5 nawet przy bucie nic nie leci, zawsze na dwójce... dziwne, autko właśnie wróciło z wymiany rozrządu, olej filtry wymieniane 3tyś km temu, mechanik wspominał mi coś o oleju w wężach od turbo czyli turbo podbiera olej? ale ubytków póki co nie zauważyłem, komp pokazał że mi jedna świeca padła, ale czy to może mieć związek? co może być przyczyną? czy czeka mnie regeneracja turbiny?


z góry dzięki za pomoc!
By krisv -  10 kwie 2012, 11:57
 mazowieckie
#68931
Biały dymek - walnięta uszczelka pod głowicą borygo się dostaje do komory spalin.
Niebieski dymek - wcina olej ale jak mechanior powiedział ze na przewodach, wiec tak jak pisałeś turbinka puszcza
Czarny dymek - alles gut :) tylko żeby nie za dużo :P

Pewnie objawy mogą się zwiększać a jeśli tak to do suszarka do wymiany, wówczas albo regeneracja, zakup używki choć nie wiesz w jakim będzie stanie, 3 opcja wstawić mocniejsza od ASZ 130 konnego lub ARL 150 konnej edycji :)
Awatar użytkownika
By marnon -  11 kwie 2012, 22:31
 śląskie
#69206
dziwne to jest bo ostatnio prawie wogóle mi nie zakopci, napewno to wina oleju, póki co przejechałem prawie 500km i nic nie ubyło ze stanu... widać że dymek puszcza najwięcej na dwójce jak go troszkę zamulę. tak to nic, nawet przy mocniejszym bucie nie ma nic... może faktycznie turbo się kończy, pytanie czy regenerować już czy tak jeździć skoro ubytek oleju jest narazie niewielki.
By krisv -  12 kwie 2012, 8:50
 mazowieckie
#69231
Myślę ze najlepiej sprawdzić stan turbiny zdjąć rurę z zimnej muszli to 10 min roboty:) i sprawdzić czy łopatki są cale i zdrowe i zobaczyć jaki jest luz na ośce. Z cieplej strony muszli tez dosyć wygodne dojście bo wydech trzyma się na takiej obejmie metalowej:)
Awatar użytkownika
By marnon -  12 kwie 2012, 16:42
 śląskie
#69295
jestem laikiem w kwestii mechaniki silnika, kiedyś w byłej bmw e46 wg porady próbowałem wymontować klapy które się urywały w kolektorze to skonczyło się tak że prawie komp mi się spalił bo upadł mi klucz na alternator i zwarcie zrobił... od tego czasu powiedziałem sobie że sam nie biorę się za grzebanie w silniku... pytanie czy tak jeździć aż turbo całkiem padnie czy regenerować /wymieniać na nowe już. w przyszłym tygodniu mam jechać do Niemiec w trasę 800km w jedną stronę i się boje czy mi coś nie padnie :D
By Mario V -  12 kwie 2012, 19:51
 pomorskie
#69322
mettenos pisze:....jak puszcza dymka niebieskiego po nocnym postoju to pewnie uszczelniacze popychaczy
Nie zgodzę sie nie musi tak być jak u mnie padła pompa w baku to zawsze puszczał bąka niebieskiego przy rozruchu po wymianie pompki problem znikł :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 kwie 2012, 21:41
 pomorskie
#69341
Mario V pisze:
Nie zgodzę sie nie musi tak być jak u mnie padła pompa w baku to zawsze puszczał bąka niebieskiego przy rozruchu po wymianie pompki problem znikł :)
a czy ja napisałem że tak musi być? Napisałem że MOŻE to być przyczyną
Awatar użytkownika
By marnon -  14 kwie 2012, 18:07
 śląskie
#69500
napiszcie jakie jest wasze zdanie bo przymierzam się do wymiany turbiny... znajomy mechanik mówi mi ze z regeneracją jest loteria, jedna fajnie śmiga inna może się szybko wysypać zależy jak kto robi... używka ? hmm sam nie wiem jak dla mnie takie samo ryzyko jak przy regeneracji ale co ori to ori tylko jak tu uwierzyć komuś że turbo jest ok.... cena przemawia za używką,

co myślicie?
Awatar użytkownika
By marnon -  14 kwie 2012, 21:26
 śląskie
#69519
mechanik stwierdził że to turbina ... ja jak pisałem ekspertem nie jestem, mam do niego zaufanie bo to mój kolega, a fachowiec z niego jest dobry. Mówił mi że turbo przepuszcza olej dlatego tak kopci... do tego zauważyłem że zaczyna powyżej 2500tyś obrotów gwizdać. Chciałem też się poradzić czy regenerować czy kupić używaną turbinę.
By Mistrz -  16 kwie 2012, 8:14
 -------
#69634
Co Wy robicie z tymi turbinami?
Prawie w każdym wątku poruszany jest temat regeneracji turbin.
W golfie (105km) mam przelatane 211 tys w passacie(140km) 108 tys i jak w jednym tak i w drugim turbiny rwą do przodu aż miło.
Główna sprawa ,,upadku" turbiny to butowanie na zimny i brak ,,odpoczynku" po jeździe.
Co do niebieskiego dymku - przyczyny są różne....
Osobiście sprzedałbym już ten samochód.... - bo jego żywot może być już krótki, a jak się zacznie sypać to wszystko.
Awatar użytkownika
By marnon -  16 kwie 2012, 13:18
 śląskie
#69674
no widzisz ... akurat jak się z turbo obchodzić to wiem i aż przesadnie to stosuję, ale cóż z tego jak auto mam od niespełna miesiąca a przywoził mi go znajomy, ktoś poprostu nie dbał o nie należycie, sam się zastanawiam co dalej czy inwestować czy sprzedawać, mechanik stwierdził że to turbina jest winna temu kopceniu ja się nie znam, oleju póki co mi nie ubywa zrobiłem narazie 500km , może to być mała sprawa a może to być początek kosztów... niestety mechanikiem nie jestem i nie znam się na tyle by to ocenić.

a po drugie... czy każdy samochód który puszcza minimalnego dymka niebieskiego i wszystko wskazuje na to że to turbo trzeba od razu sprzedawać? przecież przy zakupie używanego auta zawsze istnieje jakieś ryzyko że trzeba będzie coś naprawić doinwestować i będzie wszystko ok.
By Mistrz -  16 kwie 2012, 19:54
 -------
#69728
Moim zdaniem - nie jestem prorokiem (jak poczytasz wcześniejszym temacie mój samochód sam jeździł :D).
jeśli to autko sprowadzone z Niemiec to się twierdzić że przehulane grubo ponad 300 tys.
Sąsiad miał tourana 1.9 tdi 105km miał przelatane 340 tys i błękitny dymek też już się pojawił.....
obecne samochody to nie to samo co Golfy 3, na których robiło się 500 tys (sam miałem kiedyś takiego) i nic do niego nie dołożyłem. Pękła tylko rurka która doprowadza do turbiny olej i tyle.
Awatar użytkownika
By marnon -  16 kwie 2012, 20:40
 śląskie
#69736
moje auto jest stety/niestety z Francji... igła to to nie była, ale było w ASO serwisowane, mam faktury przebieg ori 177tyś tyle że widocznie nie dostatnie ktoś o nie dbał. Tak się opieram że to turbo, bo mechanik mi mówił że w przewodach od turbo byl olej